Minne vanhat CD:t ja kasetit? Muoviroskiin, kierrätykseen...?
Minne nämä vanhat kasetit ja CD-levyt voi heittää? Keräileekö joku näitä vai onko vaan muoviroskaa? Apua kaipaan.
Kommentit (16)
Tutustu paikallisiin jätehuoltomääräyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Tutustu paikallisiin jätehuoltomääräyksiin.
Ime vihdtua
Ota yhteyttä esim levylauppa äx:ään, ostavat käytettyjä
Muoviroskikset on muovipakkauksille. Cd-levyt ei ole pakkauksia. Sekajätettä jos ei kierrätyskeskukseen kelpaa.
Hyvät kannattais myydä asiantunteviin levykauppoihin. Tietenkin ne pitää olla naarmuttomia. Nykyäänhän alkuperäiset kasetitkin ovat kysyttyjä.
Lapsesi kiittävät, jos säästät ne.
Kannattaa viedä vaikka kirpputorille eikä hävittää. Toisen roska voi olla toisen aarre.
Kasetit roskiin. Niillä ei kukaan tee mitään.
CD-levyt kannattaa lahjoittaa divariin jos ottavat tai myydä könttänä Tori.fi
Kierrätykseen, kirpparilta ostan usein.
Hyväkuntoiset kirpparille mutta valitettavasti sinne viedään ilmeisesti vain niitä kuluneita kun ne mitä olen sieltä ostanut ovat olleet ihan roskaa jotka pätkii ja rätisee hulluna. Netistä löydät ohjeet minne viedä eri jätteet.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa viedä vaikka kirpputorille eikä hävittää. Toisen roska voi olla toisen aarre.
Tällainen tavara vaan ei tahdo käydä kaupaksi. Itse kokeilin myydä isoa kasaa dvd-elokuvia. Hinta ei takuulla päätä huimannut, koska ensisijainen tarkoitukseni oli päästä niistä eroon, eikä tienata. Ei kukaan ostanut. Nykyään kun kaikki musiikki ja elokuvat ovat suoratoistopalveluissa, ei kukaan halua ylimääräistä tavaraa.
Sekajätteeseen vaan, ei pysty kierrättää. Tai päiväkodeille askartelumateriaaliksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen tavara vaan ei tahdo käydä kaupaksi. Itse kokeilin myydä isoa kasaa dvd-elokuvia. Hinta ei takuulla päätä huimannut, koska ensisijainen tarkoitukseni oli päästä niistä eroon, eikä tienata. Ei kukaan ostanut. Nykyään kun kaikki musiikki ja elokuvat ovat suoratoistopalveluissa, ei kukaan halua ylimääräistä tavaraa.
Itse ostaisin mielelläni käytettyjä leffoja mutta kun laadusta ei ole mitään takeita niin vaikka se raha mikä niihin menisi ei olisi suuri mutta jos leffa alkaakin puolivälissä pätkiä pahasti niin siitä tulee vain iso harmitus ja kynnys nousee entisestään ostaa kirpparilta mitään.
Anna kirpputorille (esim. SPR, Fida) tai kierrätyskeskukseen. Tai ilmoita Torissa että saa hakea. Moni kerää niitä edelleen. Mutta huonokuntoiset roskiin, ei myyntiin.
Sama kiinnostaa täälläkin. Kasapäin vanhoja cd-levyjä, joista pitäisi päästä eroon, mutta mikä on oikea tapa hävittää?