Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wolt-kuljettajan lisäksi, mitä muita paskaduuneja on missä tienaa hyvin mutta not really?

Vierailija
13.12.2020 |

Taksikuski kertoi myös mulle että tienaa 4-6 tonnii kuussa. Voiko olla mahdollista?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, mitä otsikkosi tarkoittaa.

Vierailija
2/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis puhutaanko nyt yrittäjän liikevaihdosta? Johan se pitää yks 5000€ kuukaudessa saada liikevaihtoa, vaikka myisi pelkkiä palveluita. Jos siis meinaa että käteen jää edes 2000€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mitä otsikkosi tarkoittaa.

Silleen että hehkutetaan että kyseisessä duunissa tienaa hyvin mutta totuus on toista.

Vierailija
4/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tehdä pitkää päivää ilman vapaapäiviä ja lomia, jos meinaa että saa edes jonkin verran rahaa. Sopii kenties nuorelle ihmiselle tilapäisesti, mutta jos koko työura olisi tuota niin huhhuh.

Vierailija
5/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele kirjoittamaan Suomeksi!

Vierailija
6/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele kirjoittamaan Suomeksi!

Korjaan lauseesi.

Opettele kirjoittamaan suomeksi!

Vierailija
7/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala. Väitetään hoitajan tienaavan keskimäärin noin 3100. Ei ole ainakaan mun palkkanauhassa tuollaisia summia näkynyt. 🤷🏼‍♀️

T. Hoitotyötä tekevä vuorotyöläinen, keskimääräinen käteen jäävä palkka 2100-2300 e/kk lisineen.

Vierailija
8/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri. Kaikkine lisineen tulee lapaan joka kuukausi 5000

Vierailija
9/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti noissa hehkutetuissa tienesteissä menee sekaisin tuo yrittäjän laskutus ja todellinen käteenjäävä tulo.

Jos on ikänsä ollut esim. matalapalkkainen tai vaikka työhön, voi 4 000 - 5 000 tonnin laskutus kuulostaa isolta rahalta. Kun tuosta maksetaan yrittäjän kulut eli eläkemaksu (24 %), verot ja tulonhankkimiskulut (esim. Wolt-kuskeilla bensat ja auton kulut) kyse usein enintään tavallisesta tai niukasta tulosta. Työajat vaan on huonot, loma tarkoittaa katkoa tuloihin eikä työterveyspalveluja ei ole.

Tiedän tämän koska sukulaiseni harkitsi ryhtymistä Woltin kuskiksi. Laskimme yhdessä mahdollisen todellisen, käteenjäävän tuntipalkan, minkä hän olisi puitteillaan (käytettävissä oleva aika, auto jne.) voinut saavuttaa, ja se jäi 2-3 euron tietämille. Olen itse toisen alan yrittäjä, tiedän hyvin kuinka yrittäjän tulo muodostuu.

Vierailija
10/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoala. Väitetään hoitajan tienaavan keskimäärin noin 3100. Ei ole ainakaan mun palkkanauhassa tuollaisia summia näkynyt. 🤷🏼‍♀️

T. Hoitotyötä tekevä vuorotyöläinen, keskimääräinen käteen jäävä palkka 2100-2300 e/kk lisineen.

Brutto ja netto.

Paljonko sun palkka on ennen veroja? Se on bruttopalkka, käteenjäävä on netto.

Palkkavertailussa puhutaan bruttopalkasta.

Vierailija
11/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insinööri. Kaikkine lisineen tulee lapaan joka kuukausi 5000

Näin juuri. Lapaan insinööritoimistolle. Inssi saa 3000+ bruttona

Vierailija
12/27 |
13.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti noissa hehkutetuissa tienesteissä menee sekaisin tuo yrittäjän laskutus ja todellinen käteenjäävä tulo.

Jos on ikänsä ollut esim. matalapalkkainen tai vaikka työhön, voi 4 000 - 5 000 tonnin laskutus kuulostaa isolta rahalta. Kun tuosta maksetaan yrittäjän kulut eli eläkemaksu (24 %), verot ja tulonhankkimiskulut (esim. Wolt-kuskeilla bensat ja auton kulut) kyse usein enintään tavallisesta tai niukasta tulosta. Työajat vaan on huonot, loma tarkoittaa katkoa tuloihin eikä työterveyspalveluja ei ole.

Tiedän tämän koska sukulaiseni harkitsi ryhtymistä Woltin kuskiksi. Laskimme yhdessä mahdollisen todellisen, käteenjäävän tuntipalkan, minkä hän olisi puitteillaan (käytettävissä oleva aika, auto jne.) voinut saavuttaa, ja se jäi 2-3 euron tietämille. Olen itse toisen alan yrittäjä, tiedän hyvin kuinka yrittäjän tulo muodostuu.

Yel-maksu ei ole 24 %. Yelin suuruuden voi määritellä itse ja 4 ensimmäistä vuotta maksusta saa alennusta. Tarkoitit varmaan alvia, mutta sen maksaa tässä tapauksessa Wolt. Kaikki tulonhankkimiskulut ovat verovähennyskelpoisia, kuten myös yel-maksu. Todennäköisesti kuski ei maksa tulosta lainkaan veroja tai pienen summan johtuen vähennyksistä. 

Vierailija
13/27 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yel-maksu ei ole 24 %. Yelin suuruuden voi määritellä itse ja 4 ensimmäistä vuotta maksusta saa alennusta. Tarkoitit varmaan alvia, mutta sen maksaa tässä tapauksessa Wolt. Kaikki tulonhankkimiskulut ovat verovähennyskelpoisia, kuten myös yel-maksu. Todennäköisesti kuski ei maksa tulosta lainkaan veroja tai pienen summan johtuen vähennyksistä. 

Se on totta, että eläkemaksun perusteena olevan työtulon voi määrittää itse, eli halutessaan alakanttiin. Maksuprosentti on kuitenkin tuo 24 %, josta aloittava yrittäjä saa alennusta ekat 48 kuukautta.

Samaa itse ilmoitettua työtuloa käytetään kuitenkin myös etuuksien kuten esim. äitiyspäivärahan määrittämiseen. Nuukailu voi kostautua.

Vierailija
14/27 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde siitä, ettei paskaduuneja ole olemassa. Kaikki työ on ok. Capish?

Vierailija
15/27 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palikka 😁 Ja opettele italiaa jos sillä yrität brassailla

Vierailija
16/27 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palikka 😁 Ja opettele italiaa jos sillä yrität brassailla

Jep, suomalainen palikka. Ihan niinkuin kaikki muutkin. Pointti vain näytti viuhuvan ohi kovaa. Anna tulla lisää vain jos haluat.

Vierailija
17/27 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri julkisella.

Vierailija
18/27 |
14.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin miten se verbi taipuikaan?

Vierailija
19/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lvi-hommissa kuulemma saa rahaa vain jos on yrittäjä tai tukkuri.

Vierailija
20/27 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vielä Alvi, sitäkään ei moni ymmärrä että jos asiakas antaa sulle satasen, siitä menee 24€ alvia (jos verokanta 24).

Siitä 76 eurosta sitten sosiaalikulut ja muut maksut...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän