Anukatariina, 62, on miesopettaja, joka uskaltaa vihdoin käyttää hametta – ”Se antaa lisäpotkua, että saa lähteä töihin omana itsenään”
Opettaja Anukatariina Solonen pukeutui vuosikymmeniä salaa naiseksi. Kun hän vihdoin uskalsi mennä mekossa töihin, maailma ei kaatunutkaan.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000007673446.html
Kommentit (82)
Jännä että kun käytän joskus mieheni takkia ja farkutkin on miesten mallistosta niin kukaan ei kuitenkaan koskaan sanoisi että "pukeudun mieheksi".
Miksi toisinpäin on ihan toinen juttu?
Miksi mies ei voi käyttää hametta ja olla mies?
Minä olisin kyllä tunnistanut ihmisen samaksi luomesta hänen kaulassaan. Ihmiset on kyllä puusilmiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa toimittajalla surkea kielitaito: "Anukatariina näyttää niin eriltä." Lukeminen jäi ensimmäiseen kuvatekstiin, koska en halua nähdä enempää kurjaa toimittajantyötä. Aihe olisi ollut ihan kiinnostava.
Totta. Tämä ”eriltä” näyttäminen on kovin yleistynyt ilmaus. Erilaiselta sanoisin itse. Valitettavasti lopetin artikkelin lukemisen tuohon.
Minä siedän sen, että ns. tavikset rusikoivat äidinkieltään silkkaa osaamattomuuttaan, mutta toimittajien kohdalla on toisin. Siitä huolimatta, että Kotuskin hyväksyy nykyisin sitä sun tätä, minulta loppuu lukeminen, kun näkyviin tulee "ignooraa", "aloittaa tekemään" tai sana "tämä" viittaamassa virkkeen väärään kohtaan. Moni toimittaja yrittää sitkeästi käyttää omiin taitoihinsa nähden aivan liian vaikeita rakenteita ja sanoja, joita ei ymmärrä. Kertooko se sitten heidän juttujensa kertakäyttöisyydestä ja siis sekundalaadusta, mene ja tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo ihan symppis artikkeli ja henkilö. Tosin aidosti itse en kykene ymmärtämään sitä, miksi fyysisesti mieheksi syntynyt haluaisi pukeutua naisellisesti tai olla nainen. Miehenä kun olisi paljon helpompaa elää ja todennäköisesti moni nainenkin olisi mieluummin mies, jos saisi valita.
Oletpa kehittymätön aivoiltasi. Vain lapsi tai matala-älykkyysosamääräinen kuvittelee kaikkien ajattelevan samoin kuin hän itse ajattelee.
Jättämättä yksilötasolla arvailematta mistä johtuu mikäkin, niin vastaavalla tavalla osa miehistä ajattelee, että naisilla on helpompaa. Jos olet ollut palstalla pidempään, et ole voinut olla huomaamatta :D Joskaan tämä tuskin on useinkaan vaikuttimena, että kummilla on helpompaa.
Toisessa kulmakarvassa on liian vähän väriä verrattuna toiseen. Aijai, paha moka, mutta annettakoon anteeksi kun on mies kyseessä.
Friikki mikä friikki ja tuon jutun perusteella työnsä varjolla tyrkyttää sairasta touhuan muillekin.
Olen samanikäinen ja silviisii seestynyt ihminen, ettei minun identiteettiäni enää horjuta se, millaisia vaatteita "on lupa käyttää". En siis koe mitenkään, että en voi olla oma itseni, vaikka olisi mitä yllä. Minuuteni on syvemmällä kuin ulkonäkö ja vaatteet.
Elämä on sujuvampaa, kun ei takerru tämmöisiin, mitkä voivat horjuttaa heikompien ja hauraampien mielentasapainoa.
-Meikitön/meikillinen miesnainen, ent. poikatyttö
Ärsyttää näissä jutuissa tuo stereotypia mekko+meikki=nainen.
En varmaan sitten ole koskaan nainen kun en käytä kumpiakaan?
Olen opettaja ja haluaisin pukeutua hameisiin ja mekkoihin mutta silti vain helpompi vetää farkut jalkaan. Ehkä innostun itsekin.
N39
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää näissä jutuissa tuo stereotypia mekko+meikki=nainen.
En varmaan sitten ole koskaan nainen kun en käytä kumpiakaan?
Miestä ei oikein saa naisen näköiseksi ilman. Onhan sitä naisiakin, jotka eivät osaa olla ilman laittautumista.
Iso osa naisista pukeutuu miesten vaatteisiin ja muutenkin ovat miesmäisiä eli farkut, hillitty paita eikä meikkiä. Miksi sitä pidetään normaalina, mutta jos mies pukeutuu hameeseen ja meikkaa, niin se ei sit olekaan normaalia.
Isossa amk:ssa opettajana. Voin kuvitella että jos olisi esim.pienessä kyläkoulussa maalla, olisi jo savustettu ulos. Vanhemmat olisivat nostaneet äläkän, kuinka häiriintynyt opettaja tartuttaa transvetismi-basillin heidän pieniin, viattomiin lapsiinsa. Ja kuinka tuollainen sairaus kuuluu vihervas.pahaan etelään, ei heidän puhtaalle alueelleen...
Vierailija kirjoitti:
Isossa amk:ssa opettajana. Voin kuvitella että jos olisi esim.pienessä kyläkoulussa maalla, olisi jo savustettu ulos. Vanhemmat olisivat nostaneet äläkän, kuinka häiriintynyt opettaja tartuttaa transvetismi-basillin heidän pieniin, viattomiin lapsiinsa. Ja kuinka tuollainen sairaus kuuluu vihervas.pahaan etelään, ei heidän puhtaalle alueelleen...
Imatran entisen kirkkoherran, nykyisen marja-sisko Aallon, seurakunta ja kaupunkilaiset s avustivat ulos tapp0uhkauksilla höystettynä. Löysi uuden työ- ja asuinpaikan meidän avaramielisten kuopiolaisen parista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo ihan symppis artikkeli ja henkilö. Tosin aidosti itse en kykene ymmärtämään sitä, miksi fyysisesti mieheksi syntynyt haluaisi pukeutua naisellisesti tai olla nainen. Miehenä kun olisi paljon helpompaa elää ja todennäköisesti moni nainenkin olisi mieluummin mies, jos saisi valita.
Minusta kiva että muistutetaan että ei aina tarvitse hakeutua sukupuolenkorjausjoitoon tms, vaikka haluaakin pukeutua "eri sukupuolen" vaatteisiin.
Transvestiitti ja Transseksuaali eivät ole sama asia. Miksi ihmeessä moni nainen haluaisi olla mies? Mistä näin outo päätelmä?
Miksi jutussa puhutaan sukupuoli-identiteetistä? Transvestimismi ei ole mikään sukupuoli-identiteetti. Se on sitä että mies pukeutuu naiseksi ja saa siitä seksuaalisia kiksejä. Sellaista soopaa ei pitäisi harrastaa työpaikalla.
Lähinnä ihmettelen, miten omat lapset ja lastenlapset asian hyväksyy. Meidän 5 lastenlasta varmaan tikahtuis nauruun, jos vaari pukeutuis mekkoon ja korkokenkiin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jutussa puhutaan sukupuoli-identiteetistä? Transvestimismi ei ole mikään sukupuoli-identiteetti. Se on sitä että mies pukeutuu naiseksi ja saa siitä seksuaalisia kiksejä. Sellaista soopaa ei pitäisi harrastaa työpaikalla.
Komppaan tätä. Omat fetisisminsä kannattaa pitää vapaa-ajan harrasteina. En minäkään mene työpaikalle alasti, vaikka olen naturisti.
Vierailija kirjoitti:
En ole perehtynyt aiheeseen ja omasta osaltani suon kaikille heidän suuntautumisensa muitta mutkitta, mutta minusta on outoa, että Anukatariina kertoi kokeneensa kymmenvuotiaana kiihtynyttä jännitystä sovitellessaan siskojensa mekkoja peilin edessä. Minä halusin alle kouluikäisenä pitää vain mekkoja ja varhaisteini-iästä lähtien vain housuja, mutten minä jyrkistä mielipiteistäni huolimatta mitään kicksejä ja kiihtymystä ole saanut mistään vaatekappaleista.
Toinen juttu, johon silmäni tarttui, on nimi. Miksi nämä julki pyrkineet tapaukset valitsevat kummallisia, naispuolisuutta ylikorostavia nimiä kuten Marja-Sisko ja Anukatariina?
No jos miehellä on penis se on mies vaikka demonit väittää muuta . Himoja on monenlaisia kuvitelma seksiä . Faaraoitten tyyliä . Wikipedia kleopatrat .