Kuinka monessa maassa olet asunut?
Jos asumiseksi lasketaan tässä nyt yli kuukauden vakituinen oleskelu. Kerro vielä missä ja suurinpiirtein miksi?
Suomen lisäksi itselläni 2. Opiskelujen aikana yksi kesä kesäharjoittelussa Sveitsissä, asunto tosin Ranskan puolella.
Nyt asun töiden vuoksi Saksassa nyt neljättä vuotta.
Kommentit (39)
Minusta vahintaan vuosi pitaa asua. Pitaa nahda haikki juhlapyhat ja rituaalit.
Nelja maata.
Suomi ja Venäjä, joissa olen oikeasti asunut. Muutaman kuukauden reissuja on tullut tehtyä muuallekkin, muttei se ole asumista.
Vain saksassa ja Irlannissa. Saksassa Au pairina ja irkuissa vuorotteluvapaalla. Kanadassa oleskelin paljon, sukua ja seurustelin vuoden kaunein kanssa.
Vihaan tätä tekstinsyöttöä tabletilla. Siis ei kaunein vaan kanukki.
Kahdessa: Suomessa ja taalla Ulkomailla
t. Ulkomamma
Kolmessa.
Suomen lisäksi olen asunut Venäjällä isän työn vuoksi, ja olen viettänyt vuoden Yhdysvalloissa vaihto-oppilaana.
Suomi, USA ja tällä hetkellä Englanti.
5, Suomi, Ruotsi, Ranska, Espanja ja Etelä-Afrikka.
Suomi ja Ruotsi. Ruotsissa asuin opiskelujen takia (miehen).
Jos asuminen lasketaan jo kuukaudesta niin olen asunut Suomen lisäksi Thaimaassa (lomalla 1,5kk), Espanjassa (lomailua 2kk), Ruotsissa (3kk, koululaisena sukulaisten luona), Sveitsissä (6kk isän työn takia pienenä), Englannissa (2kk ystävää auttamassa) ja Meksikossa (1kk lomalla). Eli kuudessa maassa "asunut". :D
53 eri maata. Ei jaksa luetella kaikkia, mutta työn puolesta on pitänyt olla reilu kuukausi joka paikassa.
Suomi, Saksa ja USA. Katsotaan sitten kun olen eläkkeellä jos mukaan tulee vaikka joku Espanja, sitä ennen ei tule muita maita.
Ap täällä jälleen.
Tarkennankin tuota alkua. Vetäisin tuon 1kk rajan asumiselle ehkä hieman hätäisesti. Voisin korjata sen siten, että asumiseksi lasketaan se, jos on osoite maassa jossa asuu.
Joku sanoi, että 6kk vaaditaan että kotiutuu. Onhan se näinkin, mutta ei sekään aina riitä. Työkaverini on lähdössä takaisin Suomeen yli kolmen vuoden asumisen jälkeen ja voisin sanoa, ettei "ehtinyt" kotiutua.
Suomi, Tanska 2 vuotta, Norja 18 vuotta, Virossa nyt. Ollut täällä kohta vuoden, enkä ihan heti ole muuttamassa mihinkään. En siis ole asunut Suomessa reiluun 20 vuoteen, enkä aio koskaan enää asuakaan.
Saan työeläkkeen Suomesta ja Norjasta, Tanskassa en ollut työelämässä vaan kotirouvana.
Norja, saksa ja malesia.