Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini ei tule lapsenlapsensa valmistujaisiin, lähtee mielummin etelään

Vierailija
03.05.2014 |

Sain juuri tietooni tämän kun ilmoitti. Juhlista on kuitenkin tiennyt jo pitkään. Lähtee mielummin kahden siskonsa kanssa etelään. 

Olen niin kiukkuinen lapseni puolesta. 

No ihan sama, olkoon sitten tulematta. 

Muunakaan päivänä ei ole juhlatarjottavia. 

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 11:29"]

Vanhempani eivät tulleet esikoisen kastejuhlaan, kun olivat matkoilla. Ei tullut mieleenkään loukkaantua. Ehtivät olla hyvin isovanhempia. Isäni kuoli, kun esikoinen oli 7v. Olin onnellinen, että ehti äidin kanssa vähän matkustaa ennen kuolemaa. En olisi kehdannut ikinä vaatia heitä perumaan matkaa juhlan takia. Eivät ehtineet montaa reissua tehdä ennen isäni kuolemaa

[/quote]

Se on pikkuisen eri asia, järjestääkö juhlan jo varatun matkan ajaksi vai varaako matkan jo tiedossa olevan juhlan ajaksi. Vauvan kastajaiset voi järjestää melko vapaasti milloin tahtoo, kun taas valmistujaiset tietää ainakin pari vuotta etukäteen.

Tosihan se on, että kaikki eivät välitä juhlista. Ap:n perheessäkin varmaan he voivat itse valita matkojensa ajankohdat, isoäiti ei siitä pahastune, vaikka he eivät tulekaan mummin 80-vuotispäiville tai vierailemaan jouluna. Joka tapauksessa onnea valmistuneelle!

Vierailija
2/77 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 22:42"]

Miksi joku juhlii jostain amiksesta valmistumista? En tajua eikä ilmeisesti mummolaan. Ei ole iso asia. Jos saa hyvän matkan sopuhintaan just tuohon aikaan, niin ilman muuta reissuun.

[/quote]

Haloo, ammattiin valmistuminen on paljon isompi juttu kuin jotkut typerät ylioppilasjuhlat. Ylioppilashan ei ole valmistunut yhtään miksikään. Lukion jälkeenhän on vielä sitten opiskeltava yhteiskunnan piikkiin vuosikausia. Hyvän linjan ammattikoulusta valinnut voi olla työssä jo vuosikausia ennen kuin lukion valinnut on valmistunut yhtään mihinkään. Ajatelkaa vaikka lähihoitajia, heistä on huutava pula ja töitä saa taatusti. Mitenkäs on joidenkin yo-pohjan vaativien ammattien laita nykyisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakaan mummo ei tullut lakkiaisiin kanarian matkan takia. Ja täytyy kyllä myöntää että kyllä minä siitä pahastuin. Mulla kun ei ole sitä sukua joka nurkan takana. Ylppäreissä oli sitten vain neljä vierasta, joista yksi oli sukulainen. Niillä kavereilla kun oli omat ylppärit juhlittavana.

Vierailija
4/77 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun oma äiti ei juhlinut mun valmistumista , juhlin kavereiden kaa, enkä tiennyt että pitää pistää oikein välit poikki , onnitteli kyllä, muuta en tarvi. Voihan se onnittela puhelimitsekin, onko ongelma, sun lapsihan se on

Vierailija
5/77 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini ei samasta syystä tullut esikoiseni lakkiaisiin. Käy kuitenkin etelässä  nelisen kertaa vuodessa, joten mielestäni olisi voinut malttaa edes yhden äkkilähtötarjouksen olla käyttämättä. Olin tosi loukkaantunut.

Vierailija
6/77 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin loukkaantuisin todella paljon, jos omat vanhempani tai miehen vanhemmat laittaisivat jonkun hemmetin etelänmatkan lapsenlapsensa tärkeän päivän edelle. Ja varmaan ihan piruuttani järjestäisin meille jotain muuta tekemistä isovanhempien seuraavaksi juhlapäiväksi.

