Kuinka monessa maassa olet asunut?
Jos asumiseksi lasketaan tässä nyt yli kuukauden vakituinen oleskelu. Kerro vielä missä ja suurinpiirtein miksi?
Suomen lisäksi itselläni 2. Opiskelujen aikana yksi kesä kesäharjoittelussa Sveitsissä, asunto tosin Ranskan puolella.
Nyt asun töiden vuoksi Saksassa nyt neljättä vuotta.
Kommentit (39)
Suomi, Australia, Ruotsi, Kanada. Aina muutamia vuosia kerrallaan työn vuoksi.
Kuukausi on oikeesti liian lyhyt aika asumiseksi, puolivuottakin menee hujauksessa ilman että kotiutuu ja todellinen arki iskee vastaan mutta silti mun mielestä 6kk on se maaginen raja joka pitäis olla et voi sanoa asuvansa.
Itse lasken asuneeni singaporessa suomen lisäksi, muut oleskelut ovat olleet 6kk lyhyempiä joten ei ole tultua kotiuduttua ja arkistuttua.
Minulla Suomi, Ruotsi ja Englanti. Kaikissa näistä olen asunut yli vuoden
Suomi, Espanja ja Alankomaat.
Eikä mitään kuukautta tai vaan lomailua.
[quote author="Vierailija" time="03.05.2014 klo 11:35"]
Suomi ja Tanska.
[/quote]
Ja Tanskassa asun siis pysyvästi. Mies on tanskalainen, joten siinä se syy :) Kymmenen vuotta tulee täyteen tänä vuonna.
5 maassa, 3 mantereella. Aika mamu :-)
Suomi ja Ruotsi, Ruotsiin muutin opiskellessa ja sille tielle jäin.
3: Suomessa tietenkin, sitten Ruotsissa hieman alle puoli vuotta, mutta tuona aikana en käynyt kertaakaan Suomessa, enkä ollut suomalaisten kanssa tekemisissä, nyt on toinen vuosi menossa Italiassa.
Suomessa toki, sen lisäksi Kenia ja Tansania. Ei siis mitään noita 1kk lomareissuja, vaan asunut pidempään.
Suomi, Ranska, Sveitsi, UK, Saksa, Latvia
Suomi ja Ranska (yliopistovaihto).
Suomi, ruotsi, ranska, sveitsi. Nykyinen asuinmaa belgia.
Kuukausi on tosi lyhyt aika. Jos kuukausi lasketaan asumiseksi niin en osaa laskea kuinka monessa maassa olen asunut. Viidessä maassa minulla on ollut ihan virallisesti osoite ja olen asunut jokaisessa vähintään vuoden.
Suomen lisäksi Saksa, Espanja, Portugali, USA, Australia, Uusi-Seelanti, Italia, Norja, Kreikka ja Ruotsi. Kaikissa vähintään 2 vuotta. Suomessa tällä hetkellä, muutto edessä kesäkuussa, silloin suuntana USA.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 23:38"]
Jos asumiseksi lasketaan tässä nyt yli kuukauden vakituinen oleskelu. Kerro vielä missä ja suurinpiirtein miksi?
Suomen lisäksi itselläni 2. Opiskelujen aikana yksi kesä kesäharjoittelussa Sveitsissä, asunto tosin Ranskan puolella.
Nyt asun töiden vuoksi Saksassa nyt neljättä vuotta.
[/quote]
Olitko CERNissä harjoittelussa?
Suomessa, Isossa-Britanniassa, Sveitsissä, Espanjassa, Arabiemiraateissa, Kiinassa ja Yhdysvalloissa.