Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rikas suomenruotsalaisäiti perusti menestysfirman, luuserit, tehkää perässä!

Vierailija
02.05.2014 |

Miksi sama ei onnistu tavalliselta mammalta?

"Lapsuus "suomenruotsalaisessa pumpulissa" oli hyvä ja turvattu. Eiralaisperheessä ei ollut pulaa mistään."

Pääomaa oman yrityksen perustamiseen oli varakkaan suvun rahoista päätähuimaava summa, mutta sitä ei tässä artikkelissa mainita, eräässä aiemmassa kyllä mainittiin. http://www.hs.fi/elama/%C3%84iti+halusi+auttaa+keskosvauvaansa++syntyi+palkittu+bisnesidea/a1398840540443?sivu=2

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:17"]

Perustin itse firman 30 000 euron alkupääomalla (palkasta säästetty), loput antoi valtio halvalla lainaksi ja erilaisina avustuksina. Ei sitä isäpapan lainaa tarvitse kenenkään pyytää, jos liiketoimintasuunnitelma on OK ja tietää, mitä on tekemässä. Onnistuu kuulkaa teiltä köyhiltäkin, jos vain hetkeksi paneudutte siihen, miten paljon yritystukina on mahdollista saada ilmaista rahaa käytännössä kaikkeen muuhun paitsi palkkoihin.

[/quote]

Lue juttu. Tuolle naiselle yritys ei ole normaalia yritystoimintaa, joka on melkoista raatamista, vaan hassua puuhastelua ILMAN LAINAA ja vailla rahahuolia.

[/quote]

Luin jutun. Yrityksiä voi varsin hyvin perustaa ilman isoja lainoja mistään, tukia on saatavissa ihan mukavasti. Puuhastelua ja puuhastelua - sinustako Parikka puuhastelee kenkiä?

Vierailija
22/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin oleellisin kysymys joka asiaan voidaan esittää on tämä:

Ovatko tällaiset sunnuntaiyrittelijät parempia ihmisiä kuin irtisanotut työttömät joita kuulemma muut veronmaksajat joutuvat elättämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 09:39"]

Olisi kuitenkin selvästi vaimomatskua. Pahus, aina ei voi voittaa.

[/quote] vanha luuska, ei mitään käyttöä enää

Vierailija
24/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän mennessä tilinpäätöksiin kirjatut tappiot yhteensä reilu 100 000 euroa, aika hyvin, kun yhteenlaskettu liikevaihto samalta ajalta vain 63 tuhatta. 

Mistä mahtaa olla tieto, että liikevaihto on ensimmäisenä vuonna ollut 29 tuhatta, taloussanomien sivuilla ensimmäisen vuoden tulos oli 29 tuhatta (tappiota) liikevaihto tuhat euroa.

Vierailija
25/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:17"]

Perustin itse firman 30 000 euron alkupääomalla (palkasta säästetty), loput antoi valtio halvalla lainaksi ja erilaisina avustuksina. Ei sitä isäpapan lainaa tarvitse kenenkään pyytää, jos liiketoimintasuunnitelma on OK ja tietää, mitä on tekemässä. Onnistuu kuulkaa teiltä köyhiltäkin, jos vain hetkeksi paneudutte siihen, miten paljon yritystukina on mahdollista saada ilmaista rahaa käytännössä kaikkeen muuhun paitsi palkkoihin.

[/quote]

Lue juttu. Tuolle naiselle yritys ei ole normaalia yritystoimintaa, joka on melkoista raatamista, vaan hassua puuhastelua ILMAN LAINAA ja vailla rahahuolia.

[/quote]

Luin jutun. Yrityksiä voi varsin hyvin perustaa ilman isoja lainoja mistään, tukia on saatavissa ihan mukavasti. Puuhastelua ja puuhastelua - sinustako Parikka puuhastelee kenkiä?

[/quote]

Minna Parikka perusti yrityksensä lainarahalla ja vaikka viimeinen julkistettu tilinpäätös on lievästi tappiollinen, niin en ymmärrä, millä perusteella vertaat tässä kohdin Parikkaan. Täysin erilainen tapaus. Parkikalla on sitäpaitsi koulutus suunnittelijaksi.

En tarkoita dissata ketjun aiheena olevaa yrittäjää tai yritystä mitenkään, mutta Parikka on ns. tuottava yritys, eikä siksi puuhastelukriteerit täyty.

