Pelkääkö joku toinenkin vihaisia/ärtyneitä aikuisia?
Kasvoin perheessä ja kodissa, joissa ei missään tapauksessa ollut hyvä kasvaa, mutta joita ei voi myöskään kutsua varsinaisesti "huonoiksi oloiksi".
Olen aina pelännyt aikuisia aivan hirveästi. Jos toiset lapset tai vaikka teini-ikäiset raivosivat minun nähteni, niin se ei juuri hetkauttanut, mutta aikuisen ei tarvitse kuin hieman tiukentaa äänensävyään ja sanoa yksi asia napakasti, niin minä menen aivan tolaltani. Etenkin, jos napakka äänensävy tai ärähdys kohdistuu minuun, silloin muutaman sekunnin mittainen lause saattaa viedä yöuneni monen viikon ajalta. Jos jälkeenpäin tapaan aikuisen, joka on koskaan puhunut minulle tiukasti (puhumattakaan vihastumisesta), en kykene enää suhtautumaan tähän henkilöön normaalisti, samalla tavalla kuin ennen. Tämän takia minun on aina pakko saada miellyttää ihmisiä, ettei kenelläkään vain olisi koskaan mitään varaa valittamiseen ja äänen korotukseen. Luulin aina, että tämä loppuisi silloin kun kasvan itse aikuiseksi: lapsena olen alempiarvoinen ja aikuisten vihalla on minuun oikea vaikutus, mutta aikuisena olen samanarvoinen muitten aikuisten kanssa eli minulle ei tultaisi suuttumaan (koska aikuiset ovat vieras rotu jonka jäsenet ovat kavereita keskenään mutta saalistavat toisia rotuja, kuten lapsia. Lapsen luuloja :) ). Nyt sitten olen aikuinen, eikä mikään kuitenkaan muuttunut. Tunnen edelleen olevani aikuisia alempana, vaikken itseäni enää nuorisonkaan jäseneksi miellä.
Onko kenelläkään muulla täällä mitään samanlaista? HUOMATKAA, että minä EN pyydä mitään neuvoja mihinkään. EN kysy, mikä olisi hyvä terapia, EN kysy miten pääsisin eroon tästä aikuisten ylivertaisuuden mielikuvasta, EN kysy niksejä siihen, miten saisin hylättyä sen ahdistuneisuuden, minkä ärähdyksen kohteeksi joutuminen tuottaa. En myöskään pyydä kommentteja, tiedän jo valmiiksi että tämän ei kuuluisi olla näin ja aikuispelkoni hankaloittaa tiettyjä alueita elämässäni, sitä ei tarvitse tulla vartavasten kommentoimaan. Kysyn vain, onko täällä kohtalontovereita.