Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teenkö palveluksen läskille ihmiselle, jos toimin näin

Vierailija
04.05.2014 |

Eli menen ruokakauppaan, jossa on lihava kassa. Kerään terveelliset ostokseni ja sisällytän niihin jotain epäterveellistä, kuten jäätelöä, sipsejä, keksejä tms.

Kassalla odotan kun tämä lihava kassa on lyönyt kaikki ostokseni ja sitten otan dramaattisesti sen jäätelöpaketin ja sanon jotain "en otakaan tätä, kun kertyy läskiä/lihottaa/epäterveellistä/kenenkään ei pitäisi syödä tällaista moskaa".

Palvelus on siis se, että myyjä tajuaisi ehkä vinkkinä miettiä omaa ylipainoaan. Tämä toimii parhaiten ruokakaupassa, mutta ehkä myös jossain pikaruokalassa tai ravintolassa.

Vi*tuilua vai oikein toimittu?

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:17"]Ei tietenkään!! Herrajumala kuka sanoo noin, kuka edes keksii tuollaista, sairasta! Miten muiden paino sinulle kuuluu, jokainen saa painaa sen verran kun tahtoo. Sitäpaitsi, mistä tiedät että hän ei ole lihonut vaikka syömällä päivässä sata ruisleipää ja sata banaania. Kaikki lihavat eivät syö epäterveellisesti, vaan terveellistä ruokaa, MUTTA paljon. 

[/quote]

Tuo on kyllä klisee, että jokainen saa painaa mitä haluaa. Jokainen arvio lihavan painoa, jos ei ääneen, niin ainakin omassa päässään.

Ap

Vierailija
102/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä läskiketjuja on täällä nyt paljon. Onko osalla oikeasti joku ongelma sen kanssa, miltä tuntemattomat näyttävät? Ja vielä noin pahana, että pitää huomautella ja kiusata, haukkua nimettömänä ainakin?

Kuvitteleeko ap ja vastaavat, ettei se lihava tiedä miltä näyttää? Ja jos kerran lihavaa pitää koko ajan muistuttaa lihavuudestaan, kai muistatte myös mennä pyörätuolissa istuvan eteen venyttelemään komeasti ja samalla huokaista, miten mukava on "oikaista raajoja"? Autistisen lapsen vanhempi tahtoo varmasti myös kuulla miten hienosti sinun lapsesi puhuu ja kommunikoi, eikä kannata olla muistuttelematta myöskään anoreksiasta toipuvaa siitä, miten "kauheesti" kaloreita yhdessä persikassa on...

Minä olin vuosia normaalipainoinen, mutta kiitos rajun kiusaamisen, sairastuin ahmimishäiriöön ja tunnesyömiseen. Uskoin olevani lihava ja söin sen mukaan- kappas, kohta painoinkin 115kg. Meni seitsemän pitkää vuotta saada pää kuntoon noilta vuosilta...yhtään huomautusta en olisi kaivannut, en yhtään muka-hauskaa kommenttia vieressä olevalta. En yhtään uhkausta saada turpiini läskiyden takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 11:46"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 11:41"]

Ap, teet parhaan palveluksen läskille ihmiselle, kun tapat itsesi.

Mutta provoilijahan sä oletkin, vaikka kaltaisiasi kusipäitä näkee ihan oikeastikin. Yleensä kaltaisesi ihmiset ovat jollain tavalla mielenterveysongelmaisia, joiden hoidon yhteiskunta kustantaa. Kaikki viat vaan eivät näy päällepäin.

[/quote]

Jaa, no kumpikohan on vähän vakavempaa; kehottaa toista tappamaan itsensä vai vihjaista epäsuoraan toisen ylipainon mahdollisista alkusyistä (huono ruoka). Ei taida sinullakaan ihan kaikki olla kunnossa. 

-ap

[/quote]

Käythän, ap, vastaamassa sinulle aiemmin esitettyihin kysymyksiin? Kiitos! :) 

Vierailija
104/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 11:59"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:45"]

Ihan vihjeeksi vaan; kaupan kassoilla istuu todella monenlaista väkeä. Sieltä löytyy rakennusmaalarista maistereihin yms. kun tämä yhteiskunta ei voi kaikille tarjota "oikeita töitä"....Joten se "mollottaminen" voi olla juuri sitä sulle tuntematonta sivistystä, jossa ei noteerata tuollaisia ap-tyyppejä lainkaan.

[/quote]

Lahjakkaat ihmiset työllistyvät oman alan hommiinsa aina jotain kautta, kaupan kassalle jumiutuvat ovat juuri niitä joilla ei rahkeet riitäkkään oman alan vaativiin juttuihin. Myös opiskelu aikana.

[/quote] Yhdyssanat ne vasta vaativia ovatkin.

[/quote]

Niin ovatkin. Voisitko ystävällisesti korjata aiemmat kommentit, jotta minäkin ymmärtäisin. Suuret kiitokset! :) 

Vierailija
105/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parempi idea: Menet hyllyjen väliin ja esität ravitsemusterapeuttia. Menet sitten saarnaamaan läskeille ihmisille, joilla on kärryssään epäterveellistä tavaraa.

Mulle on oikeasti kerran käynyt näin S-marketissa, kun olimme naapurin kanssa ostamassa sapuskaa taloyhtiön talkoisiin. Kärryissä oli mm. grillimakkaroita, olutta ja siideriä. Olimme mehuhyllyllä, kun "ravitsemusterapeutti" tuli sanomaan, että lisää pitää vain noin lihottavia ruokia/juomia ostaa vaikka ennestäänkin on tuon näköinen.

Vierailija
106/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet palveluksen. Mä olen megaläski ja aina kun joku sanoo noin, teen päätöksen laihduttamisesta. Tosin siinä on se vika, että päätös kestää max. 5 minuuttia.

Vierailija
107/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 12:14"]

No siellähän ne huumekauppiaat notkuu... Hohhoijaa, enpä ole pitkään aikaan mitään näin retardia lukenut (siis koko ketju aloittajineen). Suomen huumekulttuuri on vainoharhainen ja sisäänpäinkääntynyt, ulkopuolisille ei myydä mitään eikä kenellekään todellakaan tyrkytetä.

[/quote]

No hohoijaah, et sitten ymmärtänyt pointtia? Ei jaksa kiinnostaa? Ylipainoisten mollaaminen on kivaa, eikä ollenkaan hohhoijaa? Tulit tutuksi. Asennetta, jep!

Vierailija
108/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovelasti ap on jättänyt tiettyihin kommenteihin täysin vastaamatta. Ja viimeinen oljenkorsi oli tuo asun ulkomailla.

Vierailija
109/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä läskifoobikoilla täytyy olla tosi köyhä elämä kun vaivaa päätänsä toisten painolla, käy sääliksi. Ehkä joku uusi harrastus olisi hyvä niin löytyisi ystäviä? Kansalaisopistoilla on hyviä kursseja!

Vierailija
110/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 13:11"]Ovelasti ap on jättänyt tiettyihin kommenteihin täysin vastaamatta. Ja viimeinen oljenkorsi oli tuo asun ulkomailla.

[/quote]

No useimpiin olen kyllä yrittänyt vastata, varmaan joku on välistä jäänyt. En nyt kuitenkaan jatkuvalla syötöllä koneella istu. Ja ei kai se ole mitään väistämistä, jos totean että asun ulkomailla. Voisin minä Suomessa asuessanikin tämän saman kirjoittaa, siitä huolimatta että minulla ei omia lapsia ole. Se nyt vaan on fakta että läski ihminen harvemmin on pidemmän päälle hyödyllisempi yhteiskunnalle, kuin normaalipainoinen. Keskimäärin. Ja kyllä ne minu ärsyttävä! Sanoivat jeesustelijat mitä vain.

Ap

Vierailija
111/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 13:18"]Näillä läskifoobikoilla täytyy olla tosi köyhä elämä kun vaivaa päätänsä toisten painolla, käy sääliksi. Ehkä joku uusi harrastus olisi hyvä niin löytyisi ystäviä? Kansalaisopistoilla on hyviä kursseja!

[/quote] etkö muka itse vaivaa päätään millaan yhteiskuntaa enemmän hyödyttömällä kuin hyödyllisellä asialla?

Vierailija
112/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 13:18"]Näillä läskifoobikoilla täytyy olla tosi köyhä elämä kun vaivaa päätänsä toisten painolla, käy sääliksi. Ehkä joku uusi harrastus olisi hyvä niin löytyisi ystäviä? Kansalaisopistoilla on hyviä kursseja!

[/quote] etkö muka itse vaivaa päätään millaan yhteiskuntaa enemmän hyödyttömällä kuin hyödyllisellä asialla?

Vierailija
113/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
114/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:27"]

Eli menen ruokakauppaan, jossa on lihava kassa. Kerään terveelliset ostokseni ja sisällytän niihin jotain epäterveellistä, kuten jäätelöä, sipsejä, keksejä tms.

Kassalla odotan kun tämä lihava kassa on lyönyt kaikki ostokseni ja sitten otan dramaattisesti sen jäätelöpaketin ja sanon jotain "en otakaan tätä, kun kertyy läskiä/lihottaa/epäterveellistä/kenenkään ei pitäisi syödä tällaista moskaa".

Palvelus on siis se, että myyjä tajuaisi ehkä vinkkinä miettiä omaa ylipainoaan. Tämä toimii parhaiten ruokakaupassa, mutta ehkä myös jossain pikaruokalassa tai ravintolassa.

Vi*tuilua vai oikein toimittu?

[/quote]

En tiedä onko toi palvelus vai ei jollekulle läskille, mutta sä tekisit meille palveluksen miettimällä tätä paskaasi jossain muualla!

