Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä huonokuntoinen läski voi pyytää lenkkiseuraa uudella paikkakunnalla

Vierailija
03.05.2014 |

Tuttuja ei kamalammin ole. Miehen kanssa ollaan eri kuntoluokkaa niin miestä ei kuulemma hyödytä lähteä kävelylle kanssani.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aina kysyn suoraan ihmisiltä, että lähtisitkö lenkille. Osa lähtee, osa ei. Muutamasta on tullut pysyvämpiä lenkkikavereita. Enää en ole huonokuntoinen.

Vierailija
2/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 09:35"]Stressaavat asiat alkaa pyöriä päässä aina, kun menen yksin lenkille ja tulen usein lenkiltä pää enemmän sekaisin. En silti yksinäinen yksin koe olevani. Ap.

[/quote]

Kuuntele musiikkia, radiota, äänikirjoja, kuunnelmia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten on jo. Aina kun lähtee yksin lenkille, alkaa kaatua ne kaikki asiat päälle ja miettii, miten tästä elämästä selviää hengissä. Liikaa ajatuksia päässä, kun on yksin ja hiljaa yrittää kävellä tai juosta. Ap.

Vierailija
4/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että ahdistavat asiat pyörivät mielessä koko lenkin ajan. Mun kokemukseni on se, että saatan lähteä ulos ahdistuneena, ahdistavat asiat pyörii päässä, mutta kun olen tunnin, pari (päivästä ja ajasta riippuen) kävellyt, ahdistavat asiat ovat saavuttaneet oikeat mittasuhteet, ongelmat ovat löytäneet ratkaisun tai edes sen alun. Kuten kaverini kerran sanoi: "Mene ulos kävelemään, aina tulet ajatuksen kanssa takaisin". Ajatus voi olla seuraavan viikon ruokalista tai ratkaisu siihen miten kohdata vaikea tilanne vaikka töissä tai kotona. 

Ihan oikeasti: happi vahvistaa aivoja, aivojen välittäjäaineita, auttaa alakuloon. Lähde vain ulos, ap, kävele itsesi uuvuksiin, lainaa naapurin koiraa. Mene ulos! 

6

Vierailija
5/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 10:03"]

Ikävää, että ahdistavat asiat pyörivät mielessä koko lenkin ajan. Mun kokemukseni on se, että saatan lähteä ulos ahdistuneena, ahdistavat asiat pyörii päässä, mutta kun olen tunnin, pari (päivästä ja ajasta riippuen) kävellyt, ahdistavat asiat ovat saavuttaneet oikeat mittasuhteet, ongelmat ovat löytäneet ratkaisun tai edes sen alun. Kuten kaverini kerran sanoi: "Mene ulos kävelemään, aina tulet ajatuksen kanssa takaisin". Ajatus voi olla seuraavan viikon ruokalista tai ratkaisu siihen miten kohdata vaikea tilanne vaikka töissä tai kotona. 

Ihan oikeasti: happi vahvistaa aivoja, aivojen välittäjäaineita, auttaa alakuloon. Lähde vain ulos, ap, kävele itsesi uuvuksiin, lainaa naapurin koiraa. Mene ulos! 

6

[/quote]

Itselläni on niin, että olen onnistunut pitämään ne asiat poissa mielestä melko hyvin, jolleivat sitten tule kolkuttelemaan ovea. Sitten lenkillä, kun olen yksin ne hiipivät hiljaa mieleen. Ei kamalasti tee mieli lähteä lenkille, kun on mieli maassa ja hautautuu loppupäiväksi sänkyyn. 

En ymmärrä, miten yksi ihminen voi kerätä ongelmia ja lopulta se, miten paljon itse suurinpaan osaan voi vaikuttaa niihin, on melko mitätöntä. Joihinkin asioihin voi toki vaikuttaa jonkin verran, toisiin enemmän mutta osa vain yksinkertaisesti ei ole omasta itsestään kiinni, kun on niin paljon ulkoisia muuttujia. Minulla ei ole ratkaisua kaikkiin ongelmiin. Voin vain yrittää sopeutua tai muuttua itse, mutta tilanteet eivät siitä muutu. Joidenkin suhteen voin tehdä voitavani, kaikkeni ja yrittää vain eteenpäin, mutta osan suhteen en voi mitään. Se on raskasta.

Tänään onneksi onnistuin huijaamaan miehen lenkille myöhemmin illasta. Se, että toinen on siinä vieressä, ei ajatuksia tule. Seuraa olen pyydellyt satunnaisista tutuista. Moni sanoo, ettei ehdi. Yksi sanoi, että voisi, muttei ikinä tunnu olevan aikaa. Ap.