Vierailija
26/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin tästä pappa betalar -rahoituksesta sitten mitä mieltä tahansa, niin tuo liikeidea on hyvä, ja siinä on isot kasvumahdollisuudet kansainvälisesti, kun joku iso sairaalatarvikealan toimija ymmärtää tämän ja ostaa liiketoiminnan. Isä saa sijoitukselleen siitä luultavasti kunnon tuoton, ja Suomen valtio kivat verotulot. 

Ja ei, ei tarvinnut mieheltä lähteä asiaa kysymään, liiketalouden perusteet ovat hallussa, ja  olen itse myös ollut sairaalatarvikealalla. Se  on todella tuottavaa bisnestä, jos vain onnistuu löytämään sopivan "lokeron"

Vierailija
27/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:57"]

Oltiin tästä pappa betalar -rahoituksesta sitten mitä mieltä tahansa, niin tuo liikeidea on hyvä, ja siinä on isot kasvumahdollisuudet kansainvälisesti, kun joku iso sairaalatarvikealan toimija ymmärtää tämän ja ostaa liiketoiminnan. Isä saa sijoitukselleen siitä luultavasti kunnon tuoton, ja Suomen valtio kivat verotulot. 

Ja ei, ei tarvinnut mieheltä lähteä asiaa kysymään, liiketalouden perusteet ovat hallussa, ja  olen itse myös ollut sairaalatarvikealalla. Se  on todella tuottavaa bisnestä, jos vain onnistuu löytämään sopivan "lokeron"

[/quote]

Samaa mieltä, että tuote on hyvä. Mistä mahtanee sitten kiikastaa, että ei ole saatu myytyä markkinoille ja firmaa kannattamaan. Yrittäjä itsekin on haastatteluissa harmitellut kaupallisen koulutuksen puutetta.

Vierailija
28/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekee suomenkielinen ruma pottunokka mamma vastaavassa tilanteessa? No, kittaa siideriä ja lihoo vapaaksi, syyttää syytä eksäänsä ja ketä tahansa ja vinkuu rahaa sossulta. Mutta missään tapauksessa ei tee ITSE mitään parantaakseen tilannettaan. Tuo yrittäjä on hyvännäköinen, hoikka jne vielä neljävitosenakin toisin kuin läskit suomenkieliset laiskat akat. Go Nina go, miehet tykkää, läskilaiskat mammat saa raivarit av-palstalla.

Vierailija
29/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 11:09"]

Mitä tekee suomenkielinen ruma pottunokka mamma vastaavassa tilanteessa? No, kittaa siideriä ja lihoo vapaaksi, syyttää syytä eksäänsä ja ketä tahansa ja vinkuu rahaa sossulta. Mutta missään tapauksessa ei tee ITSE mitään parantaakseen tilannettaan. Tuo yrittäjä on hyvännäköinen, hoikka jne vielä neljävitosenakin toisin kuin läskit suomenkieliset laiskat akat. Go Nina go, miehet tykkää, läskilaiskat mammat saa raivarit av-palstalla.

[/quote]

Olipa lapsellinen viesti. Uskomattoman typerää ja alatyylistä haukkua ihmisten nenänmuotoa ja ulkonäköä ja syyttää heitä tyhmyydestä, koska eivät ole syntyneet rikkaisiin suomenruotsalaisiin sukuihin, joissa mällätä rahalla ilman pelkoa velkaantumisesta. Viestisi ansiosta taas kerran vahvistui mielikuva suomenruotsalaisten kusipäisestä ja julmasta luonteesta.

Vierailija
30/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 11:09"]

[/quote]

Vastaavassa tilanteessa oleva tuskin sossusta rahaa vinkuu, oli äidinkieli mikä hyvänsä.

Vierailija
31/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä perustin firman 4000 e lainarahalla. Aika monta vuotta tässä on sitkeesti yritetty ja nyt on varaa maksaa normi palkka itselle. Jihuu! Siis kädestäsuuhun mennään, tili melkeen aina nollilla mut nyt saan palkan, pienen mutta alan tesin mukaisen kuitenkin = ) Mut neljä vuotta raakaa työtä et olen tässä pisteessä.

Vierailija
32/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatealan yrityksissä on se hassua että mitä vähemmän myyt, sitä suurempi tulos (varastoarvon takia). Mitä enemmän myyt, sitä pienempi tulos. Eli viime vuosi meni mulla hyvin niin tulosta ei juuri yhtään koska varastoarvo pieneni. Edellisvuonna en saanut myyntiä eli varastoarvo kasvoi jolloin tuloksesta tuli järjettömän iso vaikka tuottoa ei tullut yhtään. Penniäkään en saanut palkkaa nostettua ja tulos oli 80 000 €.

