Vauvaperheet
Miten miehenne osallistuu viikonloppuisin vauvanhoitoon? Entä muuhun kodinhoitoon?
Kommentit (8)
Aika tasan mennään meillä. Minä tosin hoisin ruokinnan, mutta muuten 50/50
Meillä nykyään mies hoitaa vauvaa enemmän kuin minä. Paitsi syötöt kaikki minä koska vauva syö vain rintaa. Vauva nyt 4kk ja 3kk asti hoidin suurimmaksi osaksi minä.
Siivous menee aika tasan. Tai no minä en imuroi koskaan mutta mies taas jättää asioitaan ym. Minun korjattavaksi.
ap on kateellinen teille. Meillä mies ei kauheasti tee, ja ajattelen että siksi,kun mies on arkipäivät töissä, ja tarvitsee lepoa viikonloppuisin...
[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 09:16"]ap on kateellinen teille. Meillä mies ei kauheasti tee, ja ajattelen että siksi,kun mies on arkipäivät töissä, ja tarvitsee lepoa viikonloppuisin...
[/quote]
Meillä mies käy töissä, mutta minä hoidan päivät lasta. Lisäksi herään yöllä syöttämään vauvan, joten myös minä tarvitsen lepoa. Meillä tosin on ns. Vaativa vauva, ei juurikaan nuku päivällä, joten en osaa sanoa paljonko tarvitsisin lepoa ns. Normivauvan kanssa.
-4-
Eimeilläkään vauva nuku päivisin kinmax 1,5 tuntia yhteensä. ap
Mies hoitaa kodin ja vauvan päivällä. Minä käyn töissä ja yösyötän.
Minä hoidan suurimmaksi osaksi vauvan ja siivoukset myös vkl. Mies tekee ruoan ja leikkii välillä vauvan kanssa. Tähän on ajauduttu, koska en jaksa enää riidellä. Mies siis loukkaantuu ja aloittaa dramaattisen riidan vaikka huomauttaisin aivan ystävällisestikin, että toivoisin hänen tekevän enemmän. "Enkö muka tee? Koitapa tehdä minun työtäni! Taas tämä nalkutus alkaa, en jaksa tätä paskaa."
Olen kokenut helpommaksi tehdä itse asiat ja olla riitelemättä. Muuten hän on oiva mies.
Pitää vauvaa sylissä, vaihtaa vaippoja, leikittää, käy vaunulenkeillä. Ei voi syöttää koska vauva ei huoli tuttupulla millään, eikä tuttiakaan.
Laittaa ruokaa, imuroi, siivoaa vessan, pesee pyykkiä.