Vierailija
7/77 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap sun tunteesi. On kumma, jos kolme aikuista ei pysty sijoittamaan etelänmatkaansa muulle päivälle kuin lapsenlapsen valmistujaispäivään. Ja se on ihan sama, valmistuuko tohtoriksi vai amiksesta vai peruskoulusta. Valmistujaiset on valmistujaiset.

Toisaalta, jos äidilläsi on useita lapsia ja lapsenlapsia, niin sitten ymmärrän asian. Jos on vaikka kymmenen lasta ja 40 lastenlasta, niin kaikkien valmistujaisiin ei ehkä ehtisi tulla.

Mutta kysy lapseltasi, mitä hän siitä ajattelee. Voi tosiaan olla, että hän viis veisaa mummon läsnäolosta, joten silloin ei sinunkaan kannata siitä enempää pahaa mieltä kantaa. Ajattele äidistäsi sitten vaikka niin, että omapa on häviönsä.

Vierailija
8/77 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä esim. valmistujaisiin jokainen tulee jos pääsee/haluaa. En ymmärrä miksi pitää loukkaantua, jos joku ei pääse paikalle. Ihmiset pitävät eri asioita tärkeinä. Eräs sukulaiseni esim. vaati kaikkia tulemaan häihinsä, mutta vähät välitti siskoni valmistujaisista.

Vierailija
9/77 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämättömälle linjalle keskustelu menee. Tottakai vaikka kissanristiäisiä voi juhlia, ei minusta siitä ole kyse vaan todellisuus oli että äitisi lähtee reissuun siskonsa kanssa: eli kaksi aikuista, mahdollisesti työelämässä olevaa naista varaa ajan lomalleen joka sopii molempien kalenteriin, tässä hyvät ihmiset saatetaan puhua ihan koko loppukesän tai jopa loppuvuoden aikataulujen miettimisestä: otetaanko pekkasia? Ehkä on tarttenut säätää kesälomapäiviä töistä siihen hetkeen?

Mutta jotenkin AH -niin suomalaista jäädä haistatelemaan muille kun he ei ehdi juuri silloin, vaikka nimenomaan se päiväkin on jo etukäteen kerrottu. MUTTA tuskin siellä on mummot mitään äkkilähtöä kiusaksi varanneet? Tai vaikkä ottaa äkkilähdön niin ne vapaapäivät varmasti on jo kuukausia sitten jo mietitty loma-ajaksi!!

Kyllä on kurjaa.

Vierailija
10/77 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 14:49"]

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 11:29"]

Vanhempani eivät tulleet esikoisen kastejuhlaan, kun olivat matkoilla. Ei tullut mieleenkään loukkaantua. Ehtivät olla hyvin isovanhempia. Isäni kuoli, kun esikoinen oli 7v. Olin onnellinen, että ehti äidin kanssa vähän matkustaa ennen kuolemaa. En olisi kehdannut ikinä vaatia heitä perumaan matkaa juhlan takia. Eivät ehtineet montaa reissua tehdä ennen isäni kuolemaa

[/quote]

Se on pikkuisen eri asia, järjestääkö juhlan jo varatun matkan ajaksi vai varaako matkan jo tiedossa olevan juhlan ajaksi. Vauvan kastajaiset voi järjestää melko vapaasti milloin tahtoo, kun taas valmistujaiset tietää ainakin pari vuotta etukäteen.

Tosihan se on, että kaikki eivät välitä juhlista. Ap:n perheessäkin varmaan he voivat itse valita matkojensa ajankohdat, isoäiti ei siitä pahastune, vaikka he eivät tulekaan mummin 80-vuotispäiville tai vierailemaan jouluna. Joka tapauksessa onnea valmistuneelle!

[/quote]

vanhempani olivat pidemmän ajan ulkomailla, joten heillä oli tiedossa, että eivät ole paikalla, kun esikoisemme syntyy ja on kastejuhla.

Olen onnellinen, että ehtivät tehdä matkansa, ennen isäni kuolemaa.

Vierailija
11/77 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä mieltä lapsesi olli tästä äitisi arvovalinnasta? Ovatko millaisissa väleissä keskenään?

