Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku täällä onnistunut laihduttamaan rennosti,oivaltanut symisen rentouden?

Vierailija
03.05.2014 |

Itse olin pitkään sekaisin median ohjeista laihduttaa. "vältä sitä syö tätä,älä syökkään,hyi hyi myrkytätt kehoa,et laihdu pastaa syömällä,karkit ehdoton no no, aijai nyt meni mönkään,näkkileipäkin on haitallista jne jne" Joka tuutista. Pää oli pyörällä,vaikka "tietoa" tälläkin ylipainoisella oli valtavasti, eri opuksia ja tutkimuksia on luettu ja nettiä selailltu liiaksikin asti, mutta se jokin puuttui. Nyt olen oivaltanut että tärkeintä on oikeasti ateriarytmi, se että aamusta asti syödään hyvin ja ravitsevasti,omien mieltymysten mukaan,mikä on tärkeää. Jos syön aamulla ja lounaalla huonosti, on todennäköistä että illasta tulee fiilis että nyt maistuis se ja se ja onpas nälkä ja kokoajan ruoka on mielessä. Joskus luokittelin itseni ahmimishäiriöiseks,kävin jopa terapiassa, luokittelin itseni sokeriaddiktiksi ja karppasin.tein vaikka mikä. Mikään ei tuonut pysyvää muutosta. "Sisulla vaan läpi" moni sanoi. Jep jep. Suomalaisella sisulla kun ei oikeasti ole mitään tekemistä laihduttamisen kanssa. Päätin keskittyä ateriarytmiin,unohtaa kiellot,unohtaa laihdutuksen. Ja kas! Kun kaikki ruoka,ne herkutkin oli sallittua, ne ei enää vaivannutkaan ja himottanutkaan..alun jälkeen pystyn napsimaan yhden keksin töissä ja vaikka jäätelöpuikon HYVÄLLÄOMALLATUNNOLLA illalla, kunhan muu paketti on kunnossa,se ei vaikuta painoon eikä sen laskuun(laskee edelleen) ja mopo ei todellakaan karkaa. Ennen panttasin herkkuja,söin vain kerran kuussa,kerran viikossa,karkkilakkoa jne jne mitä ikinä olikin...kieltäymys on myös painava sana..kun joku kielletään,se himottaa entisestään. Kun ollaan sallivampia,se ei enää niin kiinnostakaan ja välillä kun kiinnostaa,sitä herkkua voi syöd ihan mukisematta..Tiedäne ttä joku tulee sanomaan että hyvä jos sulla toimii...mä olin ennen ihan samanlainen. nyt 50kg laihempi ja terveempi. tavoitteena oli hyvä olo,ja sen seurauksena laihduin..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jatkanut lukea vuodatustasi, mutta ihan maalaisjärjellä tässä on normaalipainoisena koko ikäni pysynyt. Se mitä monet ymmärtää rennosti syömiseksi, tarkoittaa sitä ettei ole mitään rajoituksia ja monilla sitten karkaa mopo käsistä, kun luostostaa ei ymmärretä kohtuutta.

Vierailija
2/2 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointti onkin se että syödään järkevästi aamupala,lounas,välipala?päivällinen ja iltapala, kunnon sapuskaa,protskua ja kasviksia joka aterialla,mutta rennosti, nii  mopo ei karkaa herkkuja kanssa käsistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi