Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö töihin, jos käteen jää tonni?

Vierailija
02.05.2014 |

Menisitkö töihin, jos puolet palkasta on mm. veroa, eläketurvamaksua ja työttömyysvakuutusmaksua? Käteen jää tonni, minkä kaikki saa. Jää vain työn ilo :)

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläketurvamaksua maksettu jo 20 vuotta ja harmittaa kun se peritään suoraan palkasta!

Vierailija
22/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, nyt jää käteen kaiken pakollisten menojen (laskut ja minimimäärä ruokaa millä selviän/kk) jälkeen n.40e. Opiskelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin ja käyn, tosin osa-aikatyössä (14-24 h viikossa), käteen jää noin 900-1200 euroa.

Vierailija
24/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu töistä ja työtuntien määrästä. Haaveilen osa-aikatyöstä. 

Vierailija
25/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asuu vastaajat, joiden palkasta yli puolet menee veroihin yms maksuihin?

Vierailija
26/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joskus ton verran.

Ja silloin kun olin sossupummi, sain vähän enemmän rahaa yhteiskunnalta, ottaen huomioon lääkärimaksut, sähkölaskut jne. 

Tuli hieman huijaattu olo.

Vierailija
27/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. Edellinen työpaikka missä olin, jäi käteen 1100€/kk. Asumistuet tippui kuin lehmän häntä yms. (Vuokra 1000€, jee jee.) Sama olla työttömänä kun saa olla lasten kanssa <3

Vituttaa vieläkin että tuohon hintaan tein ilman taukoja pitkää päivää ja olin työpaikkakiusattavana, tyhmä minä. Ei yksinhuoltaja kaikkea jaksa. Eri asia kun olisi joku jakamassa kustannuksia, olisi mahis asuntolainaan, reissailuun tmv mikä edes vähän kannustaisi tekemään jotain! Mutkun jokainen sentti menee kiutuuttamiseen ja lapset kulkee yhä ryysyissä niin heh heh.

Vierailija
28/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin. En tahdo olla yhteiskunnan loinen niin kuin osa täällä vastaajista taitaa olla..

Vierailija
29/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää nettona enemmän, mutta kun vähennetään työmatkat ja ylimääräinen asunto, ei jää edes sitä tonnia. En silti vaihtaisi tätä työttömyyteen, vaikka perheellisenä pitkän työmatkan takia en luultavasti saisi karenssia ja ansiosidonnaiseni olisi tietääkseni suurempi. 

Vierailija
30/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mennyt.Palkka 900 nettona ja työmatkaa 40km per päivä.Yksi lapsi ja vuokra 600e.Ei olisi ollut varaa moiseen.

Vierailija
31/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tonni nettona kokopäivätyöstä? Menisi jos työ olisi mielekästä ja edesauttaisi uralla. Olen ollutkin töissä 40h/vko 1100€/kk brutto. En nyt muista paljon siitä jäi käteen, mutta varmaan vajaa tonni.

Vierailija
32/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 21:32"]

Menisin. En tahdo olla yhteiskunnan loinen niin kuin osa täällä vastaajista taitaa olla..

[/quote]

No tämä yksi loinen, joka kieltäytyi tästä 900e tarjouksesta 40km päiväajelua vastaan, niin käy kyllä työkokeilussa jossa on ihan oikeita töitäkin.Silti saan työmarkkinatukea.

Vierailija
33/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 21:15"]

Menisin ja menenkin. Käteen jää n.1000€/kk.

[/quote]

Sama täällä. Palkasta jää tuo tonni käteen, 53% menee erilaisia veroja ja sosturvamaksuja. Onneksi työ on mukavaa ja mielenkiitoista. Ja ilman työtä ei olisi tuota tonniakaan kuussa käytössä vaan vielä vähemmän. 

[/quote]

Miten on mahdollista, että noin pienistä tuloista menee yöi 800€ veroihin ja muihin maksuihin? Mitä kaikkea oikein maksat?

Vierailija
34/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^yli 800€

Vierailija
35/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti.

Vierailija
36/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 21:40"]

Miten on mahdollista, että noin pienistä tuloista menee yöi 800€ veroihin ja muihin maksuihin? Mitä kaikkea oikein maksat?

[/quote]

En ole se joka nuo ilmoitti, mutta minäpä kerron: vouti leikkaa palkasta maksamattomia jälkiveroja/ennakoita/alveja/tms. Se on ainoa tapa miten voi 2 tonnin palkasta puolet mennä veroihin.

Vierailija
37/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 21:40"]

[/quote]

En ole se joka nuo ilmoitti, mutta minäpä kerron: vouti leikkaa palkasta maksamattomia jälkiveroja/ennakoita/alveja/tms. Se on ainoa tapa miten voi 2 tonnin palkasta puolet mennä veroihin.

[/quote]

Ei ole ainoa tapa, vaan on muitakin:

1) ei osata laskea, eli ei tiedetä mitä puolet tarkoittaa

2) kyseessä ei olekaan palkkatyö, vaan jokin yrittäjänä tehtävä "työ", ja kyse on 2 tonnin tuloista yritykselle, joista ensin yritys maksaa ALV:it, ja sitten muut juoksevat kulut, ja bruttopalkan, ja tietty yrityksen muut verot. Jäljellä jäävästä brutosta kun vielä vähentää omat verot niin tonni jää.

Vierailija
38/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tarjottiin kerran Bruttopalkkaa n. 1400 e/kk vuorotyöstä, tunnin työmatka yhteen suuntaan. Nettona olisi jäänyt käteen reilu tonni. Sain työttömänä nettona vajaan tonnin. En mennyt, ja hyvä niin. Sain sittemmin parempipalkkaisen ja miellyttävämmän työn.

Vierailija
39/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tällä hetkellä, lasten päiväkotimaksu olisi 538€, ja nyt saan työttömänä n. 650€ käteen, lapset kotona. Ei kyllä mitenkään voi mennä veroja ym. tonnia kahden tonnin palkasta, tietysti jos laskee työnantajamaksutkin mukaan...

Vierailija
40/76 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Se tarkoita sitä,että on yhteiskunnan loinen,jos tonnin palkka ei nappaa..syyt on jokaisella erilaiset..mulla esim.kolme lasta ja olin vuoden tonni kuussa palkalla töissä..8 tunnin päiviä..maksa siitä bensat..laskut,päivähoitomaksu..menin töihin,että saisin sisältöä päiviini ja lapsi kavereita hoidossa..työ loppui,kun ei tarvittu enää..mutta niin,tuo tonni kuussa..ei ikinä enää ainakaan mun tapauksessa..tuntui,että olin aliarvostettu hoitotyön avustaja..samaa työtä tein,kun lähihoitajatkin..Pitäis olla palkka kohdallaan..tunsin itseni eriarvoiseksi..tulipahan koettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän