Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selkään ja kylkeen sattuu yskiessä ja syvään hengittäessä

Vierailija
03.05.2014 |

Pari viikkoa ollut kovaa räkätautia, nyt viime päivinä tullut selkä ja vasen kylki kylkiluiden kohdalta kipeäksi, sattuu aina kun yskii ja hengittää syvään. Kyljessä kipu tuntuu pistoksena. Limaa keuhkoputkissa onja hengitys rohisee,mutta yskimistä pakko rajoittaa kun niin kipeää käy. Lämpöä ei ole ollut koko aikana. Onko aivan normaalia, mahtaako kestää pitkään?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sairaslomaa lääkäri antoi. Ei oikein osannut sanoa mitään muuta, kuin lihakset rasittuneet yskimisestä. Crp normaali, keuhkot kuunteli ja kunnossa olivat. Limaa irrottavaa yskänlääkettä suositteli niin yskiminen helpottuisi. Limaa irtosi kyllä hyvin, mutta ongelma oli etten voinut yskiä kun sattui rinnan alapuolelle kovin. Yskä helpottui, mutta ei mennyt kuin muutama päivä niin alkoi uudelleen. Tuosta vasemman rinnan alta vihlaisee kovasti kun yskii ja joudun ns.tukemaan tätä kohtaa käsillä kun yskin/aivastan. Nukkuessa kyljen kääntäminen täytyy tehdä hitaasti ja sekin sattuu kovasti, en myöskään voi nousta ylös kuin oikean kyljen kautta. Tämä varmaan kestää todella kauan! Auttaako tähän muu kuin aika? :/

Vierailija
22/30 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut jo monta viikkoa sama kuin ap:lla mutta lääkäri ei tee mitään tutkimuksia vaan antoi vain burana reseptin. Nyt selkä/kylkikivut pahentuneet ja mietin että pitäiskö mennä julkiselle kun yksityiseltä ei apua saa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kovan yskimisen takia murtunut 2 kylkiluuta kummaltakin puolelta. Ei kyl pahemmin liikkumaan pystynyt. Mä kävin varmaan kahdella lääkärillä ennenkuin toinen totesi kylkiluiden olevan murtuneet kummaltakin puolelta, ja sanoi vielä että voi mennä uusiks vielä helpommin.

Vierailija
24/30 |
24.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 01:16"]

Mulla on kovan yskimisen takia murtunut 2 kylkiluuta kummaltakin puolelta. Ei kyl pahemmin liikkumaan pystynyt. Mä kävin varmaan kahdella lääkärillä ennenkuin toinen totesi kylkiluiden olevan murtuneet kummaltakin puolelta, ja sanoi vielä että voi mennä uusiks vielä helpommin.

[/quote]    En ole koskaan kuullut että molemmat kylkiluut murtuvat yskiessä?Niskan välilevyn pullistuma saattaa usein säteillä kipuina nimenomaan lapaluun seutuun.Selkärangan nikamien lukkiutumisesta eli fasettilukosta hermo jää puristuksiin nikamien väliin ja aiheuttaa kipua selässä lapaluun kohdalla.Aina ei tiedä tai osaa itse paikallistaa miltä alueelta kipu tulee.Yskiminen aiheuttaa enemmänkin revähtämistä lihaksissa mutta vanhoilla ihmisillä joilla ovat huonot luut voi murtua,harvemmin kuitenkaan molemmat kylkiluut?

Vierailija
25/30 |
29.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut 4 viikkoa flunssa yskittää nyt on pikkuisen saattunut oikean kylkeen astma reagoi heti kun flunssa iskee,Ei ole kuumetta välillä ollut päänsärkyä palelee.Astman ottannut kortisonikuurin tarvittaessa buventolia

Vierailija
26/30 |
27.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen iltapäivällä alkoi sattua oikeaan kylkeen ja sattuu myös syvään hengittäessä. Yön nukuin hyvin, mutta aamulla sama. Sairastin keuhkkuumeen-lievän-viime vuoden huhtikuussa. Sain antibiootitt jotka purivat hyvin ja sain terveen paperit. Olin viikko sitten vuositarkastuksessa, jolloin CRP oli 6.

Mikä tämä nyt on? Lihaspistos?

Vierailija
27/30 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkokuume voi olla kuumeeton. Jos hengttäminen sattuu rintahään ja selkään, suosittelen menmään lääkäriin. Itselläni keuhkokuume, kuumeeton

Vierailija
28/30 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keuhkokuume oireili just noin, ja selville se saatiin vasta röntgenissä. Ei ollut kuin vähän lämpöä

Vierailija
29/30 |
03.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanha ketju, mutta itselläni meni yhtäkkiä lapaluu oikealta puolelta jumiin liiallisesta istumisesta. Sen seurauksena yskiminen ja syvään hengittäminen sattui oikeaan kylkeen ja selkään meni itsestään ohitse. En käynyt lääkärissä mutta veikkaan että oli rintarangan fasettilukosta tai vain jumista kyse.

Vierailija
30/30 |
29.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt ollu 2kk yskää ja reilun viikon oikea kylki kipeänä. muutama päivä sitten yskä tuli kuin yllättäen ja samalla kyljessä tuntui kova pamaus. Sen jälkeen kipu koveni ja yritin pari yötä selvitä kivun kanssa. Yskiminen ei enää onnistunut tuskan takia. Tänään oli pakko lähteä ensiapuun kun tunsin kyljessä kokoajan ihme muljahtelua. Luulin että siellä on vähintään murtuma. Se johtuikin kylkilihaksen revähdyksestä, samalla lääkäri otti keuhkokuvat ja siellä näkyi että minulla on keuhkokuume. Kuumetta ei kuitenkaan ollut. Nyt on antibiootit, tulehduskipulääkkeet ja kiedoin vielä kaulaliinan vyötärölle että se vähän auttaisi yskimistä. On kyllä hankalimpia olotiloja mitä on kohdalle sattunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi