Vieläkö verkkokaupat ehtii toimittaa tuotteita jouluksi?
Prisman verkkokaupassa lukee jo, että kaikkia tuotteita ei voi enää ostaa verkosta, koska muuten vaikeuksia toimittaa niitä tavaroita.
Miten muut verkkokaupat?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin eilen 6 eri paikasta, jokaisesta on tullut ilmoitus että ovat maanantaina-tiistaina perillä. Monessa paikkaa luki että 16. päivä on vielä varma että ehtii. Toki, loput on sitten postin varassa.
Jyskistä tilasin viikko sitten, tuli viesti että keskusvarasto ruuhkautunut, viive noin pari viikkoa. Kaikki ei ole siis panostaneet näihin ruuhkiin varastoillaan.
Ja mitä sinä tarvitset jouluksi Jyskistä, mitä sinulla ei ole ollut koko vuosi aikaa hankkia?
Eri, mutta minä olisin halunnut kyseisestä liikkeestä ruokapöydän jouluksi. Edellisessä asunnossa ei ollut. Joulun yli menee.
Jaksuja. On sulla rankka elämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin eilen 6 eri paikasta, jokaisesta on tullut ilmoitus että ovat maanantaina-tiistaina perillä. Monessa paikkaa luki että 16. päivä on vielä varma että ehtii. Toki, loput on sitten postin varassa.
Jyskistä tilasin viikko sitten, tuli viesti että keskusvarasto ruuhkautunut, viive noin pari viikkoa. Kaikki ei ole siis panostaneet näihin ruuhkiin varastoillaan.
Ja mitä sinä tarvitset jouluksi Jyskistä, mitä sinulla ei ole ollut koko vuosi aikaa hankkia?
Missä kohdin sanoin että tarvitsen sen jouluksi? Lähin jysk on 85 km päässä, tilaan silloin tällöin kodin tavaraa sieltä. Vastasin aloittajan kysymykseen.
Ja kun teitä hysteerisiä tilaajanaisia maapalloa tuhoamassa on se pari miljoonaa Suomessa tilaamassa sitä tavaraa, niin tontutko ne teille toimittaa ?
Eli parempi olisi ollut ajaa autolla 170 km parin lakanan ja pyyhkeen vuoksi?
Niin ja sä kuormitat maapalloa kahden pyyhkeen vuoksi?
Toki sinun olisi pitänyt saada ne vielä jouluksikin. Jaksuja pettymyksiisi
Juurihan koko vuosi on mediassa paruttu, kun ihmiset ei osta eikä kuluta.
Eipä ole verkkokaupoista näin uutisoitu, kunhan länkytät paskaa tässäkin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohdin sanoin että tarvitsen sen jouluksi? Lähin jysk on 85 km päässä, tilaan silloin tällöin kodin tavaraa sieltä. Vastasin aloittajan kysymykseen.
Ja kun teitä hysteerisiä tilaajanaisia maapalloa tuhoamassa on se pari miljoonaa Suomessa tilaamassa sitä tavaraa, niin tontutko ne teille toimittaa ?
Tiedät varmaan tunteen kun jollain menee pointti täysin ohi? Ja argumentointi on hämmästyttävän lapsellista? Eikä tunnu sisäistävän lukemaansa tekstiä? Jep, juuri siltä minusta tuntuu sinun kanssasi.
Toivottasti aapeeta vielä lykästää.
Tilasin Nettimyynnistä pari päivää sitten ja tänään tuotiin kotiinkuljetuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät varmaan tunteen kun jollain menee pointti täysin ohi? Ja argumentointi on hämmästyttävän lapsellista? Eikä tunnu sisäistävän lukemaansa tekstiä? Jep, juuri siltä minusta tuntuu sinun kanssasi.
Toivottasti aapeeta vielä lykästää.
Koko vuoden olette maanneet kotona, ja aikaa ei ole ollut ostaa niitä käsipyyhkeitä?
Ihan itseänne voitte syyttää, yritykset eivät ole vastuussa asiakkaiden tyhmyydestä
Jo elokuussa oli ensimmäiset ketjut palstalla, että aikooko palstamammat taas jättää kaiken viime tippaan joulun suhteen.
Ehkä ensi vuonna pitää tehdä ketjuja jo vapun jälkeen aiheesta
Tuuristahan se on kiinni. Jotkut verkkokaupat ovat hitaampia, pitää sitten saada toisesta myymälästä ensin lähetys toiseen, jotta voidaan lähettää asiakkaalle. Sitten postissa käy vielä jotain, ja paketti seisoo toimipaikassa viikon ennen liikkeellelähtöä...
Jotkut verkkokaupat taas ovat onnistuneet solmimaan sellaisen sopimuksen että voivat surutta lähettää tilauksen neljässä eri paketissa samalla hinnalla ilmeisesti, joten niistä ei välttämättä tule tuota ensimmäistä viivettä.
Minulla on molempia sattunut tässä ihan viime aikoina.
