Teenkö palveluksen läskille ihmiselle, jos toimin näin
Eli menen ruokakauppaan, jossa on lihava kassa. Kerään terveelliset ostokseni ja sisällytän niihin jotain epäterveellistä, kuten jäätelöä, sipsejä, keksejä tms.
Kassalla odotan kun tämä lihava kassa on lyönyt kaikki ostokseni ja sitten otan dramaattisesti sen jäätelöpaketin ja sanon jotain "en otakaan tätä, kun kertyy läskiä/lihottaa/epäterveellistä/kenenkään ei pitäisi syödä tällaista moskaa".
Palvelus on siis se, että myyjä tajuaisi ehkä vinkkinä miettiä omaa ylipainoaan. Tämä toimii parhaiten ruokakaupassa, mutta ehkä myös jossain pikaruokalassa tai ravintolassa.
Vi*tuilua vai oikein toimittu?
Kommentit (121)
Ap on näköjään valinnut jonkun tietyn läskin kassahenkilön jo valmiiksi. Kyse ei ole kansanvalistustyöstä vaan silkasta kiusaamisesta.
Koska palat halusta luennoida terveistä elämäntavoista ja läskin vaaroista, varaa vaikka lähikoulun jumppasali ja kutsu alueen läskit kerralla luennolle.
Voisit myös ihan lyödä rahoiksikin, perusta oma laihdutusryhmä, sellainen kuin tv-sarjassa Little Britan.
En tiedä, oletko "vanha" läskinatsi vai ihan uusi, mutta yhden asian tiedän: Olet täysIDIOOTTI.
Pullistelet maksavasi ylipainoisten lääkäri-ja lääkekuluja. Siis onko joku lähettänyt sinulle maksettavaksi laskunsa? Se kaupan kassahenkilö, jota sinä haluat löukata, on työssä ja maksaa veronsa ja omat hoitokulunsa. Mutta sinulle voisi kyllä lähettää kaikki ne laskut, jotka syntyvät siitä, että sinä toiminnallasi aiheutat pahaa mieltä ja jopa masennusta.
Kerropa missä itse olet töissä, niin voimme vyöryä arvostelemaan sinua ja ulkomuotoasi, sillä sinä lienet niitä tyyppejä, jotka eivät ymmärrä puhetta, vaan ainoastaan kouriintuntuvaa toimintaa, siis silmä silmästä ja korva korvasta -menetelmää.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 11:01"]Onko ap sinulla lapsia?
[/quote]
Ei ole, eikä tule. Eikö niin, että olet nyt onnellinen? ;)
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:56"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:42"][quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:38"]
No tavallaan kuuluu, kun minäkin joudun niitä ylipainosta tulleita sairauksia maksamaan. Eihän tuossa varsinaisesti suoraan puututa sen myyjän ylipainoon vaan, vain välillisesti...
Ap
[/quote]
Toteutatko samaa taktiikkaa myös tupakoijien kohdalla? Entä reippaammin alkoholia juovien kohdalla?
[/quote]
Vaikea toteuttaa, koska en polta tai juo.
-ap
[/quote]
Miten niin?
[/quote]
Koska en käytä niitä, miksi edes kokeilisin. Herkkuja kyllä välillä ostan, niin siksi voisi kokeilla niillä. En minä ainakaan ole mikään yli-ihminen, vaikka pyrinkin terveellisesti syömään
Ap
[/quote]
Mutta eihän se kaupankassa sitä tiedä ettet käytä. Saatika kukaan muukaan siellä kaupassa.
Kaipa ymmärrät, että jätit minkä tahansa tuotteen pois sen jälkeen kun asotokset on lyöty kassaan, niin saat vain sääliviä katseita :)
Kukaan, ei usko, että tililläsi olisi katetta niihin kaikkiin ostoksiin. Kaikki, kassa mukaanlukien, uskoo, että yrität vain peitellä sitä, että tulikin ostettua hieman liikaa ja että tili on tyhjä. todeenököisesti joku laukoo siellä kassajonossa jotain tyhmistä sossupummeista. Jos ei sinulle, niin ainakin toiselle jonossa olevalle.
Joo, tee vain tuo. Nolaa itsesi, nolaa lapsesi.
