Aloitin Jutan dietin ja nälkä vaivaa
Olen 160cm/100kg. Käyn 3-4x vkossa rankassa kahvakuulajumpassa sekä 4-5x vkossa tunnin lenkillä. Lisäksi hyötyliikuntaa päivittäin. Näin olen tehnyt vuoden ja silti puntarin lukemat ovat pysyneet samana. Kunto on kyllä noussut.
Ongelmani on syöminen. Syön siis liikaa. Mitään mässäilyhommia en harrasta, ihan kotiruualla siis mennään. Välillä syön herkkujakin, mutta aikalailla kohtuudella.
Pari kertaa olen aloittanut nutrauksen, mutta se ei oikein tuon liikunnan kanssa onnistu. Jutan diettiä kokeilin joskus vuosi sitten, mutta kun tekee toisille perunamuussit ja lihapullat kermakastikkeella, niin ittellä ei oikein kuiva kanafile parsakaalin vieressä kauaa jaksanut kiinnostaa.
Päätin kuitenkin kokeilla uudestaa ja nyt aloitin Jutan dietin tänään ja helkkari mulla on NÄLKÄ!!!!!
Mulla on joku tosi vanha toi diettiohje, ja siinä on että miehet voi kertoa ruokamäärät 1,5:llä. Onko kukaan tosi lihava nainen lisännyt noita ruoka-annoksia aluksi ja siitä sitten pienentänyt?
Kommentit (32)
Syö iso lautasellinen kaurapuuroa, sillä mun nälkä yleensä lähtee.
Ensimmäisen päivän perusteella et voi vielä sanoa dieetistä ja olostasi mitään. Pari ekaa päivää on rankkoja.
Yritä tsempata pari päivää. Miksi et laita muullekin perheelle samaa ruokaa kuin itselle? Ja lisäksi pastaa/perunaa/riisiä. Jos olet kotiruualla lihottanut itsesi, niin muullekaan perheelle ei olisi pahasta syödä terveellisempää ruokaa.
Olo helpottuu kyllä, mutta itse tei (ja teen edelleen) niin, etten punnitse kasviksia lainkaan. 200g/ateria on minusta tosi vähän eikä kukaan tässä maailmassa ole lihonut vihreällä salaatilla, pakasteparsakaalilla, tomaatilla, kurkulla, kesäkurpitsalla jne. Lisäksi syön lisäksi ruisleivän tai näkkärin jos armoton nälkä vaivaa.
Vatsa on tottunu siihen että saa ruokaa niin on ihan normaalia "kärsiä" nälästä. Tsemppiä vaan jatkoon älä luovuta!
Vatsa on tottunu siihen että saa ruokaa niin on ihan normaalia "kärsiä" nälästä. Tsemppiä vaan jatkoon älä luovuta!
Mitä jos tutustuisit karppaukseen? Ei tule nälkä ja tehoaa hyvin. Sinä et tule elämään tai laihtumaan vlcd:llä ja siksi voisin kuvitella, että vhh olisi sun ainoa pelastus. Alussa hankalaa ja vaatii paljon opiskelua, mutta on sen vaivan arvoinen. Tsemppiä jokatapauksessa
Kyllä se siitä, ekat pari päivää on shokki elimistölle kun on tottunut mättämään. :) Kahvi, tee tai joku muu lämmin juoma auttoi mua alussa kun oli nälkä ja vilu.
Kiitos vastauksista. Nyt lähti kolmas päivä käyntiin tätä Jutan diettiä ja viime yönä heräsin siihen että oli karmiva nälkä! Nesteitäkin on lähtenyt jo pari kiloa, että ainakin siitä löytyy motivaatiota jatkaa.
Et ole vauva, kyllä sinä sen nälän tunteen kestät, se on vain tunne. Miten kuvittelit laihtuvasi 100 kg:sta ilman että tunnet joskus nälkää?
No ei ihme, että on nälkä, kun syöt aivan liian vähän ja yksipuolisesti. Tuollainen pelleily on vain oman kehon kiusaamista. Ylimääräiset kilot lähtevät pysyvillä elämäntapamuutoksilla, eivät tuollaisilla muotikuureilla.
