Asuuko kukaan näissä lähiöissä? Myllypuro, Maunula, Latokartano, Pitäjänmäki, Viikinmäki, Maununneva, Oulunkylä....
Lähinnä kiinnostaa turvallisuus. Kuinka rauhallisia tai levottomia alueita ovat?
Lapset yläasteikäisiä. Autoton perhe, joten myös julkisen liikenteen hyvät yhteydet lähellä olevat päivittäispalvelut kiinnostavat. Kiitos!
Kommentit (113)
Ajattele minkälainen on Kanala. Sellainen on Konala. Ihan sama hurlumhei meininki.
Vierailija kirjoitti:
Entä Pukinmäki, Kurkimäki ja Kivikko? Ovatko ihan mahdottomia alueita? Aivan tuntemattomia itselle.
ap
Ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Pitäjänmäki on täynnä ma muja. Olisi tietysti kiva että tänne muuttaisi normaaleja myös. Koulu on ihan hirveä. Kiitos rehtorin.
Minusta Pitäjänmäki on oikein kiva. Tosin juuri nyt karseat liikennetyömaat, mutta kunhan raidejokeri valmistuu niin varmasti entistä viihtyisämpi.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko lisätä vielä joitakin suht rauhallisia ja kivoja alueita?
ap
Jakomäki on nykyisin hyvä alue.
Rauhallinen. Kaunista kalliota, suoluontopolku, 3 lampea, uimahalli, kirjasto, hyvä ostari, lidl, k ja s market, terveyskeskus.
Rakennettu väljästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäjänmäki on täynnä ma muja. Olisi tietysti kiva että tänne muuttaisi normaaleja myös. Koulu on ihan hirveä. Kiitos rehtorin.
Minusta Pitäjänmäki on oikein kiva. Tosin juuri nyt karseat liikennetyömaat, mutta kunhan raidejokeri valmistuu niin varmasti entistä viihtyisämpi.
On jos asuu paremmalla alueella. En suosittele ostamaan täältä asuntoa, tämä on seuraava Itä-Helsinki. Suurin osa naapureista on muslimeja, ei niissä mitään vikaa ole jos itse tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi pahoinpi deltiin pitskun koulussa. Rehtori ei viitsinyt edes soittaa meille vanhemmille. Lapsen kaveri sai samassa tilanteessa aivotärähdyksen. Samalta luokalta Ahmetti lähtee pian vankilaan törkeän huumerikoksen takia. Muhamatteja on erotettu väkivaltaisen käytöksen takia. Kuulostaa kivalta? Raidejokeri tuo tänne vielä lisää ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Entä Pukinmäki, Kurkimäki ja Kivikko? Ovatko ihan mahdottomia alueita? Aivan tuntemattomia itselle.
ap
Itse en valitsisi noista kolmesta yhtäkään. En ole asunut, mutta liikkunut noissa paljon. Niissä asuvat tykkäävät alueistaan, mutta itse voisin luetella paljon huonoja puolia.
Tapanila. Itätapanilaan rakennetaan paljon uutta, alueen voi siis muuttua. Nyt rauhallinen. Kulkuyhteys juna, palvelut kyllä kauempana.
Missä sitten on ihan rauhallista ja ongelmatonta?
Vierailija kirjoitti:
Paloheinä ja Pakila - kummassakin asuttu nyt Pakilassa. Maunula riittävän kaukana
Molempiin huonot julkiset. Muuten rauhallisia. Ei taida hirveästi olla kerrostaloja. Paikassa asuin ennen ja paloheinässä käyn edelleen harrastamassa. Julkisilla.
Vierailija kirjoitti:
Missä sitten on ihan rauhallista ja ongelmatonta?
Paloheinä ja torpparinmäki. Mutta paloheinässä jos kulkee bussi 560 on se "ilmainen narkkibussi".
Vierailija kirjoitti:
Pitäjänmäen ympäristössä on alueita, joita kannattaa myös harkita. Jo aiemmin mainittu Pajamäki on todella kivalla ja rauhallisella paikalla, mutta silti kulkuyhteydet hyvät. Bussit kulkee ja juna-asema myös lähellä, tulevaisuudessa lisäksi raidejokeri. Ymmärtääkseni alueella on kuitenkin suht vähän perheasuntoja ja niille riittää kyllä ottajia, kun sellaisia vapautuu. Talin alue ja Munkkivuori kannattaa myös tsekata.