Vierailija
12/77 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 20:31"]

Mutta jotenkin AH -niin suomalaista jäädä haistatelemaan muille kun he ei ehdi juuri silloin, vaikka nimenomaan se päiväkin on jo etukäteen kerrottu. MUTTA tuskin siellä on mummot mitään äkkilähtöä kiusaksi varanneet? Tai vaikkä ottaa äkkilähdön niin ne vapaapäivät varmasti on jo kuukausia sitten jo mietitty loma-ajaksi!!

Kyllä on kurjaa.

[/quote]

No minun äitini otti nimenomaan äkklähdön ja on eläkkeellä joten ajalla ei niin väliä ole. Ja tosiaan käy sen neljä kertaa muutenkin, joten olisi luullut ensimmäisen lapsenlapsen lakkiaisten olevan jotain Turkin matkaa tärkeämpi.

Vierailija
13/77 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun mielestä sen ajalle ei ole väliä, mutta todellisuudessa hänellä on omakin elämä

Vierailija
14/77 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:43"]

Ehkä sun mielestä sen ajalle ei ole väliä, mutta todellisuudessa hänellä on omakin elämä

[/quote]

Siihen omaan elämään ei selkeästi kuulu lapsenlapsen suuri päivä. Varsinkin kun on ollut tiedossa jo pitkään tarkka päivämäärä, jolloin lapsen valmistuminen on.

Vierailija
15/77 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala! Äidillä on oma elämä, omia harrastuksia, omia mielihaluja! Äiti ei olekaan oman lapsensa ja lapsenlapsensa jatke! Tuommoiset isoäidit pitäisi ehdottomasti päästää päiviltä, eihän niille ole mitään käyttöä, kun ne haluavat tehdä omia juttujaan!

Vierailija
16/77 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:43"]

[/quote]

Siihen omaan elämään ei selkeästi kuulu lapsenlapsen suuri päivä. Varsinkin kun on ollut tiedossa jo pitkään tarkka päivämäärä, jolloin lapsen valmistuminen on.

[/quote] mun mielestä riittää et olet itse paikalla ! Miks mummon pitää olla siellä? Eikö riittää pelkkä onnittelu?

Vierailija
17/77 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes odota et lapseni syntymäpäiviin tulee se koko porukka, jonka kutsuin, onhan senkin synttärit ollu tiedossa jo vuoden. Tänään tuli ilmoitus, että isompi perhe-porukka on lähdössä muutama päivä ennen synttäreitä 2 viikoksi etelään. Jää enemmän kakkua meille :)onnittelemaan aina ehtii

Vierailija
18/77 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 22:06"]

Mä en edes odota et lapseni syntymäpäiviin tulee se koko porukka, jonka kutsuin, onhan senkin synttärit ollu tiedossa jo vuoden. Tänään tuli ilmoitus, että isompi perhe-porukka on lähdössä muutama päivä ennen synttäreitä 2 viikoksi etelään. Jää enemmän kakkua meille :)onnittelemaan aina ehtii

[/quote]

Jos jonkun mielestä synttärit, jotka siis ovat joka vuosi, ovat samalla viivalla kuin valmistuminen niin selvä.

Vierailija
19/77 |
04.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.05.2014 klo 21:58"]

Ai kamala! Äidillä on oma elämä, omia harrastuksia, omia mielihaluja! Äiti ei olekaan oman lapsensa ja lapsenlapsensa jatke! Tuommoiset isoäidit pitäisi ehdottomasti päästää päiviltä, eihän niille ole mitään käyttöä, kun ne haluavat tehdä omia juttujaan!

[/quote]

Se on vain äidinkin sitten ymmärrettävä, että lapsi ja lapsenlapsi eivät ole hänen jatkeitaan vaan heilläkin saattaa olla omia juttuja mitkä menevät isoäidin edelle. Sitä saa mitä tilaa. Tai kauniimmin sanottuna, tee toiselle niin kuin tahtoisit itsellesi tehtävän.

Vierailija
20/77 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä pieni suku (vieraslista) vai miksi tunnet noin?