Miksi pitkähiuksiset naiset haukkuvat lyhythiuksisia, mut harvemmin toisinpäin?
Monet hiuskeskustelut täällä on yleensä koskenut niiden pituutta. Olen huomannut että pitkähiuksiset haukkuu lyhyet hiukset omaavia todella paljon enemmän kuin että lyhythiuksiset haukkuisi pitkähiuksisia. Kyllä lyhytlettisetkin lataa loukkauksia, mut suurin osa on lähinnä puolustautumista pitkälettisten haukkuryöppyä vastaan. Kertaakaan en ole lukenut aloitusta missä pitkiä hiuksia jotenkin morkattais, mut tosi paljon on just toisin päin.
Mikä siinä lyhythiuksisuudessa niin paljon ärsyttää? Miksi se on joillekin punainen vaate jos naisella on lyhyet hiukset?
Eikös se ole jokaisen oma asia minkä mittaisista hiuksista pitää? Mun mielestä se olis kamalaa jos kaikilla naisilla olis samanlaiset hiukset.
Kommentit (19)
Totuus on kuitenkin se, että suurimmalla osalla Suomalaisista on ohuet hiukset, ja pitkät ja ohuet hiukset ovat kammottavan näköiset, ainakin pitää olla permanentti tai kiharrettu tai jotain, että ei päänahka paista. Monilla on vielä sen lisäksi rasvaiset hiukset, ja kun ne roikkuu molemmin puolin päätä, tai on sotkuisella ponnarilla... hyi yök. Lyhyistä hiuksista ei pysty saamaan mitenkään niin oksettavan näköisiä.
Minulla on epätavallisen paksut hiukset, ja paksu lasimainen hiuslaatu. Minulla on ollut pitkät hiuksetkin pitkään, mutta oikeasti niiden kanssa oli rasittavaa, ensinnäkin ne on painavat, mitenkään ei voi hiuksia pitää kiinni kun päänahka tulee niin kipeäksi, ja lasimainen hius ei edes pysy ponnarillakaan, hyvä jos letilläkään. Painaviin hiuksiin ei saa pysymään kiharaa vaikka mitä tekisi. Kyllästyin siihen että siinä ne hiukset vaan roikkuu, nyt kun on lyhyet hiukset, joka kerta kun leikkautan ne malli on vähän erilainen. Mitään en tee hiuksilleni nyt lyhyenäkään, vain leikkaus ja värjäys. Aina ei tarvi aamulla edes kammata hiuksia, kun on tälläinen hiuslaatu, hiukset ovat juuri siinä missä itse haluavat, ja siihen on tyytyminen.
Kaipa se riippuu mihin kiinnittää huomiota, minusta taas tuntuu että täällä haukutaan aina pitkähiuksisia. Kyseessä lienee yksi henkilö, joka aina valittaa "ällöttävistä roikkuvista hiuksista".
En kyllä tajua miksi tämän pitäisi mitään sotaa aiheuttaa. Itselläni on ollut sekä ihan lyhyttä että tosi pitkää, ei kyse ole itsetunnosta tai mistään sen syvällisemmästä. Omasta mielestäni pitkät hiukset sopivat oletusarvoisesti paremmin monille naisille, mutta olen nähnyt myös naisen joka oli uskomattoman upea kaljuna.
Standardi-kananperse nyt vaan on useimmilla naisilla ruma.
Voi hyvää päivää, kukin pitäköön hiuksensa, mitä väliä on jonkun kirjoituksella. Olen kuuskymppinen nainen, minulla on pitkät luonnonkiharat hiukset, joita en lyhyeksi leikkaa. Kiharat olisivat täysin hallitsemattomat lyhyenä ja päänahka ei "hiustenlaittotuotteita" kestä. Ovat ihan tajuttomia myrkkyjä. Hiukseni keräävät kehuja, ventovieraat tulevat kysymään, missä olen kiharat ottanut, vastaan aina että luojan suuressa kampaamossa : D Saan kiittää kiharoistani emgrantti-isoisääni, suku lähtöisin venäjänmaan eteläosista!
Täällähän yleisesti kielletään pitkät hiukset yli 40 vuotiailta. (naiset) Miehet taas haluu et naisella on pitkät hiukset. Näin karrikoidusti.
Ehkä pitkiä hiuksia ei haukuta kun ne vaan on niin paljon kivemmat? :D No ei vaan, mutta oikeesti... mitä väliä? Itse en tiedä ketään kuka näyttäisi MINUN silmääni paremmalta lyhyillä hiuksilla, mutta mitä sitten. Tärkeintä on että pitää omista hiuksistaan, eikä itseäni hetkauta kyllä mihinkään suuntaan jos joku ei pidä pitkistä hiuksista(ni).