En jättäisi tuurin varaan nyt jotain lapsen ainoata toivelahjaa.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin Nettimyynnistä pari päivää sitten ja tänään tuotiin kotiinkuljetuksella.
Jos niillä on samassa varastossa, niin ehkä sitten.
Puolitoista viikkoa vielä aikaa. Hyvin ehtii.
Typerää tilata netistä kun voi itse hakea paikan päältä.
kotiinkuljetuksella voi saada varmemmin.
hain perjantaina postista paketin, saapumisilmoituksessa oli pyyntö, että paketti haettaisiin niin pian kuin suinkin - on tilanpuute pakettien noutopisteissä.
(perjantaina tilasin uuden paketin toisesta nettikaupasta ja jo tilausvaiheessa yrityksen sivuilla luki, että paketti tulee varmimmin perille jouluksi kotiinkuljetuksella noutopisteiden ruuhkien vuoksi).
Ruokakaupasta olen tilannut elintarvikkeita pitkin koronavuotta ja sieltä lähetettiin palvelua käyttäville asiakkaille tiedote, että jos haluaa ennen joulua vielä saada kotiinkuljetuksen, ajat kannattaa varata pian. Siellä varauslistassa olikin ruuhkaa.
Paljon siis riippuu ihmisistä itsestään, että aikovatko makuuttaa itselleen tulleita paketteja mahdollisimman pitkään postissa vai hakevatko heti kun paketit saapuvat. kotiinkuljetus toimii tietenkin toisin - tietävät suhteellisen tarkkaan miten monta lähetystä voi toimittaa päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuliko joulu yllätyksenä av-mammalle? voi herranjumala millaiset ihmiset sitä happea tuhlaakin
Joululahjat on jo tilattu. Enää yhden saapumista odottelen.
Olisin ostanut ihan itselle TamSilkin villahousut. Prisman verkkokauppa ei nyt toimita niitä jouluksi, koska on ruuhkaa, niin osaa tavaroita ei voi ostaa sieltä. Eikä niitä ollut lähi-Prismassa.
sinä et saa itsellesi ostettua villahousuja, ja tämä on Prisman vikaa?
Niitä ei pahemmin myydä missään. Prismassa on aina ennen ollut.
Kannattaa tilata TamSilkiltä suoraan.
Toimitustapa vaikuttaa: Posti vai joku muu
Viimeistää huomenna (13.12.) tehdyt Alkon verkkokaupan tilaukset, jotka koskevat 1-5 päivässä saatavia tuotteita ennättävät jouluksi.
Suurimmasta osasta ehtii vielä ihan hyvin, mainostavat ainakin sivuillaan niin. Moni paikka lupaa toimittaa jouluksi vielä 18. päivä mennessä tilatut ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Sehän ei ole toimittajasta kiinni ollenkaan, vaan Postista.
Tänä vuonna paukkuu kaikki tilausmäärät, varsinkin jouluna.
Ehkä ensi vuonna aloittajakin herää aikaisemmin kuin hetki ennen joulua
Kyllä on toimittajasta enemmän kiinni, ainakin itse olen huomannut. Joillakin menee muutama päivä että saavat aikaiseksi toimitettua paketin Postin käsiin. Postin käsiin kun paketti päätyy niin tullut aina 1-2 arkipäivän aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on toimittajasta enemmän kiinni, ainakin itse olen huomannut. Joillakin menee muutama päivä että saavat aikaiseksi toimitettua paketin Postin käsiin. Postin käsiin kun paketti päätyy niin tullut aina 1-2 arkipäivän aikana.
Jopa DB-Schenkerillä kesti 2-4 päivän toimituksessa yli viikko, mutta lässyttäkää te paskaanne ja syyttäkää yrityksiä omasta typeryydestänne
Kuka pelle täällä alapeukuttaa kaikki asiallisetkin vastaukset? Jollain ei oo tainnut tilaukset ainakaan onnistua...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä normaalisti, oikein hyvällä tuurilla. Teillä vajakeilla ei ole mitään hajua mistään taas, kunhan leikitte asiantuntijaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa DB-Schenkerillä kesti 2-4 päivän toimituksessa yli viikko, mutta lässyttäkää te paskaanne ja syyttäkää yrityksiä omasta typeryydestänne
En minä ainakaan ketään syyttänyt, totesin vain faktan jonka olen huomannut. Ja ihan ympäri vuoden sama juttu, ei vain näin joulun aikaan. Se nyt vaan on totta että joillain yrityksillä menee useampi päivä tilauksen käsittelyssä, kun toisilla se hoituu saman päivän aikana. Toki nyt joulun alla varmasti näissä kaikilla normaalia pidempi aika. Ja sekin on totta että Posti on toimittanut tilaukest joulun alla ihan normaaliin tahtiin, ainakin mulle, ehkä mulla on vain sattunut aina hyvä tuuri. Ikinä ei ole mennyt yli viikkoa, onneksi.
Juurihan koko vuosi on mediassa paruttu, kun ihmiset ei osta eikä kuluta.