Poistatko kananmunista ne narut?
Kun leivot?
Minä poistan aina, mitä lie napanuoria ovatkaan. En halua niitä kakkuuni. Ongelmana on vaan se että niiden poistaminen on hankalaa, kun valkuainen on raakana limaista. Auttaisiko esim pikku niistäjä tässä?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Tämä postaus vahvistaa päivittäin kasvavaa inhoa muita ihmisiä ja ihmisten tyhmyyttä kohtaan.
Minä inhoan sinua ja pidän sinua erittäin tyhmänä. Hyvää joulun odotusta!
Ihanaa kun joku tajuaa vihdoin mitä tarkoitin!
Mietin keinoa poistaa ne tehokkaammin, nyt tuntuu että se on työlästä ja aikaa vievää puuhaa, etenkin jos kakkuun menee neljäkin munaa niin naruja on jo kahdeksan. . Joku ehotti kananmunan kuorta, mutta minulla siinä samassa, naruja pyydystäessä, menee puolet valkuaisesta, joten ajattelin josko täällä olisi kokemusta ja tietotaitoa asiasta, kuten niin monesti aimminkin.
Ne on valkuaisrihmat eli valkuaissiteet. Terveisin kotitalousopettaja, joka opettaa asian 7.luokkalaisille.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun joku tajuaa vihdoin mitä tarkoitin!
Mietin keinoa poistaa ne tehokkaammin, nyt tuntuu että se on työlästä ja aikaa vievää puuhaa, etenkin jos kakkuun menee neljäkin munaa niin naruja on jo kahdeksan. . Joku ehotti kananmunan kuorta, mutta minulla siinä samassa, naruja pyydystäessä, menee puolet valkuaisesta, joten ajattelin josko täällä olisi kokemusta ja tietotaitoa asiasta, kuten niin monesti aimminkin.[/quoteNiitä ei ole tarvis poistaa ollenkaan. Sinne ne sekoittuu, kun munnoo vatkoo.
Koulutus kannattaa kirjoitti:
Ne on valkuaisrihmat eli valkuaissiteet. Terveisin kotitalousopettaja, joka opettaa asian 7.luokkalaisille.
Rihma/naru yksi lysti.
Vierailija kirjoitti:
Otan pois munakasta tehdessä. Tuntuu vistolta suussa.
Miltä tuntuu ku tuntuu vistolta?
Koulutus kannattaa kirjoitti:
Hyyyyi. Ehkä oksettavinta mitä olen vähään aikaan kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Suo herra voimaa.
Ja varjele äkkikuolemalta
Uskomatonta että täälläkin on näin monta, jotka eivät muka ole ikinä nähneet näitä rihmanaruja kananmunissa!
En poista. Mm. korealaiset poistaa ne ilman muuta.
Eli ne siis ovat jäänteitä kanan käyttämistä siteistä ennen kuin kana tuli raskaaksi.
Mä ainakin lupsutan ne kuonoon samantien?
Joo, ne on ällöjä ja ällöönnyn helposti ruokaan liittyvissä jutuissa. Poistan rihmat kananmunista ja banaaneista ja nypin valkoiset rämmäleet klementiineistä.
Ohkaselta Ristolta. Yök.