Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asun Turussa, haluatko kysyä jotakin?

Vierailija
03.05.2014 |

Kysymyksiä vaan tulemaan

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin asun Turussa, joten miksi haluaisin kysyä mitään? :D Ai niin joo, kannatatko/vastustatko toriparkkia ja miksi? Kannatatko/vastustatko raitiotietä ja miksi? Onko sinustakin yhtä kurjaa kuin minusta, että ympäristökuntalaisten seutulipun takia meidän bussimatkat nousevat heinäkuussa?

Tulihan noita, kun alkuun pääsin. :D

Vierailija
2/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko syntyperäinen turkulainen tai jostakin lähialueelta, kuten Liedosta? Tykkäätkö asua Turussa? Oletko asunut muualla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 15:37"]Kysymyksiä vaan tulemaan

[/quote]

Mikä on sun salainen mansikkapaikka Turussa?

Vierailija
4/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan sieltä kestää bussilla/ junalla Helsinkiin? 

Onko Turun yliopisto keskustassa vai kauempana?

Kannattaako mun muuttaa keskustaan vai johonkin lähiöön?

Kuinka kovat vuokrat siellä on?

Vierailija
5/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö usein Ruissalossa? Mitä muita kauniita paikkoja siellä on? (Minä olen käynyt kerran elämässäni Turussa, vietin siellä noin 6 tuntia.)

Vierailija
6/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 16:22"]

Käytkö usein Ruissalossa? Mitä muita kauniita paikkoja siellä on? (Minä olen käynyt kerran elämässäni Turussa, vietin siellä noin 6 tuntia.)

[/quote]

http://keskustelu.suomi24.fi/node/12222412

Vierailija
7/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 15:37"]

Kysymyksiä vaan tulemaan

[/quote]

Vierailija
8/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 16:21"]Kuinka kauan sieltä kestää bussilla/ junalla Helsinkiin? 

[/quote]

En ole ap, mutta voin vastata. Juna menee nopeimmillasm 1h50min. Autolla pääsee motaria 1h30min. Nopein bussi on 2h, hitaampi 2h 45 min.

Yliopisto on heti tuomiokirkon takana. 15 min kävely kauppatorilta, 5 min kävely Helsingin bussin pysäkiltä.

Vuokra keskustassa uudessa 35 neliön kaksiossa 700€, sitten tuosta alaspäin. Keskustasta upouuden 75 neliön kolmion saa 180 000€lla.

Vierailija
9/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 16:21"]Kuinka kauan sieltä kestää bussilla/ junalla Helsinkiin? 

[/quote]

Ydinkeskustan lisäksi Portsa, Martti, Kerttuli kivoja paikkoja. Pohjola, Raunistula, Pääskyvuori, Uittamo.

Vierailija
10/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 16:22"]Käytkö usein Ruissalossa? Mitä muita kauniita paikkoja siellä on? (Minä olen käynyt kerran elämässäni Turussa, vietin siellä noin 6 tuntia.)

[/quote]

Puolalanmäen jugendtalot. Tuomiokirkon ympärystä. Jokivarsi. Raunistula. Kakskerran saarella Brinkhallin kartano. Kupittaanpuisto. Katariinanlaakso. Taidekappeli Hirvensalossa.

Vierailija
11/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 16:22"]

[/quote]

Aurajoen ranta. Keskustassakin tietty, mutta kun matkustaa bussilla no 4 tai 40 tai 55 ja 56 pääsee Halistenkoskelle. Siitä eteenpäin Kaarinan Ravattulaa kohti jokiranta esittelee kauneimmat puolensa. Matkan varrella voi käydä myös vaikka Virnamäellä katselemassa Suomen vanhimpia perinnemaisemia: http://luonto.v-smol.fi/aurajoki/index.html Kaikki tuo on minun mansikkapaikkani Turussa. :)

2

Vierailija
12/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 16:22"]

[/quote]

Aurajoen ranta. Keskustassakin tietty, mutta kun matkustaa bussilla no 4 tai 40 tai 55 ja 56 pääsee Halistenkoskelle. Siitä eteenpäin Kaarinan Ravattulaa kohti jokiranta esittelee kauneimmat puolensa. Matkan varrella voi käydä myös vaikka Virnamäellä katselemassa Suomen vanhimpia perinnemaisemia: http://luonto.v-smol.fi/aurajoki/index.html Kaikki tuo on minun mansikkapaikkani Turussa. :)

2

[/quote]

Eikä pidä unohtaa lähellä olevaa (Kaarinan) Ristimäen Suomen vanhinta kirkonpaikkaa!

Vierailija
13/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 16:29"]

[/quote]

Moi!

Yliopisto sijaitsee itäisessä  keskustassa. Jos haluat lähelle asumaan hae kämppiä postinumeroilla 20100 (keskusta), 20500 ja 20520 ( itäinen keskusta). Vuokrat ovat kohtuullisia, yksityiseltä joku 30 neliöinen yksiö  on reilu 500/kk. Itselläni on 60 neliöinen kaksio aivan ydinkeskustassa, Puolalanmäessä 650e/kk (vuokra n. 5vuoden takaa, ei ole nostettu kertaakaan). Itse en muuttaisi mihinkään lähiöön, kyllä mä opiskelijalle suosittelen keskustaa. Tietty Halinen ja yo-kylä tulee kyseeseen, jos halvemmalla haluaa asua.

Joku kyseli lempparipaikkoja Turussa. Itse tykkään Puolalanpuistosta (johtuiskohan siitä, että sinne päätyy kun menee kotiovesta ulos :)?). Ruissalossa käyn kesäisin, siellä on yhdet aivan ihanat kalliot rauhallisella paikalla. Lempparijuoksulenkki on ns. Halisten lenkki, joka kulkee jokirantaa myötäillen. Tietty perus Aurajokiranta on ihana kesäisin. Myös Samppalinnan mäellä ja Vartiovuoren mäellä on ihana tallustella. 

Uittamolla on hieno uimaranta ja Kakskerta nyt vaan ihastuttaa joka kerta (meressä saari, jossa on järvi, jossa on saaria <3 ).

Vierailija
14/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on suosikkiruokapaikkasi Turussa? Minkälainen on Caribian kylpyläosasto?Suunnittelemme piipahdusta Turkuun jonakin viikonloppuna alkukesästä ja mietin jotain mukavaa retkikohdetta. Mihin itse veisit vieraasi?

Vierailija
15/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksia tulloo nyt:

-En oo mitään mieltä toriparkista, ei vaikuta mun elämään mitenkään

-En tiiä raitiojutusta mitään, enkä nyt jaka ottaa selvääkään

-En kauheen usien kulje bussilla, mut tottakai hinnanousut on aina perseestä

-Oon alkujani turkulainen, mut asunut myös Raisiossa.

-Tykkään asua Turussa :) 

-En tiiä mitään mansikkapaikkoja, muutakuin tori ja kauppojen edustat. Ne ei kyl kovin salaisia oo :D

-Junalla Helsinkiin kestää vajaa 2 tuntia, ja busilla reilu 2,5 tuntia. 

-Yliopisto on ihan kivenheiton päässä kesustassa. 

-Keskustahiirenä kannatan tietenkin keskustassa asumista, mut onhan täällä hyviä lähiöitäkin (ei vaan omin tarpeisiini) 

-Keskustassa koohtuukuntoisen yksiön saa 500 eurolla

-Käyn ruissalossa vaan Ruisrockissa

-Suosikkipaikkani on Aurajoen ranta, jokilaivat ja huonommalla säällä baarit. 

-kylpyläosasto on ihan jees. Mun vieraat varmaan haluais jokilaivakierrokselle, mut ehkä sun vieraat veisin Turun Linnaan? 

Vierailija
16/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 17:35"]Mikä on suosikkiruokapaikkasi Turussa? Minkälainen on Caribian kylpyläosasto?Suunnittelemme piipahdusta Turkuun jonakin viikonloppuna alkukesästä ja mietin jotain mukavaa retkikohdetta. Mihin itse veisit vieraasi?

[/quote]

En ole ap, mutta turkulainen.

Caribia sopii lapsille ja lapsenmielisille. Vesiliukuja yms. Minusta se on ihan kiva paikka.

Mä voisin Turussa suositella Aboa Vetus-museota, lapsille lasten kierros. Sopivan pieni museo, aidot keskiaikaiset rauniot, jännästi maan alla.

Kiva paikka on myös Ett Hem - Koti -museo tuomiokirkon takana. Samaten mainittu Brinkhallin kartano.

Lapsille seikkailupuisto ja Kuralan kylämäki.

Lapsiperheelle voisi sopia Sloppy Joe- hampurilaisravintola. Lounaalla Hus Lindman.