?? Ei ole mulla ainakaan tullut mieleen haukkua lyhythiuksisia vaikka omat ovat pitkät. Mulla oli lyhyet hiukset jokunen vuosi sitten ja tykkäsin lyhyestä mallista kyllä, mutta laiskuuttani kasvatin taas pitkiksi. Mun hiustyylillä lyhyet hiukset seisoo kuin peikolla jos ei laita muotoilutuotteita.
Mun mielestä tää keskustelun aloitus on absurdi. Miksi nainen haukkuu toista naista? Minkä ihmeen takia joku yli 14-vuotias haukkuu toista ihmistä ulkoisen olemuksen/tekemiensä valintojen yms. takia? Vastaus: ei kukaan terve/normaali 15+ niin teekään!!!
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:18"]
Ehkä pitkiä hiuksia ei haukuta kun ne vaan on niin paljon kivemmat? :D No ei vaan, mutta oikeesti... mitä väliä? Itse en tiedä ketään kuka näyttäisi MINUN silmääni paremmalta lyhyillä hiuksilla, mutta mitä sitten. Tärkeintä on että pitää omista hiuksistaan, eikä itseäni hetkauta kyllä mihinkään suuntaan jos joku ei pidä pitkistä hiuksista(ni).
[/quote]
No veikkaanpa, että pitäisit minua kivemman näköisenä tällaisena polkkatukkaisena. Pitkä tukka ois mulla hiirenhätä. Siis oikeaasti mun tukka on niin ohut, että ponnari on paksuudeltaan max. etusormen luokkaa. Tällä tukan määrällä lyhyehkö on ainoa vaihtoehto!
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:14"]
Monet hiuskeskustelut täällä on yleensä koskenut niiden pituutta. Olen huomannut että pitkähiuksiset haukkuu lyhyet hiukset omaavia todella paljon enemmän kuin että lyhythiuksiset haukkuisi pitkähiuksisia. Kyllä lyhytlettisetkin lataa loukkauksia, mut suurin osa on lähinnä puolustautumista pitkälettisten haukkuryöppyä vastaan. Kertaakaan en ole lukenut aloitusta missä pitkiä hiuksia jotenkin morkattais, mut tosi paljon on just toisin päin.
Mikä siinä lyhythiuksisuudessa niin paljon ärsyttää? Miksi se on joillekin punainen vaate jos naisella on lyhyet hiukset?
Eikös se ole jokaisen oma asia minkä mittaisista hiuksista pitää? Mun mielestä se olis kamalaa jos kaikilla naisilla olis samanlaiset hiukset.
[/quote]
Siksi että pitkät hiukset naisella on ikään kuin normi, jota rikkovaa on helpompi tölviä kuin kyseistä normia noudattavaa.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:26"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:18"]
[/quote]
No veikkaanpa, että pitäisit minua kivemman näköisenä tällaisena polkkatukkaisena. Pitkä tukka ois mulla hiirenhätä. Siis oikeaasti mun tukka on niin ohut, että ponnari on paksuudeltaan max. etusormen luokkaa. Tällä tukan määrällä lyhyehkö on ainoa vaihtoehto!
[/quote]
Hihii, hiirenhätä. Tulee mieleen vain hiiri pissalla. :) Hiirenhäntä piti sanomani, mutta ehkä tuo hätä on vielä kuvaavampi. ;)
Tulee lähinnä mieleen kateus. Pitkähiuksisia vituttaa niiden oma pelkuruus kun ei uskalla repäistä. Mielummin pysytään siinä samassa lookissa vuosikymmenestä toiseen ennemmin kuin tehtäis raikastava muutos. Eli ei se hiusten pituus, vaan se itsevarmuus siinä ärsyttää.
Ööh.. mulla on ollut pitkät hiukset miin pitkään kuin muistan, muuta koskaan en ole haukkunut lyhyitä hiuksia.
Jos asia olisi noin kuin AP sanoo, niin syy olisi todennäköisesti se, että pitkähiuksisille naisille ne pitkät hiukset ovat oman naiseutensa kruunu ja tosi tärkeä juttu. Heitä kiinnostaa hiukset, he eivät pidä lyhyitä hiusia kauniina ja sanovat sen ääneen. Se on reaktio siihen, että pitkät hiukset ovat niin iso osa omaa identiteettiä eivätkä he siedä mielikuvaa itsestä lyhythiuksisena, joten se purkautuu lyhythiuksisten haukkumisena.
