kilpirauhasen vt + raskaus
Monellako kilpparisairauksesta (nimenomaan vajaatoiminta) kärsivälle on tullut keskenmeno?
Kenelle ei?
Kuinka yleistä on?
Kommentit (7)
Ei ole tullut keskenmenoa, vajaatoiminta on.
Lääkitys mulla onkin ollut esikoisen syntymästä asti ja nyt uutta lasta ollaan mietitty, nyt vasta sain tietää riskeistä.
Eli kunhan lääkitys on ok, niin riski keskenmenoon / kehityshäiriöiseen lapseen on sama kuin terveellä ihmisellä, vai? :)
Ap
Lääkitys mulla onkin ollut esikoisen syntymästä asti ja nyt uutta lasta ollaan mietitty, nyt vasta sain tietää riskeistä.
Eli kunhan lääkitys on ok, niin riski keskenmenoon / kehityshäiriöiseen lapseen on sama kuin terveellä ihmisellä, vai? :)
Ap
Yksi keskenmeno, ja ystävälläni jolla vt on erityislapsi.
Keskenmeno ja sen jälk normiraskaus jonka aikana/ jälkeen liikatoiminta. Sitten heitti vajikselle joka jäi päälle. Raskauksien välissä tsh alarajoilla, ei aloitettu lääkitystä. Nyt tyroksiini päällä, ei tulevia raskauksia enään.
Mulle tuli keskenmeno, seuraavissa raskauksissa kun käytin tyroksiinia, ei tullut.
Kai se ihan selvästi suurentaa vaaraa eli kannattaa heti raskauden alussa hoitaa hyvälle tasolle. Viitearvot raskauden aikana on erilaiset ja yleensä (ellei aina?) tyroksiinin annosta nostetaan raskauden ajaksi.