Tämän päivän ennuste: +30 astetta. Pitäisi pyöräillä kauppaan,alkaa nyt oikeasti pelottaa oman terveyden puolesta
Pyöräilykypärän alle ei edes saa lierihattua enkä voi pysähtyä koko ajan hörppimään vettä.
Kommentit (21)
Onko sulla jotain ahdistus lääkkeitä joita voisit ottaa?
Menet sitten vaikka taksilla tai tilaat kotiin.
Kertoo jotain omasta kunnosta, mutta ainahan se on jonkun toisen syy.
Syö kevyemmin, salaattia, ei pullaa ja makkaraa. Juo vettä, älä kaljaa tai lonkeroa.
Paino tippuu kun käytät enemmän kuin mitä syöt (kcal) ja kunto nousee kun liikkuu, ei se hiki ole yhtään paha asia.
Hörpin matkalla olutta niin ei huomaa tukaluutta yhtä helposti.
Mikä sinua vaivaa? Minä kävelin seitsemäksi kauppaan. Hyvin sieti.
Meillä kerrostalo (uusi rakennus) on joku helvetin lämmitys päällä. Olen huomauttanut ensimmäisen kerran asiasta kuukausi sitten isännöitsijälle ja huollolle. Edelleen tämä on rakennuttajalla korjausasiana. Täällä on sisällä yötäpäivää +30. Kuolen kohta.
Onko sulla siis jokin perussairaus vai miksi pelkäät? Mikä on ikäsi ja kuinka pitkä matka on?
Huomaa että ilmastoidulla autolla kulkevat hyökkää heti irvailemaan. Emme tiedä miten pitkä matka aloittajalla on kauppaan tai onko hänellä sairauksia. Itse asuin aikoinaan maalla exän kanssa, minulla ei ole ajokorttia ja kun ex oli jossain poljin kauppaan 20km yhteen suuntaan. Bussipysäkillekin oli 5km ja kulkivat tyyliin kerran päivässä nii mielummin menin fillarilla. Ei ollut herkkua kesähelteellä ja myöhemmin ymmärrsin, että autokyytien evääminen oli yksi exän vallankäytön muoto.
Kuinka pitkä pyöräily matka? Mikset käy aikasin kaupassa tai illalla? Pakkoko se on käydä keskipäivän helteillä? Et eilen saanu myös tälle päivälle ostettua ruokaa? Nytkö vasta heräsit et on helteitä etkä osaa ennakoida yhtään? Talvella myös minä osaan ennakoida lupaako lumimyrskyä, lähdenkö autoilemaan vai onko kotipäivä.
Onneksi asun rannikolla, täällä ei ole koskaan kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa että ilmastoidulla autolla kulkevat hyökkää heti irvailemaan. Emme tiedä miten pitkä matka aloittajalla on kauppaan tai onko hänellä sairauksia. Itse asuin aikoinaan maalla exän kanssa, minulla ei ole ajokorttia ja kun ex oli jossain poljin kauppaan 20km yhteen suuntaan. Bussipysäkillekin oli 5km ja kulkivat tyyliin kerran päivässä nii mielummin menin fillarilla. Ei ollut herkkua kesähelteellä ja myöhemmin ymmärrsin, että autokyytien evääminen oli yksi exän vallankäytön muoto.
Jos aloittajalla olisi niin pitkä matka tai sellaisia sairauksia, että pyöräily kauppaan ihan oikeasti aiheuttaisi hänelle vaaraa, hän varmasti käyttäisi jotain vaihtoehtoista tapaa. Tilaisi kotiin tai soittaisi taksin tai pyytäisi kyydin joltain tutulta tai naapurilta.
Tämä oli nyt vain taas yksi turha hellevalitus, joita täältä ehtii kyllä vielä lukea vaikka kuinka monta.
En ole ap,mutta kylläkin minua v"uttaa pyöräillä tällä säällä vaikka olen normaalipainoinen ja heinänuhaa lukuunottamatta terve. Hiki valuu naamaa pitkin, suu ja huulet kuivuu,päätä alkaa särkeä,aurinkolasit valuu alas hikiseltä nenältä.
Kotona pakko ottaa burana ja mennä istumaan jääkylmään suihkuun ennenkuin pystyy tekemään mitään.
mistä sut on tehty? millä selviät 8h työpäivästä ?
Minä käyn helteillä kuntosalilla bussilla, koska matkaa 3 km ylämäkeä. Suosittelen bussia liikkumiseen näin helteillä, etenkin vanhemmille ihmisille, joilla ei ole omaa autoa!
Miksi 70/80 luvuilla ei valitettu kuumasta, koska harva ryyppäsi
Vierailija kirjoitti:
Meillä kerrostalo (uusi rakennus) on joku helvetin lämmitys päällä. Olen huomauttanut ensimmäisen kerran asiasta kuukausi sitten isännöitsijälle ja huollolle. Edelleen tämä on rakennuttajalla korjausasiana. Täällä on sisällä yötäpäivää +30. Kuolen kohta.
30 astetta sisällähän on poikkeuksellisen viileä.
Kävin kaupassa jo heti kun aukesi, ei ollut kuuma.