Vierailija
6/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin paikallisella kuntosalilla useita eritasoisia treeniryhmiä. Siis laihduttajia, lihasten kasvattajia jne. No, tietenkin nää ryhmät on maksullisia, mutta niistä ainakin löytää samanhenkistä porukkaa ja saa tsemppiä. :)

Vierailija
7/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tuonne ILMAISEN Kiloklubin osioon kyselyä lenkkikaverista tai katso, onko joku samalla suunnalla asuva seuraa vailla.

http://kiloklubi.fi/foorumi/#Forum:26,0

Vierailija
8/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemellä on juoksukouluja ja kuntoilijoiden seuroja,joissa kimppalenkkejä

Vierailija
9/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin moni kysyy, miksi tarvit seuraa? Onko vaikea jotenkin hyväksyä ja uskoa asiaa?:D 

lenkkikaverista voi tulla kaveri muutenkin, mutta sellaisiahan av-mamma ei tarvi kun hänellä on jo kavereita. Muilla ei voi olla eri tilanne -mitenkään ei ole mahdollista sellainen. 

Vierailija
10/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Suomi24.fi

- paikallinen laihdutuskerho

- muu harrastusporukka

- naapuri

Vierailija
11/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka täältä av:lta. Missä päin asut?

Vierailija
12/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, tuon minäkin tahtoisin tietää. Olen ihan väsynyt enää yrittämään seuraa hyvänpäiväntutuista. Alan uskoa, että esim. lappilaisessa kaupungissa on ihan mahdotonta saada tuttavia, ystävistä puhumattakaan. Muutaman vuoden olen yrittänyt.

Vierailija
13/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä noita laihdutuskerhoja löytää? Ikinä ole kuullutkaan kuin jostain maksullisesta kiloklubista. Ap.

Vierailija
14/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti seuraa löytyy, mutta miksi huonokuntoisella läskillä tai kenelläkään pitää olla erikseen lenkkiseuraa? Kun juoksee tai kävelee yksiksensä saa ihanan tilaisuuden putsata päätään, ajatella omia ajatuksiaan eikä tarvitse olla sosiaalinen juuri silloin. Sen lisäksi että kunto kohenee, mieli virkistyy ja tulee älykkäämmäksi. Yksinolo on hyväksi, vaikka sitten vain lenkillä. 

Vierailija
15/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä mielenkiintoinen asenne, totta tosiaan. "Hyödytä..." Huh huh...

Vierailija
16/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä uskaltaako netin kautta ihan kylmiltään lähteä kenenkään kanssa lenkille. Lapissa asustelen. Ap

Vierailija
17/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se huonokuntoien läski vaikka on yksinäinen, näkee vähän ihmisiä ja lenkkeilyseura nimenomaan piristäisi ja kannustaisi, kun olisi vihdoinkin juttuseuraa? Minulla ainakin näin päin. T: toinen pläski

Vierailija
18/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen melko huonokuntoinen ja ylipainoinen, enkä tajua kyllä että miksi mun pitäisi pyytää seuraa just siihen asiaan, eli lenkkeilyyn, josta en itse saa mitään ja jossa en ole hyvä. Vähän huono alku ystävyydelle tehdä jotain joka todennäköisesti sekä minulle että kaverille on nihkeää eikä anna mitään iloa. Voihan olla että se yhdessä olisi mukavampaa, mut enemmän uskon siihen, että kumpikin keksisi verukkeita siihen miksi just tänään ei kannata lenkkeillä, ja lopulta huomaisin että koko homma on vaan yksi lisästressi ja vaivaannuttaa molempia.

Itse ulkoilen oman koirani kanssa kuitenkin sen tunnin päivittäin, ja kun tästä aika pikapuolin jättää, ajattelin siirtyä naapurin koiriin. Ulkoilutusapu kelpaa ihan varmasti useimmille. Koiran kanssa on kiva mennä, on joku päämäärä ja tehtävä ja se liikkuminen tulee siinä vähän kuin itsestään. Niinä päivinä kun koira on hoidossa, huomaa ettei ole mitään syytä lähteä ulos, kun sisällä on niin paljon tärkeää ja mielenkiintoisempaa tehtävää.

Vierailija
19/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaavat asiat alkaa pyöriä päässä aina, kun menen yksin lenkille ja tulen usein lenkiltä pää enemmän sekaisin. En silti yksinäinen yksin koe olevani. Ap.

Vierailija
20/23 |
03.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksin ellet saa toista läskiä mukaan. Mihin siinä tarvitaan kaveria? Senkus kävelet ja menet etiäpäin ja samalla ihailet luontoa. Otat joka päivä tavaksi mennä ensiksi puolentunnin kävelylenkille. Käydä uimassa välillä. Aivan hyvin mieskin voi tulla sun mukaan joskus kävelemään ja kannustamaan.