Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rikas suomenruotsalaisäiti perusti menestysfirman, luuserit, tehkää perässä!

Vierailija
02.05.2014 |

Miksi sama ei onnistu tavalliselta mammalta?

"Lapsuus "suomenruotsalaisessa pumpulissa" oli hyvä ja turvattu. Eiralaisperheessä ei ollut pulaa mistään."

Pääomaa oman yrityksen perustamiseen oli varakkaan suvun rahoista päätähuimaava summa, mutta sitä ei tässä artikkelissa mainita, eräässä aiemmassa kyllä mainittiin. http://www.hs.fi/elama/%C3%84iti+halusi+auttaa+keskosvauvaansa++syntyi+palkittu+bisnesidea/a1398840540443?sivu=2

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana oikeistolainen tarina siitä kuinka kuka tahansa voi menestyä jos haluaa, se ei vaadi muuta kuin että osaa pyytää isukilta lainaksi 300 000 euroa :DD

Vierailija
2/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota tuota. Sehän EI ole mikään taloudellinen menestys, kunniamaininnoilla ei paljon leipää osteta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja helppoa ottaa riskejä, kun ei ole lainoja maksettavana ja elannosta ei väliä. Miehen naapurifirma on sellainen harrastelufirma. Toki tuo nainen on siinä pitkät päivä, mutta ei se kannata. Kysyin kerran mieheltä, että miten se voi kannattaa, kun kerran olen nähnyt asiakkaan menevän sisälle. Mies naureskeli, että tuskin kannattaakaan. Rouva on rikasta sukua ja firma puuhasteluun.

Vierailija
4/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppohan ton on yrittää, ei tarvitse keskittyä itsensä ja lapsensa elättämiseen, lainan maksuun jne. Vau. Upeeta..

Vierailija
5/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmetytti tuo huumehuuruinen menneisyys - ei tarvitse kovin kummoista laskupäätä laskemaan, että jos noin v. 1971 syntynyt daami haki parikymppisenä Ranskaan opiskelemaan, käytti kouluun pari vuotta ja vietti lähes 14 vuotta ensin työelämässä Ranskassa ennen Britanniaan muuttoa, elettiinkin jo vuodessa 2007... Lapsi syntyi kaiketi vuonna 2008, koska on nyt 6-vuotias.

Tuli tuosta jutusta väkisinkin mieleen,  että mahtoikohan kokaiinin käytöllä olla mitään osuutta lapsen keskosuuteen...Ehkä joku terveydenhuollon ihminen osaa kommentoida.

Ihan kamalasti en kyllä osaa sympata - tuli sellainen olo jutusta, kuin että naiselle olisi "tapahtunut" asioita ja häntä sitten ihasteltiin, kun on niin hienosti selviytynyt - omasta mielestäni hän oli aiheuttanut ison osan vaikeuksistaan ihan omilla valinnoillaan.

Vierailija
6/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa voi perustaa ikioman puuhastelufirman ja tehdä jotain JÄTTEKIVAA! Kuka tahansa osaa sanoa taikasanat "isi, anna mulle 300 tonnia." Miten vaikeaa se voi olla?

t. toinen suomenruotsalainen yh

Vierailija
7/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beibambootvon sellaisisia rumia sairaala-asuja, en mä sellaista keskeiselle pukenut. Haluan lapselle kauniita vaatteita. Ja niitäkin on pehmeitä ja toimivia. 

Vierailija
8/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kuitenkin selvästi vaimomatskua. Pahus, aina ei voi voittaa.

Vierailija
9/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ei se mikään menestysfirma ole, kun ei edelleenkään voi nostaa siitä edes palkkaa edes itselleen!

Vierailija
10/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Repesin täysin kohdalle, jossa tuo hemmoteltu nainen valitti joutuneensa koulukiusatuksi, eli joku oli sanonut että hänen sieraimensa laajenevat kun hän laulaa.

Mä kasvoin köyhässä helsinkiläisperheessä, jossa isä oli alkoholisti. Jouduin käymään peruskoulun alueella, jossa oli enimmäkseen varakkaiden tai keskiluokkaisten perheiden lapsia. Mun kohdalla koulukiusaaminen oli sitä että päälleni syljettiin, hiuksiani revittiin, mua heiteltiin kivillä, lumipalloilla ja reppuuni tungettiin käytettyä vessapaperia. 

Vierailija
11/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se lapsi sai alkunsa? Sielä huumepiireistä vai Australiaan siirrosta? Keskosuuden jälkeen oli joku ero, mutta siitä ei kerrottu.

