Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei koskaan äidiksi - edes IVF ei ole toiminut

Vierailija
13.12.2020 |

Neljäs IVF hoito takana, eikä yksikään munasolu jaksanut. Kaikilta loppui voimat 6 päivään mennessä.

Minulta meni ihan liian kauan aikaa aloittaa tätä äidiksi tulemisen matkaa. Tahdoin olla valmis etten toistaisi virheitä mitä suvussamme on tehty ja käynyt. Tiedän, että minusta olisi tullut hyvä äiti. Alkaa olla toivo mennyt.

Mitä teen loppuelämäni 60 vuotta... En tiedä. Ainakaan en tarvitse haalimaani omaisuutta. En taida tarvita yhtään mitään. Tein vissiinkin kaiken ihan väärin. Anteeksi etten ollut nuorempana valmis äidiksi. Anteeksi tästä kirjoituksesta.

Miten hukassa sitä voikaan ihminen olla tajuttuaan, että loppuelämäkin on suurella todennäkäisyydellä lapseton.

Onko tällä palstalla kenelläkään tietoa, onko huonoista lähtökohdista huolimatta joku onnistunut raskautumaan hoidoissa?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoa antavia onnistumistarinoita on mukava lukea.

Vierailija
42/62 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä puhutaan liian vähän.

Lapsen haluavilla sinkkumiehillä kaikkein haastavinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei jostain syystä koskaan follikkelit kasvaneet tarpeeksi suuriksi, joten munasolujen keräykseen asti en päässyt. Tosin muutamissa hoidoissa käyneenä vaikutti siltä, että yhdenlaista lääkettä yritettiin kerran ja seuraavassa kierrossa jotain muuta. Kerran pistoksilla munarakkula kuulemma kasvoi liian suureksi, joten silloinkaan keräystä ei yritetty.

Lahjamunasolut seuraava vaihtoehto. Erikoista silti, että lääkärit vain luovuttivat niin helposti. Ennen hoitojen aloittamista pari vuotta sitten ovulaatiotesti yleensä näytti plussaa ikään kuin ovulaatio olisi tulossa, mutten tiedä, tapahtuiko sitten todella. Hoidot eivät kai vaikuttaneet juuri mitenkään, välillä kuukautiskierto vain häiriintyi ja kuukautiset saattoivat jäädä pois muutamaksi kuukaudeksi.

Vierailija
44/62 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei jostain syystä koskaan follikkelit kasvaneet tarpeeksi suuriksi, joten munasolujen keräykseen asti en päässyt. Tosin muutamissa hoidoissa käyneenä vaikutti siltä, että yhdenlaista lääkettä yritettiin kerran ja seuraavassa kierrossa jotain muuta. Kerran pistoksilla munarakkula kuulemma kasvoi liian suureksi, joten silloinkaan keräystä ei yritetty.

Lahjamunasolut seuraava vaihtoehto. Erikoista silti, että lääkärit vain luovuttivat niin helposti. Ennen hoitojen aloittamista pari vuotta sitten ovulaatiotesti yleensä näytti plussaa ikään kuin ovulaatio olisi tulossa, mutten tiedä, tapahtuiko sitten todella. Hoidot eivät kai vaikuttaneet juuri mitenkään, välillä kuukautiskierto vain häiriintyi ja kuukautiset saattoivat jäädä pois muutamaksi kuukaudeksi.

Olga klinikalla Pietarissa on saatu toivottomistakin tapauksista onnistumisia.

Vierailija
45/62 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse aloitin sijaisperhetoiminnan ja suosittelen! Nyt on lapsia monenikäisiä ja se tunne, että saa oikeasti antaa rakkautta sitä todella tarvitsevalle, on todella ihana. Sitä oikeasti tuntee tekevänsä jotain niiden lapsien hyväksi ja huomaa, miten tärkeä sitä itse on näille lapsille. Tietysti se luopuminen on aina vaikeaa varsinkin, kun sijaisperheeseen hätäsijoitukseen tullessa et koskaan tiedä, milloin joudut lapsesta luopumaan, mutta tämä on oikeasti tosi tärkeää työtä. Viimeksi tuli lapsi suoraan synnäriltä ja voi luoja kun on suloinen ♥ On nyt vuoden ollut minulla, äitistä en tiedä onko koskaan huolehtimaan lapsesta, ehkä kerran kuussa tapaavat. "Sisarukset", jotka on nyt meillä, ovat 8v. kaksoset ja 14v. teini, jokainen aivan ihana, vaikka haasteita tietysti on varsinkin kaksosten suhteen, kun vasta tulivat sijoitukseen. Päivä kerrallaan.

Suosittelen todella varsinkin tahtomattaa lapsettomia miettimään tätä sijaisperhetoimintaa! 

Ihanaa että tykkäät! Itse kärsin vuosia lapsettomuudesta, mutta tuskin olisin pystynyt harkitsemaan sijaisperhetoimintaa. "Omasta" lapsesta luopuminen vuosien jälkeen olisi vienyt mielenterveyden.

Vierailija
46/62 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin myös vähähiilihydraattista ruokavaliota, ainakin PCO:sta kärsiviä se voi auttaa raskautumaan

Vierailija
47/62 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse aloitin sijaisperhetoiminnan ja suosittelen! Nyt on lapsia monenikäisiä ja se tunne, että saa oikeasti antaa rakkautta sitä todella tarvitsevalle, on todella ihana. Sitä oikeasti tuntee tekevänsä jotain niiden lapsien hyväksi ja huomaa, miten tärkeä sitä itse on näille lapsille. Tietysti se luopuminen on aina vaikeaa varsinkin, kun sijaisperheeseen hätäsijoitukseen tullessa et koskaan tiedä, milloin joudut lapsesta luopumaan, mutta tämä on oikeasti tosi tärkeää työtä. Viimeksi tuli lapsi suoraan synnäriltä ja voi luoja kun on suloinen ♥ On nyt vuoden ollut minulla, äitistä en tiedä onko koskaan huolehtimaan lapsesta, ehkä kerran kuussa tapaavat. "Sisarukset", jotka on nyt meillä, ovat 8v. kaksoset ja 14v. teini, jokainen aivan ihana, vaikka haasteita tietysti on varsinkin kaksosten suhteen, kun vasta tulivat sijoitukseen. Päivä kerrallaan.

