Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Vaaleanpunainen paperinen resepti, onnistuuko siirto toiseen apteekkiin

Vierailija
03.05.2014 |

Eli minulla on concerta resepti, jota säilytetään apteekissa. Nyt apteekistani on lääkkeeni loppu ja ovat loppu myös tukusta, joten ei mitään tietoa millä viikolla tulee.. 100km päässä olisi toinen apteekki, joten luovutetaanko resepti minulle apteekista, jos toisessa apteekissa olisi tätä lääkettä, jotta saisin sieltä haettua?

Kyseessä on siis apteekkiin itse viemäni resepti, ei puh./sähköinen resepti.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumausainereseptiä ei voi siirtää apteekista toiseen. Oma apteekkisi voisi esim. lainata / ostaa Concertan apteekista, jossa sitä on ja toimittaa sen sinulle normaalisti. Kun ko. lääkettä tulee tukkuun, apteekit hoitavat asian keskenään.

Tavoitteena on, että sinä saat lääkkeesi joustavasti ja helposti, ilman lisäkuluja!

Vierailija
2/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksestasi :)

Minulla on tilanne se, että lääkkeet loppui tänään joten osaatko sanoa, että pystynkö itse hakemaan jo vaikka huomenna sieltä toisen paikkakunnan apteekista lääkkeeni, vai pitääkö se tulla ensin tänne omaan apteekkiin josta se luovutetaan minulle?

Minulla on iso annos, vaikka olen pieni kokoinen (72mg) ja jos olen useamman päivän ilman lääkkeitä, saan hirveät tykytys-oireet jos otan taas yhtäkkiä tuon annoksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm ... huomenna on sunnuntai. Periaatteessa lääke pitää luovuttaa siitä apteekista, jossa resepti on, mutta voihan hommassa maalaisjärkeä käyttää. Nyt menee apteekkien palvelualttius testiin (olen itse proviisori), toki riippuu paikkakuntien välisistä liikenneyhteyksistä ja apteekkien aukioloajoista, miten onnistuu.

Hätätilanteessa lääkkeen voi ajattaa taksillakin apteekista toiseen tai esim. apteekkarin mies ajaa vapaa-ajallaan lääkettä hakemaan - tätä tehdään useinkin. Maanantaina uskoisin asian hoituvan viimeistään. Sinun kannattaa jatkossa itsekin olla ajoissa liikkeellä ennen kuin lääkkeet loppuvat, silloin apteekeille jää enemmän aikaa toimia tällaisissa toimituskatkostilanteissa.

Toivottavasti asiasi järjestyy mahdollisimman helposti! Sovi asiasta oman apteekkisi kanssa!

Vierailija
4/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, oma virheeni kun olin vähän myöhään liikkeellä :) Kiitos sinulle vastauksistasi.

Vierailija
5/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä, mutta palvelualtis lähiapteekkini on toiminut vastaavalla tavalla kiiretilanteessa. Olin tilannut lapselle ravintoliuosta, tilaus oli apteekin puolelta jäänyt tekemättä. Yhtäkkiä olikin vastassa tilanne, että lapsi oli jäämässä viikonloppua vasten ilman elintärkeätä ruokaa ja lähimmät tuotteet 140 kilometrin päässä!

Ruuat saatiin liikkelle bussilla Matkahuollon kautta ja loppumatka hoitui taksilla. Aikaa meni 2-3h. :)

Vierailija
6/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä tuo on apteekkisi moka, kun kerran resepti on heillä. Ei pitäisi olla vaikea ennakoida lääketarvettasi, kun et sitä muualta voi edes saada. Annostus ja luovutetut määrät ovat tiedossa, ei vaadita kummoista laskutaitoa tai kirjanpitoa palvella vakiasiakasta. Jos ei palvelua löydy, niin tästä voit kohteliaasti mainita.

Vierailija
7/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, mitä? Apteekki soittelee kaikille sadoille vakiasiakkailleen että tuupa hakeen refill, sun lääkkeet alkaa olla lopussa?

Vierailija
8/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei apteekki mitenkään automaattisesti katso, että resepti on loppumassa, mutta esim mulla on tosen metyylifenidaattivalmidteen kohdalla apteekin kanssa sopimus, että ne pitävät sitä aina yhden pakkauksen varastossa. Kun joku käy ostamassa sen yhden (todennäköisesti se olen minä, muita asiakkaita ei ilmeisesti ole), he tilaavat aina uuden. Muussa tapauksessa minun pitäisi aina soittaa etukäteen, että kohta tulen taas halemaan, pankaas tilaten yksi paketti.  

Mut mun mielestä nämä ei ole kiireellisiä lääkkeitä pari päivää selviää ihan hyvin ilmankin. Kaaos alkaa suntyä vasta viikon päästä.

Vierailija
9/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 ehdotus ei ole huono, teemme usein näin. Monesti ennakoimme asiakkaamme lääkkeen tarpeen (varsinkin jos kyseessä lääke, jota menee vain yhdelle asiakkaalle) ja ap:n tilanteessa on vieläpä kyse lääkkeestä, jonka resepti säilytetään apteekissa eli asiakas ei voi hakea lääkettä toisesta apteekista. Tällä kertaa ongelmana on se, ettei lääkettä saa tukkuliikkeestä eli apteekki ei ole voinut hankkia sitä!

2 ja 4, proviisori

Vierailija
10/11 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä idea tuossa on? Eikö se apteekki ole velvollinen hommaamaan lääkkeet jossa resepti on?

Vierailija
11/11 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu, tiedän kokemuksesta. Tosin apteekki on joskus soittanut toiseen apteekkiin ja lääke on toimitettu mein omaan apteekkiin. Ja tän lääkkeen vaikutus kyl näkyy heti, jos on jääny ottamatta...ainakin meillä. Kerran likan hoitava lääkäri soitti toisen paikkakunnan apteekkiin puhelinreseptin yhdelle pakkaukselle, kun oli aiemmin näitä toimitusvaikeuksia.Ja tää lääkkeen saatavuus kattaa täl hetkellä koko Suomen, eikä se o apteekin vika, jos eivät tukusta sitä saa...