Siis tulet kassalleni, lyön kaikki ostokset koneelle ja siinä vaiheessa, kun sanon loppusumman, sinä huomaat, että ostokset lihottavat? MInä vastaan iloisesti ja kuuluvasti, että hei, jos sulla ei ole rahaa maksaa, niin löytyykö sitä sossun ostokuponkia, jollaisella viime viikolla kävit ruuat ostamassa. Ei pidä ollenkaan nolostua, jos rahat on loppu, sun mies kävi eilen hakemassa kaksi mäyräkoiraa, jo silloin mietittiin, että teillä ei taida rahat riittää ruokaan.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 11:04"]
Kaipa ymmärrät, että jätit minkä tahansa tuotteen pois sen jälkeen kun asotokset on lyöty kassaan, niin saat vain sääliviä katseita :)
Kukaan, ei usko, että tililläsi olisi katetta niihin kaikkiin ostoksiin. Kaikki, kassa mukaanlukien, uskoo, että yrität vain peitellä sitä, että tulikin ostettua hieman liikaa ja että tili on tyhjä. todeenököisesti joku laukoo siellä kassajonossa jotain tyhmistä sossupummeista. Jos ei sinulle, niin ainakin toiselle jonossa olevalle.
Joo, tee vain tuo. Nolaa itsesi, nolaa lapsesi.
[/quote]
Hyvä huomio!
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 11:03"]En tiedä, oletko "vanha" läskinatsi vai ihan uusi, mutta yhden asian tiedän: Olet täysIDIOOTTI.
Pullistelet maksavasi ylipainoisten lääkäri-ja lääkekuluja. Siis onko joku lähettänyt sinulle maksettavaksi laskunsa? Se kaupan kassahenkilö, jota sinä haluat löukata, on työssä ja maksaa veronsa ja omat hoitokulunsa. Mutta sinulle voisi kyllä lähettää kaikki ne laskut, jotka syntyvät siitä, että sinä toiminnallasi aiheutat pahaa mieltä ja jopa masennusta.
Kerropa missä itse olet töissä, niin voimme vyöryä arvostelemaan sinua ja ulkomuotoasi, sillä sinä lienet niitä tyyppejä, jotka eivät ymmärrä puhetta, vaan ainoastaan kouriintuntuvaa toimintaa, siis silmä silmästä ja korva korvasta -menetelmää.
[/quote]
No sen rahan voisi käyttää parempaankin, kun johonkin polvileikkaukseen, jonka aiheuttaa liikalihavuus.
Ap
Eiköhän aloittajan ja muiden hänen kaltaistensa olisi syytä muistaa se, että ainoa ihminen, johon voi käytöksellään vaikuttaa on kukin meistä itse.
Perin merkillistä kun tämä muiden "herättely" ja mollaaminen on.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 11:05"]Siis tulet kassalleni, lyön kaikki ostokset koneelle ja siinä vaiheessa, kun sanon loppusumman, sinä huomaat, että ostokset lihottavat? MInä vastaan iloisesti ja kuuluvasti, että hei, jos sulla ei ole rahaa maksaa, niin löytyykö sitä sossun ostokuponkia, jollaisella viime viikolla kävit ruuat ostamassa. Ei pidä ollenkaan nolostua, jos rahat on loppu, sun mies kävi eilen hakemassa kaksi mäyräkoiraa, jo silloin mietittiin, että teillä ei taida rahat riittää ruokaan.
[/quote]
Höpöhöpö, tiedät itsekin että tuon jos kassa tekee, niin se on suoraan henkilökohtaista kettuilua. Minun toiminta ei sitä olisi, vain epäsuoraa toimintaa.
Ap
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:33"]Mielestäni vittuilua, ei kannata. Kuuluuko sulle ihmisten paino? Ei.
Entä jos kassa kommentoisi sun kauppatavaroista että "kannattais syödä jotain että et olis mikään kukkakeppi"
[/quote] No tavallaan kuuluu, kun minäkin joudun niitä ylipainosta tulleita sairauksia maksamaan. Eihän tuossa varsinaisesti suoraan puututa sen myyjän ylipainoon vaan, vain välillisesti...
Ap
[/quote] Meillä on töissä 3 polvileikattua urheilijaa, polvi on leikattu 11 kertaa. Jos joku kehtaa tulla mulle uikuttaan kuinka kalliiksi käyn yhteiskunnalle niin voi olla että tivasen.
Kyllä. Se on vain ja ainoastaan miellyttävää kun otat sen jäätelön sieltä pakastealtaasta sulamaan omaan koriisi ja sitten jätätkin sen kassalle jo vähän sulaneena sulamaan lisää. Ota vaikka kymmenen pakettia, älä jätä yhteen. Kassa kiitollisena katsoo perääsi.
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 11:05"]Siis tulet kassalleni, lyön kaikki ostokset koneelle ja siinä vaiheessa, kun sanon loppusumman, sinä huomaat, että ostokset lihottavat? MInä vastaan iloisesti ja kuuluvasti, että hei, jos sulla ei ole rahaa maksaa, niin löytyykö sitä sossun ostokuponkia, jollaisella viime viikolla kävit ruuat ostamassa. Ei pidä ollenkaan nolostua, jos rahat on loppu, sun mies kävi eilen hakemassa kaksi mäyräkoiraa, jo silloin mietittiin, että teillä ei taida rahat riittää ruokaan.