Vierailija
33/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 12:15"]

Mä perustin firman 4000 e lainarahalla. Aika monta vuotta tässä on sitkeesti yritetty ja nyt on varaa maksaa normi palkka itselle. Jihuu! Siis kädestäsuuhun mennään, tili melkeen aina nollilla mut nyt saan palkan, pienen mutta alan tesin mukaisen kuitenkin = ) Mut neljä vuotta raakaa työtä et olen tässä pisteessä.

[/quote]

onneksi olkoon, mutta sulla oli varmaan  rinnalla ihminen, joka maksoi asumisen ja syömisen.  

Vierailija
34/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin kanssa jutun ja mietin, että toi nainen elää mun unelmaani :D Kun ei yliopiston ovet lukion jälkeen auennut Suomessa, niin ei muuta kuin Euroopan metropoliin koulutusta ja elämyksiä hakemaan, isän rahoilla tietenkin! Sieltä onkin sitten helppo etsiä töitä ja kierrellä maailmaa, vetää vähän kokaa ja itkeä, kuinka koulussa sanottiin että sieraimet on isot. Sit kun tulee aika tehdä suomenruotsalaiseen sukuun lisää perillisiä, niin muutetaan takaisin rauhalliseen ja puhtaaseen Suomeen. Lähelle perhettä ja korkealaatuista ilmaista sairaalahoitoa. Mutta hei, jotain työtäkin pitäisi löytää, ettei päivät valu lattea siemaillessa ja piirrustellessa. Ratkaisu löytyy jälleen isän pääomatuloista. Oma firma pystyyn, niin ei näytä niin tummanpuhuvalta mustalta lampaalta yrittäjäsuvun pappojen silmissä. Mitään väliä sillä, paljonko tulee takkiin. Oikea eläminen maksetaan kuitenkin suvun varallisuudella. Kunhan voi antaa Hesarille haastatteluja siitä, miten elämän kolhima yyhoo on nyt löytänyt jalon tavan auttaa pieniä keskosia. Rankkaa. Niin rankkaa.

Vierailija
35/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 12:22"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 12:15"]

[/quote]

onneksi olkoon, mutta sulla oli varmaan  rinnalla ihminen, joka maksoi asumisen ja syömisen.  

[/quote]Hoidin lapset samalla, eli sain kotihoidontukea ja kuntalisää. Menoja mulla ei ole joten lähes sain kustannettua omat kuluni. Toki sain mieheltä tukea. Päiväuniajat, illat, viikonloput (ja usein yötkin) tein töitä. Yksinhuoltajana ei ois onnistunut.

Vierailija
36/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

innovointi on tällä tyypillä kuitenkin onnistunut eli vaikka saanut rahaa suvulta niin ei olisi tätä yritystä pistänyt pystyyn ilman omaa ideaa. Ideointikin tarvitsee vapautta ja nimenomaan taloudellisista paineita ei saisi olla surkastuttamassa luovuutta 

Vierailija
37/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 12:21"]

Vaatealan yrityksissä on se hassua että mitä vähemmän myyt, sitä suurempi tulos (varastoarvon takia). Mitä enemmän myyt, sitä pienempi tulos. Eli viime vuosi meni mulla hyvin niin tulosta ei juuri yhtään koska varastoarvo pieneni. Edellisvuonna en saanut myyntiä eli varastoarvo kasvoi jolloin tuloksesta tuli järjettömän iso vaikka tuottoa ei tullut yhtään. Penniäkään en saanut palkkaa nostettua ja tulos oli 80 000 €.

[/quote]

Kyllä se ihan sama on muissakin, kuin vaatealan yrityksissä.

Vierailija
38/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetikö se kokaa sieraimiin sen sieraintraumansa vuoksi? Oli pakko lohduttaa niitä rikkaita sierainparkoja jotenkin.

Vierailija
39/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nainen ei tiedä mitään oman yrityksen pyörittämisestä, yksinhuoltajuudesta tai koulukiusaamisesta. Rikkaan suvun pilallehemmoteltu kakara, jonka elämä on vielä viisikymppisenäkin pelkkää pumpulissa pyöriskelyä.

Vierailija
40/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan järkky ketju.

Tuon yrityksen taloudellinen menestystarina tiedetään vasta muutaman vuoden kuluttua.

Yritysidea on, tuotanto on saatu käyntiin lainarahalla ja kunniakirjoja satelee. Markkinointi taitaa olla kunnossa, kun on hesariin saatu (buffattua) aukeaman juttu.

Mutta av-tuomio tulee.Väärä äidinkieli, väärät vanhemmat, väärä menneisyys, väärin rahoitettu, vääriä tunnustuksia meiltä ja maailmalta.