Kivan päivän saatte, kun kävelette Caribialta tuomiokirkolle, käytte sen ja Ett Hemin. Lounas Lindmanilla. Vanhan Suurtorin läpi Aboa Vetukseen. Uuden Kirjastosillan yli ja kahville Cafe Artiin.

Vierailija
17/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kiitos paljon vastauksista, tuossahan on vaikka mitä kiinnostavaa!

se Turkuun tuleva

Vierailija
18/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 17:35"]Mikä on suosikkiruokapaikkasi Turussa? Minkälainen on Caribian kylpyläosasto?Suunnittelemme piipahdusta Turkuun jonakin viikonloppuna alkukesästä ja mietin jotain mukavaa retkikohdetta. Mihin itse veisit vieraasi?

[/quote]

Shoppailemaan Kaskenmäen Terraviivaan, sisustusjuttuja, laattoja esim tauluiksi tai lasinalusiksi. Punaisesta Norsusta lastenvaatteet. Tonfiskin tehtaanmyymälä Ketaratiellä. Kui Design.

Portsa tarjoaa myös kivan päivän. Aloitatte Mikaelinkirkosta, upea jugendkirkko sisältä. Kävelette Portsan puutalojen keskellä, shoppailustopit Punainen Norsu ja Tuulenpesä, turkulaisia tuotteita.

Kahvit Kosken leipomossa tau Nuppulyydiassa. Sairashuoneenkadulta portaat ylös Kakolanmäelle, kierrätte katsomassa vanhoja vankilarakennuksia.

Alas jokirantaan. Sitten joko laivakäynti Sigynillä tai Suomen Joutsenella. Forum Marinum merikeskuksessa on hyvä lounasbuffet. Tai Rantakertusta pizzaa/hampurilaista. Tai förillä yli ja Sloppy Joen hampurilaiset.

Vierailija
19/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toriparkki vaikuttaa kaikkien Turussa asuvien elämään. Ensin tulevat arkeologit ja mylläävät maan vähintään kolmeksi vuodeksi. Sitten aletaan kaivaa parkkia ja torikauppa ehtii sinä aikana kuolla. Vähintään viiden vuoden ajan bussiliikenne on täysin sekaisin, koska nyt jo bussit eivät tahdo mahtua pysäkeilleen ja asia tulee moninkertaistumaan työmaaliikenteen seassa, puhumattakaan siitä, että työ- ja koululaisliikenne kärsii huomattavasti, kun joutuu hakemaan jatkolinjoja jostain maan ääristä. Kun torin liikenne on sekaisin, keskustan kaupat ja ravintolat kärsivät (Anttila taitaa tehdä järkevästi, kun poistuu maisemista jo ensi syksynä). Kun kauppa ei keskustan liikkeissä käy nytkään (paljon tyhjiä liiketiloja), niin loputkin kuolevat pois tai muuttavat Skanssiin tai Myllyyn. Myös henkilöautoliikenne kasvaa keskustan alueella, ja nykyisillä joukkoliikennekaduilla poliisit saavat sakotettavaa, kun porukka pyörii siellä autoilla laittomasti.

Näin siinä käy, vähintään viisi-kuusi vuotta tori, Turun kaupungin sydän, on täysin sekaisin. Kumma, kun näistä asioista ei ole tämän enempää puhuttu, mutta Osuuskaupan hemmoilla ja Ketosilla on nääs turkulaiset paikallispollitikot niin tiukasti näpeissään...

Vierailija
20/28 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 18:17"]Oi kiitos paljon vastauksista, tuossahan on vaikka mitä kiinnostavaa!

se Turkuun tuleva

[/quote]

Ole hyvä! Hauskas Turkureissua!

Illalla, laivojen saapuessa/lähtiessä voi ajaa Ruissalon Kansanpuiston rantaan. Siitä menee laivat tosi läheltä ohi, vesi pakenee rannasta, aika hurjan näköistä. Rannassa on puuhuvilassa kahvila,auki klo 17/18 asti.

Rannasta lähtee kävelyreitti, jonka varrella on saaren hienoimpia 1800-luvun huviloita. Ei ole pitkä, lapsetkin jaksaa.

Lähellä on myös kasvitieteellinen puutarha, ulkoalueelle pääsee vapaasti kävelemään.

Lounastaa voi Honkapirtillä, hernekeittoa ja pannaria. Ruissalin kylpylän terassilla on kesäiltaisin grilliruokia. Saaronniemessä voi käydä leirintäalueella uimassa.