[/quote]
Höpöhöpö, tiedät itsekin että tuon jos kassa tekee, niin se on suoraan henkilökohtaista kettuilua. Minun toiminta ei sitä olisi, vain epäsuoraa toimintaa.
Ap
[/quote]
Miksi, ap, olet "huolissasi" vain ylipainoisten sairauskuluista? Olet kai tietoinen muiden riskiryhmien aiheuttamista kuluista, jotka yhteenlaskettuna, ja yksikseenkin, peittoavat lihavuuden hoidon aiheuttamat kuistannukset mennen tullen? Lisänä kun tulee myös rikollisuus, väkivalta ym. josta myös valtavat kulut yhteiskunnalle...
Etkö mitenkään voi esim. alkoholistin ohittaessasi sanoa:"Meinasin mennä Alkoon, mutta enpä menekään, etten ala näyttää alkkarilta ja sairastu", etkö uskalla?
Tai menepä pubin edustalla röökaavan lauman luo ja kerro, kuinka yhteiskunta maksaa. Ja turha on väittää, että tupakkaveroa maksavat, kun 99% on työttömiä sossupummeja. Etkö uskalla?
hanki elämä.et oo aikuinen! jollain se on geeneistä kiinni eikä tosiaankaan auta että alat vittuilla kaupan kassalle. arvaa antaako seuraavalla kerralla niistä -30 alennustuotteista sulle alennuksen!
Älyshän se idari häipyä...toivottavasti suoraan mielenterveyspuolelle.
Minä en halua maksaa ap:n kaltaisten mulkkujen tai hänen jalkovälihedelmiensä koulutusta, terveydenhuoltoa, turvallisuutta (poliisi, palokunta) tai sosiaaliturvaa. Haluan, että minun verorahojani käytetään vain älykkäiden, empaattisten ja muutenkin fiksujen ihmisten elämää tukemaan.
Onkin hieno tietää, että voin sylkeä ja vittuilla ap:n ja hänen pikku räkänokkiensa päälle niin paljon kuin lystään, sillä käytetäänhän minunkin verorahojani heidän elämäänsä rikastuttamaan :)
terveisin 54kg painoinen terve veronmaksaja
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:33"]Mielestäni vittuilua, ei kannata. Kuuluuko sulle ihmisten paino? Ei.
Entä jos kassa kommentoisi sun kauppatavaroista että "kannattais syödä jotain että et olis mikään kukkakeppi"
[/quote] No tavallaan kuuluu, kun minäkin joudun niitä ylipainosta tulleita sairauksia maksamaan. Eihän tuossa varsinaisesti suoraan puututa sen myyjän ylipainoon vaan, vain välillisesti...
Ap
[/quote]
Tällä logiikalla lapsettomat voisi alkaa "tekemään palveluksia" kassoille, joilla tietää olevan lapsia. Joutuvathan hekin maksamaan lapsilisiä, mammalomia, kotihoidontukia, kunnallista päivähoitoa sun muita lapsista yhteiskunnalle koituvia kuluja.
Voisi vaikka mennä kauppaan ja normaaleiden ostosten lisäksi kerätä kärryynsä myös pilttiruokia ja äidinmaidonvastikkeita. Sitten ne maksettuaan viskellä takaisin suureen ääneen ja teatraalisesti puhisten ne piltit ja vastikkeet. Kun sitten vasta muistikin, että "enhän mä tällaisia tarvitsekaan kun olen päättänyt olla tuhlaamatta yhteiskunnan verovaroja ja jättänyt ne kalliit ja kitisevät sinappikoneet tekemättä".
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:49"]
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 10:45"]
Ihan vihjeeksi vaan; kaupan kassoilla istuu todella monenlaista väkeä. Sieltä löytyy rakennusmaalarista maistereihin yms. kun tämä yhteiskunta ei voi kaikille tarjota "oikeita töitä"....Joten se "mollottaminen" voi olla juuri sitä sulle tuntematonta sivistystä, jossa ei noteerata tuollaisia ap-tyyppejä lainkaan.
[/quote]
Lahjakkaat ihmiset työllistyvät oman alan hommiinsa aina jotain kautta, kaupan kassalle jumiutuvat ovat juuri niitä joilla ei rahkeet riitäkkään oman alan vaativiin juttuihin. Myös opiskelu aikana.
[/quote]
Ai, ja minä kun satun tuntemaan erittäin lahjakkaita "hanttihommia" tekeviä. Ja kassalla istuminenhan voi olla yksilökohtaisesti lyhytkestoista, kunnes tulee toinen huippuvirkaa kyttäävä tilalle. Eli kyllä sieltä kassapäätteiltä ihan varmasti muutama akateeminen löytyy, joka päivä.
Voi kuule kestää hieman, kun sattuu olemaan 800 hakijaa, joista se yksi onnellinen valitaan...