Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomenna alkaa LAIHDUTUS oikeasti! Olen niin kyllästynyt ylipainoon.

Vierailija
25.03.2014 |

(huomenna siksi, koska tänään en enään syö mitään/lähte lenkille kun olen yksin lasten kanssa kotona)

Olen 158cm ja painan 68 kg joka on minun pituiselle liikaa ja ylipainon puoella! Olen varmaan sata kertaa ns. puoliteholla "yrittänyt" laihduttaa. Ei ole onnistunut, aina vaan syön herkkuja ja roskaruokaa. Huomenna en enään. Vain minä voin muuttaa elämäni ja aion nyt tehdä sen! Rupean syömään säännöllisesti perus terveellistä ruokaa (ei herkkuja, ei roskaruokaa, ei leipävuoria; korkeintaan pala päivässä jne). Lisäksi aloitan lenkkeilyn, juosten/kävellen muutaman kerran viikossa näin aluksi. Yritän lisätä määrää ja tahtia, enemmän juoksua, että vakiinnuttaisin lenkkeilyn n. 3-6krt/vk, kaikki juosten. Lenkkeilyn ajattelin siksi aloittaa koska se on ilmaista (ei tekosyitä ettei rahat riittäisi salikorttiin, jne aukioloajat...). En ole käynyt ikinä kuntosalilla joten aloitan lenkkeilyn ensiksi, kuntosali on tuntematonta minulle. Ehkä myöhemmin otan myös kuntosaliharjoittelun mukaan. 

Tavoite saada n.10kg painoa pois kesän ainaka. 

Onko muita laihduttajia/vertaistukea? Miten laihdutat? Tavoitteet?

Miten pysyä erossa herkuista?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ottamaan yhden asian kerrallaan, että intosi pysyy tallella. Usein ihmiset ajattelee, että "maanantaina aloitan laihduttamisen, syön terveellisesti, ei herkkuja, ei alkoholia, lisäksi aloitan lenkkeilyn ja juoksen niin ja niin paljon, salille menen aina klo 6.30". Tätä jaksetaan sitten maksimissaan 2 vkoa. Kannattaa siis ensiksi laittaa syöminen kuntoon ja kun se sujuu, lisätä liikuntaa pikkuhiljaa siihen päälle. Ihmisellä kestää n. 3 viikkoa omaksua uusi tapa, joten ainakin sen ajan voit omistaa pelkästään sille, että luot uuden syömisrutiinin.

Suosittelen käyttämään apuna Kalorilaskuria tai Kiloklubia (Kalorilaskuri maksaa jonkun verran mutta on parempi kuin Kiloklubi, Kiloklubi on ilmainen) ja merkkaamaan sinne ylös kaikki mitä syöt ja juot näin alkuunsa. 

Vierailija
2/10 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen samaa mieltä kakkosen kanssa, ekaksi syömiset kuntoon. Sitten kun ne tulee selkärangasta, lisää liikuntaa, ehkä voit myös lisätä prodea siinä kohtaa. Hyvä kunto on paljon tärkeämpi ja tuo enemmän hyvää oloa kuin pelkkä alentunut paino.

Samalla tiellä ollaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutessaan tuon uuden syömistavankin voi pilkkoa moneen eri osaan. Esim. ottaa ensin tavoitteeksi, että syö 5x/päivä (aamupala, lounas, välipala, illallinen, iltapala) eikä napostele siinä välillä ja juo vettä 2 litraa päivässä. Sitten voi ottaa tavoitteeksi, että päivän aikana syö min. 500 g kasviksia, ja viljatuotteet mitä syö, on täysjyvää. Ja näin pikkuhiljaa lisää aina jonkun uuden jutun ruokavalioon/poistaa jonkun vanhan jutun ruokavaliostaan sen sijaan, että tekee kaiken yhdellä rysäyksellä. (Toki senkin saa tehdä, itselläni vaan aikoinaan toimi tuo paremmin, että otin asian kerrallaan). 

Vierailija
4/10 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla päivittäinen herkuttelu (etenkin maitosuklaa) ja napostelu jäi pois kun tein päätöksen lopettaa se, uusi ruokavalio oli suurena apuna. Aloin syödä tarpeeksi proteiinia ja hyviä rasvoja, jätin pois perunan, riisin, pastan, kaiken leivän ja muut viljatuotteet (tosin myöhemmin aloin syödä täysjyväruisleipää 1-2 siivua/päivä sekä satunnaisesti spelttipastaa), sokerijugurtit ja ne herkut. Jonkun aikaa oltuani syömättä herkkuja niitä ei enää edes tehnyt mieli samalla lailla kuin ennen. Minulla oli myös se asenne, että en totaalikiellä itseltäni mitään ja jos joskus tekee mieli esim. karkkia, voin niitä vähän syödä eikä maailma kaadu siihen. 

Vierailija
5/10 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Liityin juuri kiloklubiin koska ilmainen! :-) Satsaan nyt siis ruokailuihin ensimmäiseksi ja pyrin lisäämään hyötyliikuntaa aluksi, myöhemmimn kunnolla liikuntaa! :-)

Ap

Vierailija
6/10 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen joka aloittaa huomenna:) pituus 159 cm ja paino 99kg. 

Vierailija
7/10 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesh! Mulla alkoi tänään. Tsemppiä.

Vierailija
8/10 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivakun muitakin laihduttajia mukana! Tsempataan toisiamme :-)

Ap

Vierailija
9/10 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista lähteä liikkeelle hitaammin, kävele ja juokse aina lenkeillä. Juokse vaikka aluksi vain minuutteja. Tärkeintä on, kun aloitat lenkkeilyn, että olet kärsivällinen. Anna kropan levätä ja jos jalkoja särkee, lopeta siihen paikkaan ja seuraavana päivänä lepäilet. 

Kävele kaikki matkat. ihan siis kaikki, jotka vain ovat mahdollisia. Ota haasteeksi että kävelet vaikka kauppaan kaksi kertaa viikossa, ja kannat ostokset, siinä on monipuolista liikuntaa, joka ei tunnu siltä että laihduttaisit.

Osta juomapullo, sellaien hyvä, mihin ei irtoa mitään makuja veteen! Minulla on aina pullo mukana, katson sen kanssa jopa televisiota. Juon jatkuvasti, ja näin vältyn siltä että jano sekottuisi pikku nälkään. Usein kun tulee se napostelu himo, onkin vain janoinen. Sen lisäksi vettä tulee juotua päivässä hyvin, ja se taas nopeuttaa aineen vaihduntaa.

Olen iloinen puolestasi:) Kyllä sä onnistut, älä ole liian tiukka itsellesi ja muista että se herkuttelu ei ole sen pahan mielen ja laihdutusyrityksessä epäonnistumisen arvoista:)

Tsemppiä:)

Vierailija
10/10 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös, eka nutripäivä alkaa olla paketissa. Näillä mennään pari viikkoa, sitten jatkuu hiilaritietoinen ruokavalio. Liikuntaa 4 krt./vko (kuntosali, pump, zumba, hölkkä). Saa nähdä, miten se sujuu pussikuurin aikana. Lähtömitat tällä hetkellä 160cm/66 kg, tavoite päästä alle 60 kg. Tsemppiä kanssalaihtujille!