En suosittele mitään Jutta-dieettejä. Ei tarvitse kuin katsoa Juttaa itseensä. Onko oikein hyvä esimerkki? Ei feikeillä ulokkeillaan ja tasapaksulla kropallaan.
Oikein todella lihavalle suosittelisin painonvartijoiden tyylistä syömistä ihan aluksi, eli normaalia ruokailua tietyillä pistemäärillä. On tehokasta ja terveellistä. Sitten kun pääsee mittoihin "lievästi ylipainoinen"niin kannattaa miettiä uutta systeemiä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 08:36"]
No ei ihme, että on nälkä, kun syöt aivan liian vähän ja yksipuolisesti. Tuollainen pelleily on vain oman kehon kiusaamista. Ylimääräiset kilot lähtevät pysyvillä elämäntapamuutoksilla, eivät tuollaisilla muotikuureilla.
[/quote]
Oletko katsonut mitä "juttadietillä" syödään? Minun mielestäni ihan hyvä systeemi sellaiselle jolla on hukassa se miten paljon voi syödä. Muistaakseni tässä on kalorit jossain 1500 kieppeillä per päivä.
Jutta dietissä syödään paljon ja terveellisesti!! Paljon kasviksia ja hedelmiä, paljon proteiinia ja hyviä rasvoja ja öljyjä jne. Eli todella terveellinen dietti on kyllä!
Miksi teet muille lihottavaa ruokaa ja syöt itse eri ruokaa? Muuta koko perheen ruokatapoja! Salaatilla täytät vatsasi, ettei kurni.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 08:36"]
[/quote]
Sanoo hän millä kokemuksella? Yksipuolisesti? mistä sä sen keksit,omasta päästäsi? Hei ennekuin seuraavan kerran päästät asiantuntemuksesi valloileen,niin olisiko mitään että ensin perehtyisit kunnolla aiheeseen?
[quote author="Vierailija" time="05.05.2014 klo 11:53"]
Miksi teet muille lihottavaa ruokaa ja syöt itse eri ruokaa? Muuta koko perheen ruokatapoja! Salaatilla täytät vatsasi, ettei kurni.
[/quote]
En tee nyt mitenkään erityisesti lihottavaa ruokaa, huolehdin kyllä että ruokavalio on monipuolinen ja yritän käyttää mahdollisimman paljon kasviksia. En todellakaan halua että lapsistani tulee lihavia! Mieskin harrastaa aktiivisesti liikuntaa, joten hänenkin vuokseen täytyy tehdä jotain muuta kuin ranskiksia ja uunimakkaraa.
Olen kiloni kerännyt 15 vuoden aikana, se ei ole kuin pari kiloa per vuosi. Aina olen liikkunut, mutta eipä siinä tarvitse kovin montaa huonoa valintaa tehdä kuukaudessa kun tuon 2kg/ vuosi saa täyteen.
Olen sellainen perheen biojäteastia joka syö lasten lautasilta ne loput kastikkeet ettei tarvi roskiin heittää. Jos vaikka leipää on menossa vanhaksi niin tottakai se pitää syödä pois. Pullaa jos leivon niin helposti tulee napsittua sitten monena päivänä peräkkäin niitä sieltä pakkasesta. Ainahan yksi pussi karkkia pitää viikonloppuna syödä..ja ehkä vähän suklaata ja sitten vielä sipsejäkin taisi lapsilta jäädä pussin pohjalle jne....
ap
Oletko kokellut vaikka Kiloklubiin (ilmainen) syöttää ruokia muutamana päivänä? Siitä pääsee jo hyvin kärryille että missä mennään. Itsekin pitäisi vähän ryhdistäytyä, kun periaatteessa tiedän miten homma toimii mutta kummasti kaikenlaisia "pieniä" välinaposteluita tulee harrastettua, samoin ruoka-annosten koko kasvaa aina vähitellen huomaamatta.
äkkiä siihen tottuu