Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko saanut työttömänä helposti vuokra-asunnon?

Vierailija
09.08.2024 |

Jos kuintekin on vaikka säästänyt rahaa edellisestä työpaikasta että pystyy maksamaan takuuvuokran ja luottotiedot kunnossa. Onko työttömyys suuri este vuokra-asunnon saamiselle? 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen monta kertaa mutta olen aina valehdellut että olen opiskelija. Kela maksaa vuokratakuun.

2/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kela hoiti takuuvuokran. Ei maksamalla, vaan jollain takuupaperilla 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tarjottiin samasta talosta kahtakin asuntoa vaikka mainitsin olevani työtön. Muut hakijat taisivat olla opiskelijoita. No, sainpahan valita itselleni mieluisamman.

Vierailija
4/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei työttömänä voi saada mitään asuntoa. Mä en aikanaan saanut vuokra-asuntoa edes 7000€/kk tuloilla. Eikä maksuhäiriö merkintää .ihmeellistä jos joillekin annetaan ilman tuloja .

Vierailija
5/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin työllisenä ei saa vuokra-asuntoa, mutta työttömänä saa heti. Mitä pienemmät tulot niin sitä helpommin saa asunnon. Kaupungillakin on tulotajat eli toivotaankin pysyvän lopun elåmää köyhånå työttömänä.

Vierailija
6/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä työttömät asuu, jos eivät saa vuokra-asuntoa?

Vierailija
7/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut 3 kertaa 30 vuoden aikana. Edellisen kerran muutin 2015 tähän asuntoon missä nyt asun. Sain tämän helposti ja heti. Vuokra alle 400 euroakin. Sain vielä remontoida tätä vuokranantajan piikkiin koska seinät oli kamalat joten vuokranantaja maksoi tapetit ja maalit.

Vierailija
8/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijana kyllä. Mutta työttömänä kaupungin vuokra-asuntoja.

Vierailija
9/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun velattomassa omakotitalossa.

Vierailija
10/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maakuopassa. Syön kaarnaa ja jäkälää.

Vierailija
11/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain, yksityiseltä.

Vierailija
12/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä sain nykyisen asunnon ja helpommin sain kuin työssä olevana. Työtön täyttää arava-asuntojen surkeus-kriteerit, työtä tekevä ei. Köyhien arava asunnot jaetaan yleensä heikossa asemassa oleville. Silloin työttömyys ja kaikenlainen kurjuus on etu. 

Vierailija
13/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa olevansa työnhakija eikä työtön.

Vierailija
14/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asun velattomassa omakotitalossa.

Tällaisesta tulee aina hyvälle mielelle.

T: Orpo ja Purra

Vierailija
15/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin työllisenä ei saa vuokra-asuntoa, mutta työttömänä saa heti. Mitä pienemmät tulot niin sitä helpommin saa asunnon. Kaupungillakin on tulotajat eli toivotaankin pysyvän lopun elåmää köyhånå työttömänä.

Niin totta. Johtuu kuitenkin siitä, että arava-asunnoissa on ne ns. kriteerit hakijoille ja siis pitää olla jollakin tavalla heikossa asemassa eli "kiireellinen tapaus." Kunnollinen työtä tekevä ihminen saa arava-asunnon nopeasti ainoastaan, jos on raskaana. Jos on työtön tai sairas, se on etu köyhille, jos hakee asuntoa säätiöiltä. 

Vierailija
16/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, tosin olin juuri valmistunut että se kyllä auttoi.

Vierailija
17/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huolestunut ihmisten syrjinnästä jossain määrin. Ja tuntuu että saavatko ihmiset asunnon tai turvan mikä heille kuuluu. Ehdoitta. Onko kaikki ehdollistettu.

Vierailija
18/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huolestunut ihmisten syrjinnästä jossain määrin. Ja tuntuu että saavatko ihmiset asunnon tai turvan mikä heille kuuluu. Ehdoitta. Onko kaikki ehdollistettu.

Yksityiset vuokranantajat ovat aina saaneet päättää kenelle vuokraavat ja niinhän sen kuuluu tietenkin ollakin.

Kaupunkien vuokra-asuntoja vuokrataan kyllä työttömille ja vähävaraisille.

Vierailija
19/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo ehdollisuus ja tiukat ehdot on ongelma. Minä köyhänä tarvitsen köyhien asuntoja, mutta köyhien asuntojen saamiseksi en ole riittävän surkea tapaus, kun teen töitä ja olen enimmäkseen terveenä eikä lapsiakaan ole. Nistit ja deegut menee mun edelle, kun niitä asuntoja jaetaan.  Nyt kun piti hakea nss. halvempia asuntoja, selvisi, että mulla on asiat liian hyvin sellaisen asunnon saamiseksi. 

Vierailija
20/23 |
09.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksityiset vuokranantajat ovat aina saaneet päättää kenelle vuokraavat ja niinhän sen kuuluu tietenkin ollakin.

Kaupunkien vuokra-asuntoja vuokrataan kyllä työttömille ja vähävaraisille.

No arava-asuntoihin pääsee helpommin, mitä huonommassa jamassa asiat on. Jos on vähävarainen, mutta muuten asiat on hyvin, noita asuntoja on hankala, jopa lähes mahdotonta saada.