Pitäjänmäen lähialueelta löytyy myös Reimarla, Lassila ja Konala. Kaikki kuulemani perusteella suht rauhallisia keskiluokkaisia alueita. Rakennuskanta pääosin 60-80-luvulta. Konalassa etenkin Espoon rajaa lähellä oleva länsipuoli on miellyttävää aluetta, siellä on omakotitaloja ja pienkerrostaloja. Konalasta on suoria yhteyksiä vain busseilla, mutta Pitäjänmäen juna-asema ei ole mahdottoman matkan päässä. Pohjois-Haagasta olen myös kuullut pääasiassa hyvää.
Itselle läntinen Helsinki on mieluisinta seutua, mutta onneksi on olemassa kaupunginosia jokaisen makuun. Otsikossa mainituista alueista liputan Oulunkylän puolesta.
Lassila on todella hyvä alue. Rauhallinen, hiljainen, julkiset liikenneyhteydet hyvät ja lähellä, metsää ja jokia löytyy useilta ulkoilualueilta. Bussilla ja junalla pääsee Helsingin keskustaan, Vantaalle, Espooseen ja lentokentälle helposti. Kaikki tarvittavat palvelut lähellä, kauppakeskus Kaaressa on 24/7 Prisma. Olen asunut useilla alueilla ympäri Suomea ja Lassila on ehdoton suosikkini.
Oma porras ja katu, jolla asun, on hiljainen kuin hautausmaa ja naapurit mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäjänmäen ympäristössä on alueita, joita kannattaa myös harkita. Jo aiemmin mainittu Pajamäki on todella kivalla ja rauhallisella paikalla, mutta silti kulkuyhteydet hyvät. Bussit kulkee ja juna-asema myös lähellä, tulevaisuudessa lisäksi raidejokeri. Ymmärtääkseni alueella on kuitenkin suht vähän perheasuntoja ja niille riittää kyllä ottajia, kun sellaisia vapautuu. Talin alue ja Munkkivuori kannattaa myös tsekata.
Pitäjänmäen lähialueelta löytyy myös Reimarla, Lassila ja Konala. Kaikki kuulemani perusteella suht rauhallisia keskiluokkaisia alueita. Rakennuskanta pääosin 60-80-luvulta. Konalassa etenkin Espoon rajaa lähellä oleva länsipuoli on miellyttävää aluetta, siellä on omakotitaloja ja pienkerrostaloja. Konalasta on suoria yhteyksiä vain busseilla, mutta Pitäjänmäen juna-asema ei ole mahdottoman matkan päässä. Pohjois-Haagasta olen myös kuullut pääasiassa hyvää.
Itselle läntinen Helsinki on mieluisinta seutua, mutta onneksi on olemassa kaupunginosia jokaisen makuun. Otsikossa mainituista alueista liputan Oulunkylän puolesta.
Lassila on todella hyvä alue. Rauhallinen, hiljainen, julkiset liikenneyhteydet hyvät ja lähellä, metsää ja jokia löytyy useilta ulkoilualueilta. Bussilla ja junalla pääsee Helsingin keskustaan, Vantaalle, Espooseen ja lentokentälle helposti. Kaikki tarvittavat palvelut lähellä, kauppakeskus Kaaressa on 24/7 Prisma. Olen asunut useilla alueilla ympäri Suomea ja Lassila on ehdoton suosikkini.
Oma porras ja katu, jolla asun, on hiljainen kuin hautausmaa ja naapurit mukavia.
Unohdin sanoa, että Lassilasta pääsee Pohjois-Haagan asemalta junalla 6 minuutissa sekä Myyrmannin kauppakeskukseen ja Pasilan Triplaan. Molemmat tosi hyviä allekirjoittaneelle autottomalle.
Ei mikään noista. Itä-Helsinki on täynnä hämärää porukkaa, muuta mielummin Espooseen. Minäkin kuljen metrolla ja busseilla, välillä autolla. Hyvin kulkee julkinen liikenne pk-seudulla.
Ehdoton ei : kivikko & kurkimäki, aivan helvetin rumia neukkukuutioita, suurinosa asuinnoista hekan slummeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Itse en valitsisi noista kolmesta yhtäkään. En ole asunut, mutta liikkunut noissa paljon. Niissä asuvat tykkäävät alueistaan, mutta itse voisin luetella paljon huonoja puolia.
No, kertoistko lisää? Asuntopäätös on tietenkin iso asia. Mielelläni kuulisi kaikista alueista enemmän. Asiallista tietoa toki :)
Olen kuullut Konalan olevan tosi rauhatonta. En tiedä pitääkö paikkansa.