Kuulin väitteen, että vierailijoille täytyisi olla omaa "vieraskahvia", jos isäntäväki juo itse jotain muuta kuin peruskahvia. Mielipiteitä?
Juon itse vain keskitummaa tai tummaa paahtoa, joko kahvikaupan puruista tehtyä kahvia tai marketin kahvia, mutta emme Juhla Mokkaa tai Kulta Katriinaa. Keitin vierailleni siis keskitummaa kahvia, aivan normaalilla määrällä puruja ja vettä, ei mitään kitkerää tai liian vahvaa, ja nämä vieraat hieman neniään nyrpistellen ihmettelivät, että miksi minulla ei ole varattuna peruskahvia vieraille, kun tämä Löfsberg on niin vahvaa. Yllätyin, sillä olen itse aina juonut ties mitä Rainbow tai K-Menu -kahvia vierasilla aivan tyytyväisenä, ei ole tullut mielenkään valittaa asiasta, vaikka tummemman paahdon ystävä kotonani olenkin, ei sen niin väliä ole. Mutta, mielipiteitä suuntaan tai toiseen? Ymmärrän jos vaalean paahdon ystävä ei halua pelkkää espressoa, mutta keskitumma on aivan hyvää.
Kommentit (25)
Pläh, sitten tää vieraskahvi on joku vuosi sitten avattu ja hapettunut kun se perheen normaalikahvi olisi kohtalaisen tuoretta.
Vierailija kirjoitti:
No pöh. Kyllä meille vieraille keitetään sitä, mitä kaapissa on. Jos nyt ihan jotkut kahvittelutilaisuudet pitäisi, niin varaisin varmaan sitä suuren yleisön suosimaa vaaleaa juhla mokkaa.
Toi on muuten hassua, että mun mielestä nimenomaan vaaleapaahtoinen Juhla Mokka maistuu kitkerälle, kun taas hieman tummempi (3) on jo paljon pehmeämpää maultaan. 4-5 alkaa taas olla liian paahteista omaan makuun.
Toi ihmettely siis siihen, että moni kuvaa tummempaa paahtoa maultaan kitkeräksi.
Vieraat juo tai on juomatta sitä kahvia, mitä minulla on.
M54
Vieraille perus kultakatriina ja ite vedetöän vähän hienompaa ja kalliimpaa
Sulla vaan kävi huonotapaisia vieraita, sitä kahvia juodaan mitä tarjotaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No pöh. Kyllä meille vieraille keitetään sitä, mitä kaapissa on. Jos nyt ihan jotkut kahvittelutilaisuudet pitäisi, niin varaisin varmaan sitä suuren yleisön suosimaa vaaleaa juhla mokkaa.
Toi on muuten hassua, että mun mielestä nimenomaan vaaleapaahtoinen Juhla Mokka maistuu kitkerälle, kun taas hieman tummempi (3) on jo paljon pehmeämpää maultaan. 4-5 alkaa taas olla liian paahteista omaan makuun.
Toi ihmettely siis siihen, että moni kuvaa tummempaa paahtoa maultaan kitkeräksi.
Niinpä, vaikka se vaalea nimenomaan on hapanta ja kitkerää, ja tumma pehmeämmän makuista.
Todellakin vieraille tarjotaan samaa kahvia kuin isäntäväki juo. Ainoastaan ekstra-kahvia en kehtaisi tarjota, kamalan makuista
Vähän sama kun meille ei töihin saa tuoda tummapaahtoista ollenkaan vaan täytyy olla sitä iänikuista vaaleaa Juhla Mokkaa...
Peruskahvi = kahvi, josta MINÄ pidän.
T. Ap:n vieras
Keitä Ap vettä lisäksi, jotta nämä nirppikset saavat laimentaa kahvinsa niin litkuksi kuin haluavat. Meillä kanssa tarjotaan vieraille sitä kahvia, mitä milloinkin sattuu kahvipurkissa olemaan. Jos eivät tykkää, on se heidän oma häpeänsä.