Suosittelen todella varsinkin tahtomattaa lapsettomia miettimään tätä sijaisperhetoimintaa! 

Ihanaa että tykkäät! Itse kärsin vuosia lapsettomuudesta, mutta tuskin olisin pystynyt harkitsemaan sijaisperhetoimintaa. "Omasta" lapsesta luopuminen vuosien jälkeen olisi vienyt mielenterveyden.

Saitko lopulta oman lapsen omilla munasoluilla?

Vierailija
48/62 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaita tässä maailmassa ovat vain naiset jotka eivät voi saada lapsia ja miehet jotka eivät voi harrastaa seksiä.

Nyt sitten jotain mielekkäämpää tekemistä.

Mutta jos ei HALUA olla vapaa, vaan haluaa nimenomaan olla äiti! Kaikkine huolineen ja vastuineen! Minä ymmärrän hyvin miten kamalaa on kuulla ettei se haave koskaan toteudu! Mikä muu asia voisi tehdä elämästä yhtä merkityksellisen kuin vanhemmuus? Mulle se on kaiken tarkoitus! Muu on vain oheistoimintaa joka menettäisi merkityksensä ilman perhettäni.

Vierailija
49/62 |
18.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vapaita tässä maailmassa ovat vain naiset jotka eivät voi saada lapsia ja miehet jotka eivät voi harrastaa seksiä.

Nyt sitten jotain mielekkäämpää tekemistä.

Mutta jos ei HALUA olla vapaa, vaan haluaa nimenomaan olla äiti! Kaikkine huolineen ja vastuineen! Minä ymmärrän hyvin miten kamalaa on kuulla ettei se haave koskaan toteudu! Mikä muu asia voisi tehdä elämästä yhtä merkityksellisen kuin vanhemmuus? Mulle se on kaiken tarkoitus! Muu on vain oheistoimintaa joka menettäisi merkityksensä ilman perhettäni.

Mikä muu asia voisi tehdä elämästä yhtä merkityksellisen kuin vanhemmuus?

Ei mikään. Kyllä kaikkien lapsia tahtovien olisi hyvä saada edes yksi oma. Kunnallisella tulisi tukea tätä enemmän. Työtä tekevä väestö painaa töissä pitkään, että voisi tarjota lapselle itse elämässä asioita.

Vierailija
50/62 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
51/62 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsen vasta luovutetulla munasolulla, toisella yrityksellä niillä. Ivf omilla soluilla ei onnistunut koskaan, vaikka olin monessa hoidossa.

Kysy Tampereen Ava-klinikalta, vaikka kai niitä hoitoja on muuallakin.

Vierailija
52/62 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että saat vielä vauvan, ehkä kestää tovin mutta uskon näin.

Vierailija
53/62 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun ja miehesi geneettinen yhteensopivuus otettu huomioon? En tullut aiemmin raskaaksi, mutta nykyisen miehen kanssa pamahdin heti raskaaksi ekasta kierrosta. Lääkäri sanoi, että olemme ilmeisesti geneettisesti hyvin yhteensopivia. Munasolu alkaa hylkiä siittiötä jos ei ole yhteensopivuutta ja raskaus ei edes ala tai keskeytyy. Tätä on alettu viime aikoina tutkimaan enemmän. Adoptiokin on vaihtoehto? Sinulla alkaa tietysti ikä jo tulla vastaan ja raskauden mahdollisuus on 40 ikävuoden jälkeen hyvin pieni. Jos adoptio yhtään houkuttaa niin siinä on ainakin mahdollisuus.

Vierailija
54/62 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa annetaan liikaa lääkettä, muualla klinikoita, jotka ymmärtävät, että pidempi pinellä määrällä stimuloiva hoito auttaa osaa, joilla "huonot" munasolut. Liiallinen määrä mitä tahansa ravinnetta tuhoaa oli kyse kasvista tai ihmisestä.

Vierailija
55/62 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda miestä. Uusi parisuhde vapauttaa hormonitoimintaa "normaaliksi", stressi vähenee ja seksiä on paljon. Uusi ihana mies saa unohtamaan pakkoraskauden, rakastumisen huumassa naiseutesi herää ja tulet raskaaksi.

Vierailija
56/62 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisin niin mielelläni jos voisin :( olisipa lainsäädäntö erilainen niin tarjoaisin sinulle munasolun, kohdunkin lainaksi jos haluat.

Vierailija
57/62 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaan puimaan asia ja sitten etiäppäin

Vierailija
58/62 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähä sama tilanne, vuosikausia mietin moottoripyörän ostamista, ja lopputuloksena se etten osta. Ei suomessa sellasta tarvi kun ei pääse jokapäivä ajeleen.

Eli loppuikä ajellaan autolla sitte ja kuollaan tylsyyteen.

Vierailija
59/62 |
06.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku onnistunut saamaan lapsen vielä 40 vuotiaana huonoista lähtökohdista huolimatta?

Vierailija
60/62 |
18.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kiinnostaa tämä.

Erityisesti kiinnostaa millä stimulaatiolla päästiin hyvään lipputulokseen.

Kuinka pitkä stimulaatio, kuinka paljon lääkettä, missä vaiheessa kiertoa stimulaatio aloitettiin.