Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää eräs ystävä joka olettaa että lomallani hoidan hänen laspiaan jatkuvasti.

Vierailija
30.07.2006 |

Kyseinen henkilö ei ole vaivautunut järjestämään lapsilleen kesäajaksi hoitopaikkaa, vaan olettaa muut hoitavat lomillaan hänen lapsiaan. Mahdollisuuksia olisi ollut jos olisi vaivautunut ajoissa selvittämään erilaiset vaihtoehdot. On siis kyse laiskuudesta ja saamattomuudesta.

Nyt on jatkuvasti tunkemassa kakaroitaan meidän riesaksemme, kun ollaan lomalla. En todellakaan halua viettää lomaani hoitamalla muiden lapsia. Kyseiset ipanat ovat vailla vähäsimpiäkään käytöstapoja, ruokapöydässä sapuskat lentävät, mehumukien ja keksien kanssa juostaan ympäri asuntoa, leluja rikotaan, tapellaan ja tönitään.

Nyt vetoaa että ei voi jättää lapsia yksin kotiin ja pakko saada apua. Päivän olen luvannut hoitaa, en yhtään enempää. Pyysi että ottaisin nuo kakarat tänne kahdeksi viikoksi klo 6.30 - 18 joka päivä. Pelkästään nuo aamuherätykset on liikaa, haluan nukkua lomallani pidempään ja herätä rauhassa.

Olen saanut vihat niskaani kun lupauduin hoitamaan vain huomisen, en enempää. En ymmärrä miten jotkut pyrkivät velvoittamaan toisia tekemään itselleen suuria uhrauksia vain ystävyyden nimissä. Minulla ei tulisi mieleenkään pyytää ketään ystävääni hoitamaan lapsiani kahta viikkoa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ettet alistu moiseen vaan kerrot suoraan oman kantasi asiaan. Ei sinulla ole mitään velvotteita käyttää lomaasi hänen lastensa kaitsemiseen. Itse mielelläni hoidan päivän silloin tällöin ystäväni lapsia, kun satun olemaan vapaapäivällä/lomalla, mutta ei tulisi kuuloonkaan että käyttäisin kaikki vapaani/lomani siihen. Ei ole reilua " ystävyyttä" tuo.

Vierailija
2/12 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet antanut ystäväsi olettaa, että hoitaisit hänen lapsensa? Ei tulisi mieleenkään käyttää hyväksi ketään noin räikeästi, enkä myöskään käyttäisi omaa lomaani muitten vahtimiseen. Eri asia ehkä, jos esim. mummo katsoisi lastenlapsiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden päivän olen luvannut, en enempää. Ja koska en luvannut hoitaa kahta viikkoa, olen kurja ja huono ihminen. Ilmeisesti minun lomani on niin arvoton, että sillä ei ole mitään merkitystä.

ap

Vierailija
4/12 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on pari todella hyvää ystävää, ja heidän lapsiaan hoidanpäivän tai pari, jos heille tulee jokin hätätapaus, mitä ei voi mitenkään ennakoida. Sama pätee toisinpuolin.

Vierailija
5/12 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin ymmärtää asian, jos olet koko loman kotona ja ystäväsi lapset ovat isoja kouluikäisiä lapsia, joille tarjoat ystäväsi korvauksella ruoan ja pidät hiukan silmällä, että heillä on joku, johon hätätapauksessa turvata, jotain aikuisen valvontaa. Ja tämäkin sovittu hyvässä yhteisymmärryksessä. Muuta en voi mitenkään käsittää.

Vierailija
6/12 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle eräs puoli tuttu olisi tuonut 1v lapsensa viikoksi hoitoon hänen etelänmatkan ajaksi. Laitoin niin rasvasen hinnan, että hoito järjestyikin sukulaosen luota. :) Hintaa viikolle sanoin 400¿

Vierailija
7/12 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on asioista ihan erilaiset näkemykset, en ymmärrä hänen tapaansa hoitaa asioita (= jättää hoitamatta) ja kasvattaa lapsia (= jättää kasvattamatta). Ajattelemme lähes kaikista asioista eri tavalla, meillä ei ole mitään yhteistä. Yhteydenpito on yksipuolista, hän ottaa minuun yhteyttä ja kutsuu itsensä kylään tai pyytää apua milloin mihinkin asiaan. Koko kesän on soitellut että milloin lapset voivat tulla meille ja nyt kun tiesi että olen lomalla alkoi pommitus.

No, taitaa tämä " ystävyys" katketa tähän. Auttaminenkin on aina ollut yksipuolista, enkä ole mikään pankki tai hyväntekeväisyysjärjestö.

ap

Vierailija
8/12 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vielä pitänyt hoitaa ilmaiseksi? Ja herätä enne kuutta joka aamu, voi taivas, että on ääliöitä ihmisiä olemassa.

Vierailija
9/12 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ajatella että tämmöiseltä ihmiseltä puuttuu ns sosiaalinen silmä, ei hahmota mikä on normaalin avun rajoissa ja mikä ei.

Vierailija
10/12 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siitä jää kuin vajaa 60 Euroa/pv! Itse en tuosta rahasta ottaisi kuin ehkä 5-7 -vuotiaan.

Mä olisin valmis maksamaan 100 Euroa/pv, jos joku vaan hoitaisi hyvin ja hellyydellä meidän 1-vuotiasta ja päästäisiin pariksi päiväksi johonkin.:)

Vierailija
11/12 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

400e vko on 57e jaettuna 11,5 tuntia päivässä on vain 4,95e tunnissa. sehän on aika pieni tuntipalkka. vain 50 senttiä enemmän kuin mitä mml:n hoitajat saavat. ja lisäksi, tässä ei kukaan maksa sinun ruokiasi eikä vakuutusta tai eläkemaksuja.

Vierailija
12/12 |
30.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden ystävien ja naapureiden kanssa homma toimii hienosti. Ei odoteta eikä pyydetä kohtuuttomia. Hoidamme tarpeen tullen toistemme lapsia, puolin ja toisin, kaikki on sujunut hyvin. Meillä on usein lasten leikkitovereita kyläilemässä ja he ovat lämpimästi tervetulleita. Rajansa kuitenkin kaikella, ja lapsissakin on eroja. Nämä lapset vain vievät kaiket voimat ja aina jää paha mieli. Joka kerta on jotain hajonnut. Kerran rikkoivat videot, eikä puhettakaan että olisivat korvanneet jollain lailla. Leluja rikkoutuu joka kerta, tahallaan ja vahingossa.

ap