Vierailija
12/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 09:39"]

Olisi kuitenkin selvästi vaimomatskua. Pahus, aina ei voi voittaa.

[/quote]

REPSKOPS

Vierailija
13/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteet on liian kalliita sairaslavaatteiksi ja liian rumia 

jotta kuluttajat ostaisivat. Ei jatkoon!

Vierailija
14/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 09:29"]

Niin ja helppoa ottaa riskejä, kun ei ole lainoja maksettavana ja elannosta ei väliä. Miehen naapurifirma on sellainen harrastelufirma. Toki tuo nainen on siinä pitkät päivä, mutta ei se kannata. Kysyin kerran mieheltä, että miten se voi kannattaa, kun kerran olen nähnyt asiakkaan menevän sisälle. Mies naureskeli, että tuskin kannattaakaan. Rouva on rikasta sukua ja firma puuhasteluun.

[/quote]

et sitten itse osaa ajatella kun pitää mieheltä tarkistaa tällaiset asiat? Herranjestas....

Vierailija
15/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tää rikas suku on josta hän on peräisin?

Vierailija
16/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minkään arvoinen uutinen, jos olisikin ollut, että köyhä perusti menestyvän yrityksen tms. jutulla olisi edes jonknlainen uutisarvo.

Harvalla meistä on varaa perustaa mitään harrastefirmaa, jolloin on sama meneekö vituilleen vai ei. Taviksille sen firman perustaminen tarkoittaa sitä, että sillä olisi myös tarkoitus hankkia elanto perhekunnalle. Pitää saada alkupääoma, tuloja yli menojen, palkkaa itselle ja mahdollisille työntekijöille ym. Siinä olisi haastetta näille rikkaille menestyjille, vaan ei taida onnistua.

Vierailija
17/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilta ihmisiltä puuttuu realistisen köyhyyden taju. Jos ihminen on oikeasti köyhä, eikä tilillä ole rahaa, silloin ei matkustella, silloin ei mökkeillä, silloin ei voi oikeasti tehdä mitään muuta kuin keskittyä ruoan saamiseen. 

Sellainen henkilö, jolla on mahdollisuus lainata kaverin mökkiä, venettä, työkaluja, kakkosasuntoa tai autoa, ei ole oikeasti todella köyhä. Rahallisesti ehkä, mutta sillä on silti pääsy asioihin, joihin oikeasti köyhillä ei ole. 

Minulla on tällaisia "köyhiä" tutuissa todella paljon. Olen 22v opiskelija. Nämä "köyhät" eivät saaneet kesätöitä, joten joutuvat viettämään kesänsä vanhempiensa luona, pahimmassa tapauksessa heidän kanssa jossain Sveitsin kakkosasunnolla ja tädin kanssa purjehtimassa. Byääh, ei omaa aikaa. Joutuu syömään enon ruokia saaristomökillä ja juomaan vuosikertaviinejä suvun kanssa juhannuksena, kun ei ole rahaa rellestää kavereiden kanssa.

Nämä mukaköyhät eivät tiedä köyhyydestä yhtään mitään. Kuten ei tuo Ignatiuskaan.

Vierailija
18/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli innovaatiopalkinto. Ei yrityäjyyspalkinto. 

Vierailija
19/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustin itse firman 30 000 euron alkupääomalla (palkasta säästetty), loput antoi valtio halvalla lainaksi ja erilaisina avustuksina. Ei sitä isäpapan lainaa tarvitse kenenkään pyytää, jos liiketoimintasuunnitelma on OK ja tietää, mitä on tekemässä. Onnistuu kuulkaa teiltä köyhiltäkin, jos vain hetkeksi paneudutte siihen, miten paljon yritystukina on mahdollista saada ilmaista rahaa käytännössä kaikkeen muuhun paitsi palkkoihin.

Vierailija
20/75 |
02.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2014 klo 10:17"]

Perustin itse firman 30 000 euron alkupääomalla (palkasta säästetty), loput antoi valtio halvalla lainaksi ja erilaisina avustuksina. Ei sitä isäpapan lainaa tarvitse kenenkään pyytää, jos liiketoimintasuunnitelma on OK ja tietää, mitä on tekemässä. Onnistuu kuulkaa teiltä köyhiltäkin, jos vain hetkeksi paneudutte siihen, miten paljon yritystukina on mahdollista saada ilmaista rahaa käytännössä kaikkeen muuhun paitsi palkkoihin.

[/quote]

Lue juttu. Tuolle naiselle yritys ei ole normaalia yritystoimintaa, joka on melkoista raatamista, vaan hassua puuhastelua ILMAN LAINAA ja vailla rahahuolia.