Miksikään yritykset kilpailevat siitä että esim kenen maitopurkki on halvin eikä siitä että kenen maksaa eniten?
Siis äly hoi, siitä 2 euroa maksavasta maitopurkista saa tuplasti ja kuin siitä 1 euron maksavasta.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Ei ne yritykset sillä kilpaile, kauppa kilpailee ja määrää hinnan. Tuottaja saa maidosta ehkä 40 snt/litra.
No ei todellakaan saa. Lähempänä 4 senttiä/litra.
Se yritys joka yrittää kilpailla kalleimman tuotteen statuksesta on pian entinen yritys. Kokeile vaikka itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne yritykset sillä kilpaile, kauppa kilpailee ja määrää hinnan. Tuottaja saa maidosta ehkä 40 snt/litra.
Pötyä. 35-40 sentin tienoilla tuottaja saa litrasta.
Vierailija kirjoitti:
Se yritys joka yrittää kilpailla kalleimman tuotteen statuksesta on pian entinen yritys. Kokeile vaikka itse.
Mutta se ei ole yritysten tehtävä vaan yrityksen tehtävä on tuottaa voittoaan ja jatkuvaa kasvua. Jos se ei toteudu vaan kasvu pysähtyy ja tuotot sakkaa niin yritys on konkurssissa.
Siitä 2 euroa maksavasta saa 2 euroa. Euron maksavasta saa 10 euroa.
Sincc
No entäs jos viereen tuleekin maitopurkki samaa tavaraa ja maksaakin 1,9€? Kuvittelet että ihmiset ostaa sen 2€ maksavan tölkin? No sitten taas tulee viereen 1,8€ maksava maitotölkki ja sitä rataa. Loppuen lopuksi mennään niin alas kuin mahdollista ja hinnan määrittelee se kuinka tehokkaaksi tuotannon, jakelun yms pystyy järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Kuten vaikka Gucci ja Mikkisofta
Sincc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se ei ole yritysten tehtävä vaan yrityksen tehtävä on tuottaa voittoaan ja jatkuvaa kasvua. Jos se ei toteudu vaan kasvu pysähtyy ja tuotot sakkaa niin yritys on konkurssissa.
Parhaiten se kasvu pysähtyy ja tuotot sakkaa hinnoittelemalla tuote niin että kaikki ostavat halvempia vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vuonna 2019 meijerit maksoivat tuottajille keskimäärin 38,61 senttiä maitolitralta eli suunnilleen saman verran kuin edellisvuonna. Maidon keskimääräinen tuottajahinta on pysynyt lähes samana viimeisen kolmen vuoden ajan." Luke.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten vaikka Gucci ja Mikkisofta
Sincc
Mikkisofta? Ei sen tuotteet ole mitenkään erityisen kalliita. Guccin on mutta silläkin on kilpailijoita. Toimialakin on hyvin erilainen. Koeta saada Kim Kardahsian juomaan jossain näyttävästi meijerisi maitoa niin voit toki sillä koettaa hilata tölkkiesi hintaa ylös.
Noin muuten olen sitä mieltä että jatka ihan rauhassa marsujesi nussimista äläkä yritä osallistua aikuisten keskusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, jos asiakas saa rahoilleen vastinetta, niin hän on valmis maksamaan korkeamman hinnan.
Se, joka myy 1 eurolla, saa enemmän, koska niitä 2 euron maitopurkkeja ei osta kukaan. Olettaen, että siinä 1 euron hinnassakin on jonkin verran katetta.
Liikeideana ihan hyvä läpimurto ap:lta, jota tosin useimmat eivät ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta, jos asiakas saa rahoilleen vastinetta, niin hän on valmis maksamaan korkeamman hinnan.
Toki. Mutta koetapa maidon kohdalla saada asiakas uskomaan että sinun meijerisi tuplasti kalliimpi maito on hintansa väärtti verrattuna vaikka Valioon. Kova työ rakentaa joku spessubrändi sille. Kobe-maito? Lypsetty lehmistä joille soitetaan jenkkaa, hieroja hieroo päivittäin ja ruoaksi on michelin-kokkien valmistamaa apetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun siitä vähennetää tuotantokustannukset, jää verotettavaa tuloa se 4 centtiä/litra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun siitä vähennetää tuotantokustannukset, jää verotettavaa tuloa se 4 centtiä/litra.
Se on tuottajan voitto, ei se mitä hän saa maidosta meijeriltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni 86% suomalaisista oli aikoinaan valmis maksamaan kaikista ruuista kolminkertaisen hinnan jos se vain takaa ympäristöystävällisyyden, eettisyyden ja pienemmän hiilijalanjäljen. Eikä se kyselyn mukaan vaikuttaisi heidän elämäänsä mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Se, joka myy 1 eurolla, saa enemmän, koska niitä 2 euron maitopurkkeja ei osta kukaan. Olettaen, että siinä 1 euron hinnassakin on jonkin verran katetta.
Miksi ei ostaisi?