Itse olen huomannut tosin myös lyhythiuksisten haukkuvan pitkähiuksisia kaiken maailman "hiirenhänniksi" ym ja vakuuttelevat itselleen ja muille, että kenellekään ei voi sopia pitkät hiukset, vaan lyhyt kampaus on tyylikkäämpi. Se voi olla taas reaktio siihen, että oma tukka ei joko kasva kauniisti tai sitä ei jaksa pitää pitkänä, koska se aiheuttaa ylimääräistä vaivaa tai juurikin siihen, että naiselta odotetaan herkästi pitkää tukkaa ja halutaan kapinoida vastaan.
Itsellä on puolipitkä tukka ja haluaisin pitkät hiukset. Tiedän kuitenkin, ettei hiustyyppini ole kaunis pitkänä. Itse pidän vaan enemmän pitkistä hiuksista naisilla. Ehkäpä tämä johtuu siitä, että mua puistattaa ajatus itsestäni ihan lyhythiuksisena ja kokisin oloni lyhyillä hiuksilla vähemmän viehättäväksi. En kuitenkaan hauku lyhythiuksisia, eivätkä he ole mitenkään vähemmän naisellisia kuin pitkähiuksiset. Se on vain mielipideasia, joka liittyy todellisuudessa vain siihen mitä minä omaan päähäni tahdon tai en tahdo.
Eiköhän ylipäänsä kova tarve jonkun asian haukkumiseen voida jäljittää asiaan, jonka näkee itsessään. Eihän sitä muuten kiinnittäisi asiaan mitään huomiota, ellei se liity jotenkin itseen. Se, että ei pidä jostakin on sen sijaan makuasia. Jos asiasta toitottaa, niin sitten on syytä pohtia syitä omasta itsestä.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 19:41"]
Tulee lähinnä mieleen kateus. Pitkähiuksisia vituttaa niiden oma pelkuruus kun ei uskalla repäistä. Mielummin pysytään siinä samassa lookissa vuosikymmenestä toiseen ennemmin kuin tehtäis raikastava muutos. Eli ei se hiusten pituus, vaan se itsevarmuus siinä ärsyttää.
[/quote]
Ahhahahah :D:D:D Paskin selitys ikinä. En usko, että kovinkaan moni pitkähiuksinen pelkää revittellä. He ennemmin pelkäävät sitä, että joku leikkaa ponihännän poikki tai että tukka syttyy palamaan ja on pakko leikata. Itse olen nähnyt painajaisia joskus siitä, että tukkani leikataan lyhyeksi.
Mulla on "aina" ollut pitkät hiukset, ihan siksi koska tykkään, kerran leikkasin lyhyeksi ja en tykännyt. Muiden hiuksia en hauku, ja kyllä monet lyhyttukaiset näytäävät silmissäni tosi hyvältä! Mutta aina on olemassa niitä joiden mielestä on ok pösäytellä mitä sattuu, puolin ja toisin. Mäkin olen kuullut että mun pitäis leikata pitkät hiukseni lyhyiksi (koska olen jo 35) ja tässäkin ketjussa joku sanoi:"Pitkähiuksisia vituttaa niiden oma pelkuruus kun ei uskalla repäistä. Mielummin pysytään siinä samassa lookissa vuosikymmenestä toiseen ennemmin kuin tehtäis raikastava muutos. Eli ei se hiusten pituus, vaan se itsevarmuus siinä ärsyttää." Mä kyllä väitän olevani itsevarma siitä huolimatta että kuontalo on pitkä ;)
Olen lyhyt hiuksinen ja itse en ainakaan hauku pitkiä hiuksia koska kadehdin niitä :(
Yleensä täällä on kritisoitu vain naisia, jotka eivät tajua leikata hiuksiaan lyhyiksi riittävän aikaisin, välillä se raja on 30v välillä 40v, jolloin pitää pätkäistä hiukset ja muuttua joksikin toiseksi ihmiseksi myös pukeutumisen jne. suhteen. Lyhythiuksiset saavat kritiikkiä "huonoista" kampauksista kuten kananpersetukka ja mikä lie kouvola sen toisen nimi olikaan, molemmat ovat kuvien perusteella vähemmän kauniita kampauksia, ei siis ihme että niitä on moitittu.
Mulla on täti ja äiti joka kritisoi aina mun pitkiä hiuksia tyyliin että milloin sinäki teet jotain radikaalia nuille hiuksilles. Miksi mulla pitäs tehdä. En ymmärrä. Tykkään olla pitkähiuksinen ja mulla hiukset kasvaa vauhdilla. Käyn pari kertaa vuodessa kampaajalla värjäyttään ja leikkauttaan niitä noin. 10 cm vuodessa. Mun mielestä kenenkää ei pitäs arvostella toisten hiuksien pituutta tai väriä. Jokainen saa pitää sellaista hiustyyliä mistä itse pitää.