Höpöhöpö. Jos vieraille ei maistu se kahvi jota meillä juodaan niin olkoot ilman.
Juokoot teetä. Jossain muualla koska meillä ei ole koska sitä ei kukaan meillä juo. 😄
Voi ei. Minulla on kaapissa lahjaksi saatu Juhlamokka ja tajusin juuri, että New York loppuu juuri parahiksi jouluksi, jolloin joudun juomaan jouluna Juhlamokkaa.
Ei, eihän se niin voi mennä. Pitää joutuin ostaa joku hyvä kahvi jouluksi. Entä jos jätänkin Juhlamokan vanhentumaan kaappiin...
Just joo, vai kuulit ihan väitteen. Jos meidän vieraille ei kelpaa se kahvi mitä meillä juodaan, niin juokoon kahvinsa jossain muualla.
Tumma kahvi on parasta. Se on sitä paitsi vatsallekin terveellisempää kuin vaalea kahvi. Töissä haluavat edelleen juoda sitä vaaleapaahtoista, kumma kyllä, nuoret ihmiset!
Voihan kaffet. Minä en itse juo kahvia, enkä täten ole ostanut kahvia enkä kahvinkeitintä. Isäni toi luokseni keittimen ja tuo uuden kahvipaketin tullessaan jos entinen loppu. Vieraat saavat keittää itse kahvinsa, minä en kuulema osaa :D
Olis mulla vaikka mitä muuta tarjota, mutta kun kahvia kaikki haluaa niin paljon, että tuovat omat mukanaan ja osaavat jo automaattisesti kaivaa keittimen ja purut kaapista ja alkaa emänniksi/isänniksi.
Eli mielipiteeni on se, että ostatte sitä kahvia mitä juotte, jos ei vieraille kelpaa nii tuovat omat.
Minulla käy vieraita niin harvoin, että ostan varmuuden vuoksi paketin vaaleapaahtoistakin. Yleensä minulla on kaikkein tummapaahtoisinta ja jotain melko tummaa, mutta monillehan ne eivät maistu. Kysyn sitten vierailta, mikä miellyttää enemmän.
Minä juon kylässä ihan sitä, mitä tarjotaan. Jos se on kamalaa, en mainitse siitä mitään. Kahvista ei oikein saa niin pahaa, etteikö sitä saisi kurkusta alas. Jotkut muut juomat ja erityisesti ruoat ovat toinen juttu.
Samaa narinaa sain äidiltäni ja mieheltään. Meillä juodaan Löfbergin vitosta tai sitten suoraan pavuista paahdettua. Ne nyrpistelee nokkaansa ja aina lantraa vedellä. Ja mä todellakin heillä juon sitä mitä on tarjolla ja saan järjettömiä närästysoireita.
Aloin tekemään sitten niin, että ostin sitä kulta katriinaa alesta. Keitin heille kahvit ja pakkasin lopun paketin mukaan. Ensin sitä väittivät vastaan.. Ottakaa nyt vaan tai tää loppu kahvi menee sitten mulla ja tyttärellä kuorinta-aineiksi. Järkyttyneenä ottivat kahvin vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei. Minulla on kaapissa lahjaksi saatu Juhlamokka ja tajusin juuri, että New York loppuu juuri parahiksi jouluksi, jolloin joudun juomaan jouluna Juhlamokkaa.
Ei, eihän se niin voi mennä. Pitää joutuin ostaa joku hyvä kahvi jouluksi. Entä jos jätänkin Juhlamokan vanhentumaan kaappiin...
Mun mielestä tuo New York on ihan kamalaa, niin kuin amerikkalainen kahvi yleensäkin Starbucksin tummaa lukuunottamatta, kaupunkikahveista se Barcelona on parhain.
No joo, onhan nää makuasioita...
Vieraille keitetään kahvetta, ite menen pelkällä konjakilla.