Vierailija
115/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika, läskit vaan hytkyy, kun nauran tälle ketjulle. Ap, ehdottomasti teet palveluksen. Kukaan ei enää tunne myötähäpeää minun läskejäni kohtaan, tai edes muista sitä, vaan huomion kerää sinun typeryytesi :) Varmaan myös päältäpäin tunnistat ne yhdellä katseella, joilla paino on sen jätskin ja sipsien syönnin aiheuttamaa, etkä sotke ihmiseen, jolla siihen on joku sairaus syyllisenä?

Minä voin laihduttaa, mutta mites sulle saatais lisää fiksuutta?

Vierailija
116/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hyvänen aika, läskit vaan hytkyy, kun nauran tälle ketjulle. Ap, ehdottomasti teet palveluksen. Kukaan ei enää tunne myötähäpeää minun läskejäni kohtaan, tai edes muista sitä, vaan huomion kerää sinun typeryytesi :) Varmaan myös päältäpäin tunnistat ne yhdellä katseella, joilla paino on sen jätskin ja sipsien syönnin aiheuttamaa, etkä sotke ihmiseen, jolla siihen on joku sairaus syyllisenä?

Minä voin laihduttaa, mutta mites sulle saatais lisää fiksuutta?

Vierailija
117/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo. Mutta jos noin teet ja väsynyt hermostunut ihminen, kuten minä olen myös jonossa niin sinut hakataan varoittavan esimerkkinä kassajonossa turhaan hidastelijoille.

Vierailija
118/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vaihtoehto on, että otat hyllystä isot palasokeripaketin ja kun olet kassalla, alat heiluttaa sitä kuin marakassia, samalla lambadaa tanssien. Sanot sitten kassalle, että tähän sinäkin pystyisit, ellet ahmisi sokeria sipseissa ja hiilareita einespitsoissa. win-win

Vierailija
119/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:42"]Sori mutta miten helvetissä sua jaksaa kiinnostaa toisen paino? Et sä tiedä siitä ihmisestä mitään, etkä syistä miksi se on lihava.

Ja varsinkin jonkun jäätelön jättäminen KASSALLE on silkkaa vittuilua. Jos on jonoa eikä kassa ehdi viedä sitä takaisin pakasteeseen, se on MYYNTIKELVOTON. Sinun älykkyys ei tuossa tempauksessa kyllä kovin esille tule...

[/quote] jäätelö oli vain yksi esimerkeistä. Ja ainakin isoissa kaupoissa kassa voi soittaa jonkun muun myyjän viemään sen takaisin altaaseen.

-ap

[/quote] 

Missä maassa sä asut? Kiinnostaa tietää siksi, että osaa välttää pakasteiden ostamista, jos ko. maahan joskus sattuu tulemaan. Hurjaa välinpitämättömyyttä kylmäketjusta ja asiakkaiden terveydestä siellä, kun takaisin myyntiin viedään ties miten pitkään asiakkaan kärryssä olleita pakasteita! 

Vierailija
120/121 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 13:34"][quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:50"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:42"]Sori mutta miten helvetissä sua jaksaa kiinnostaa toisen paino? Et sä tiedä siitä ihmisestä mitään, etkä syistä miksi se on lihava.

Ja varsinkin jonkun jäätelön jättäminen KASSALLE on silkkaa vittuilua. Jos on jonoa eikä kassa ehdi viedä sitä takaisin pakasteeseen, se on MYYNTIKELVOTON. Sinun älykkyys ei tuossa tempauksessa kyllä kovin esille tule...

[/quote] jäätelö oli vain yksi esimerkeistä. Ja ainakin isoissa kaupoissa kassa voi soittaa jonkun muun myyjän viemään sen takaisin altaaseen.

-ap

[/quote] 

Missä maassa sä asut? Kiinnostaa tietää siksi, että osaa välttää pakasteiden ostamista, jos ko. maahan joskus sattuu tulemaan. Hurjaa välinpitämättömyyttä kylmäketjusta ja asiakkaiden terveydestä siellä, kun takaisin myyntiin viedään ties miten pitkään asiakkaan kärryssä olleita pakasteita! 

[/quote]

Olen ollut Suomessa kaupassa töissä ja ihan vielä viime vuonna. Niitä pakasteita käytiin kassalta hakemassa joka päivä, muita kylmätuotteita useammin. Lisäksi hyllyistä löytyi aina välillä pakasteita ja kylmätuotteita. Sinne kylmähyllyyn/pakkaseen ne takasin vietiin, jos eivät aivan huoneenlämpöisiltä tuntuneet. Siinä sinulle hygieniaa. Turha luulla, että se Suomessa sen korkeampatasoisempaa toimintaa on. Ihmiset vain saatu kaikki hygieniapropaganda uskomaan. Saatika sitten kala ja lihatiskit. Samat limaiset kalat siellä seisoi ja tiskit pestiin kunnolla pari kertaa viikossa. Ja asiakkaiden vika nuo kylmätuotteet, kun pitää jättää pitkin kauppaa. Aikamoinen hävikki niistä tulee. Että ihan mieluummin sinne kassalle ne kannattaa jättää, kun johonkin näkkärihyllyyn. Tätä ainakin meidän isossa kaupassa manattiin. Meni nyt vähän ohi aiheen.

-ap