Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla huono verenkierto? Tuntuu siis kun kädet on kylmät ja samoin jalat. En tykkää yhtään.

Vierailija
12.12.2020 |

Pitää näin talvella nukkua sukat jalassa kahden peiton alla. Kun aamulla herään, jalat on lämpimät.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä huono verenkierto, mutta voi olla kilpirauhasen vajaatoiminta tai hoikkuus syynä. Tästä huolimatta syke voi olla korkea ja verenpaine kova.

Vierailija
2/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, aina on kädet ja jalat kylmät. Ulkona pitää olla monet villasukat kengissä ja monet lapaset päällekkäin ja silti on aina sormet ja varpaat jäässä. Muutenkin palelee jatkuvasti. Kilpirauhasarvot on viitearvojen sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti mietti hetki, miten veronkierto liittyy kylmiin raajoihin.

Mulla on kylmät sormet läpi talven. Onhan se inhottavaa, ja kun lisäksi kuivaa kädet varsinkin talvella. Tuntuu että kädet on yhdet hilseilevät jääpuikot.

Vierailija
4/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä huono verenkierto, mutta voi olla kilpirauhasen vajaatoiminta tai hoikkuus syynä. Tästä huolimatta syke voi olla korkea ja verenpaine kova.

On ylipainoa, matala syke, normaali verenpaine eli ei taida ihan pitää paikkansa.

Kylmät jalat mutta kädet ei ole kylmät.

Vierailija
5/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvessä tulee aina kylmä

Vierailija
6/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy nukkua jopa kesäisin sukat jalassa. Talvisin mulla saattaa nukkuessa olla kaksi yöpukua päällekkäin ja villapaita, villasukat jalassa ja pipo päässä.

Olen perusterve. Mua on tutkittu paljon eräästä toisesta syystä ja kaikki mahdolliset testit tehty.

Vierailija
7/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

välivetristelyä kehiin. ja kannattaa välttää runsasta kahvin ja teen juontia

Vierailija
8/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi jo kilpirauhasen vajaatoiminnan.

Onko voimia, aikaa, mahdollista ja motivaatiota harrastaa liikuntaa? Liikunta parantaa verenkiertoa.

Entä ravinto? Onko inkiväärit yms. käytössä?

Tottakai myös reilusti kasviksia 💚

Vierailija
9/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Huono verenkierto" ei ole mikään oikea virallinen diagnoosi. Syy usein paleluun, kylmiin jalkoihin ja käsiin -jos kyse ei ole siis kilpirauhasen vajaatoiminnasta, löytyy todennäköisesti vähäisestä lihasmassasta ja vähäisestä fyysisestä aktiivisuudesta.

Vierailija
10/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, aina on kädet ja jalat kylmät. Ulkona pitää olla monet villasukat kengissä ja monet lapaset päällekkäin ja silti on aina sormet ja varpaat jäässä. Muutenkin palelee jatkuvasti. Kilpirauhasarvot on viitearvojen sisällä.

Kilpirauhasarvojen yläraja viittaa kilpirauhasongelmiin, viitearvot ovat niin laajat, mutta eivät sulje pois tyroksiinin vajaatoimintaa.

Vierailija
11/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun täytyy nukkua jopa kesäisin sukat jalassa. Talvisin mulla saattaa nukkuessa olla kaksi yöpukua päällekkäin ja villapaita, villasukat jalassa ja pipo päässä.

Olen perusterve. Mua on tutkittu paljon eräästä toisesta syystä ja kaikki mahdolliset testit tehty.

Samis! Nyt jalassa kahdet sukat, päällä aluspaita, lh t-paita, ph t-paita, ohut neulepaita, villapaita ja jättimäinen huppari, paksut pitkät alkkarit pikkareiden päällä, paksut collegehousut. Ja vähän paleltaa! Tutkittukin on...

Vierailija
12/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on sukkien päällä villasukat. Tarvitsen sisälläkin välillä käsineitä kun kädet on niin jäässä. Niitä on sanottukin kuolleen käsiksi kun kosken. Aivan jääkylmät.

Vierailija
13/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Huono verenkierto" ei ole mikään oikea virallinen diagnoosi. Syy usein paleluun, kylmiin jalkoihin ja käsiin -jos kyse ei ole siis kilpirauhasen vajaatoiminnasta, löytyy todennäköisesti vähäisestä lihasmassasta ja vähäisestä fyysisestä aktiivisuudesta.

Minuun ei päde mikään noista syistä. Silti on paleltanut aina. Jopa treenatessa tulee vilu. Olen palellut jopa saunassa.

Vierailija
14/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikunta auttaa. ihan tavallinen arkinen hyötyliikunta on ok. instaliikunta 2 kertaa viikossa salilla selfieitä ottamassa ei auta.

Vierailija
15/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka. Kuulkaapas ihmiset, syökää rasvaa. Kasvirasvoja oliiveista ja suomalaisten marjojen siemenistä. Veri kuljettaa ravinteita mutta jos iho on kylmä ei veri pääse perille. Päästäkseen kaikkialle veri tarvitsee rasvojen kimmoistamaa ihoa ja rasvoja lääkärinä suosittelisin moniinkin tarkoituksiin, myös kylmille tai kuivilta tuntuville käsille ynnä jaloille!

Kaikki rasvat ja lipidit hyviä mutta marjanydinrasvat pitää kaikkein parhaimpana ja lähimpänä sen ihannetila jollaisena juuri vastasyntynyt lapsi toimii, rappeutuminen on soluissa rasvan puutteesta johtuvaa energian ja ravintoaineiden epäsuotuisaa kulkeutumista. Aineenvaihdunta heikkenee tukahduttavaksi ilman lipodejä

Vierailija
16/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilpirauhasarvojen yläraja viittaa kilpirauhasongelmiin, viitearvot ovat niin laajat, mutta eivät sulje pois tyroksiinin vajaatoimintaa.

Ei ollut edes ylärajalla. Tsh 2,78, T4v 15. Lääkärin mielestä hyvät arvot eikä mulla muita oireita olekaan kuin paleleminen.

Vierailija
17/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas kiva kuulla, että on kohtalotovereita. Aina jäässä jalat ja kädet ja muutenkin paleltaa. Kilpparilääkitys ollut jo 20v, se kunnossa. Liikun aika paljon. Lähes koko ajan paleltaa. Outoa.

Vierailija
18/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samis! Nyt jalassa kahdet sukat, päällä aluspaita, lh t-paita, ph t-paita, ohut neulepaita, villapaita ja jättimäinen huppari, paksut pitkät alkkarit pikkareiden päällä, paksut collegehousut. Ja vähän paleltaa! Tutkittukin on...

Kiinnostaa tietää, miten on tutkittu ja mitä selvisi.

Vierailija
19/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmät jalat viittaavat myös stressiin... lääkärin arvio.

Vierailija
20/24 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei taida olla lihaksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä