Tökeröin lahja, jonka tiedät?
Mieheni sisko antoi meille lahjaksi upean, pellavaisen pöytäliinan. Kun uutenavuotena laitoin liinan pöydälle, huomasin, että liinaan oli painettu Sodexo. Miehen sisko oli pöllinyt liinan työpaikaltaan.
Olin kyllä jo ennen tätä huomannut, että kälyn kotona oli paljon Sodexo -nimistä kamaa.
Siis varas mikä varas mikä varas.
On ravintolapäällikkö.
Kommentit (7)
Kuvottava lahja, jonka palauttaisin Sodexolle.
Sain lahjaksi tyhjän kankaisen IBM-mainoskassin vuosia sitten. Kuvittelin, että kassissa on jotain, mutta ei ollut. Serkkuni isä sai mainoskamaa, jota perhe lahjoitti edelleen. :D
Tökeröin oli lehden tilaajalahjana tullut kamera, kun olin au pairina 30 vuotta sitten. Olin käyttänyt parheen lahjoihin noin 100 puntaa työskentelyni aikana ja he antoivat minulle lahjaksi roskaa.
Tiesin, että he olivat saitoja, mutta en koskaan kehtaisi antaa ilmaista tilaajalahjaa kenellekään.
Nuorempana sain poikaystävältäni hänen kadulta löytämänsä, rikkinäisen ranneketjun. Olisi nyt edes käynyt korjauttamassa sen...
Meillä sisaruksilla on tapana antaa toisillemme juuri tökeröitä lahjoja, alkoi aikoinaan veljen koulun joulujuhlasta varastamasta puoliksi poltetusta kynttilästä. Puoliksi syötyjä suklaakonvehtirasioita, itse kudottu sukka, yksi, tarpeellisiakin on nyt vanhemmiten alkanut tulla 48rll vessapaperia, 5kg pyykinpeduainetta, 15m jatkojohtoa jne
Orbuksella ei ollut käsiä eikä jalkoja. Joulupukki toi hänelle hyppynarun.
Anoppi antoi kaikille lahjaksi lehtitilausten mukana tullutta krääsää ja minulle liian pieniä vaatteita ja pojalleen liian isoja.
Eikä pojasta polvi parantunut. Sain häneltä, siis mieheltäni, sähköpyörän, joka oli niin korkeaa mallia, että en selkävaivaisena millään pääse sillä ajamaan.
Itselleen oli sen tarkoittanut.
Yhtenä jouluna sain kaasarin vanhaan autoomme yms.
Useimmat lahjat on oikeasti tarkoittanut itselleen.🤔
On voinut saada ne työpaikalta. Minäkin olen saanut tavaraa erilaista pomon luvalla. Ei tosta vaan pysty sanomaan ihmistä varkaaksi.