Kuulin väitteen, että vierailijoille täytyisi olla omaa "vieraskahvia", jos isäntäväki juo itse jotain muuta kuin peruskahvia. Mielipiteitä?
Juon itse vain keskitummaa tai tummaa paahtoa, joko kahvikaupan puruista tehtyä kahvia tai marketin kahvia, mutta emme Juhla Mokkaa tai Kulta Katriinaa. Keitin vierailleni siis keskitummaa kahvia, aivan normaalilla määrällä puruja ja vettä, ei mitään kitkerää tai liian vahvaa, ja nämä vieraat hieman neniään nyrpistellen ihmettelivät, että miksi minulla ei ole varattuna peruskahvia vieraille, kun tämä Löfsberg on niin vahvaa. Yllätyin, sillä olen itse aina juonut ties mitä Rainbow tai K-Menu -kahvia vierasilla aivan tyytyväisenä, ei ole tullut mielenkään valittaa asiasta, vaikka tummemman paahdon ystävä kotonani olenkin, ei sen niin väliä ole. Mutta, mielipiteitä suuntaan tai toiseen? Ymmärrän jos vaalean paahdon ystävä ei halua pelkkää espressoa, mutta keskitumma on aivan hyvää.
Kommentit (25)
Vanhukset on yleensä noita ääneen ihmettelijöitä kaikista mauista, joita eivät ole tottuneet maistamaan.
"Oletpas laittanut paljon puruja" on kuultu moneen kertaan 70v+ kyläilijän suusta, kun normi keskipaahtoista kahvia tarjoaa. Tosin toisen puolen vastaavan ikäinen sitten nyrpistelee ja tuhisee itsekseen kun huomaa että ruoassa on valkosipulia.
En ole uskaltanut tarjota mitään tulisempaa evästä, kun voisi jäädä kokonaan syömättä.
kivoille vieraille oikkein hyvvää kahavia
...ja sitte kysipäille jottai halavinta karstaa tai semmosta joka laittaapi ruikulit housuun
😈
Kutsumattomille vieraille tarjotaan kaapin perällä vuoden auki seissyttä Kulta Katriinaa/ Saludoa/ vastaavaa kammotuskahvia.
En ole ap, mutta mäkin olen kuullut vastaavaa muutamankin eri ihmisen suusta. Uskomatonta mutta totta. En ole ollut emäntänä näissä tilanteissa vaan vieraana itsekin, ja olen kyllä kehunut heti perään kuinka hyvää kahvia heillä on. Ihan jäätävän noloa kommentoida noin toisen tarjoiluja :D