Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksusitoumuksella kauppaan

Vierailija
12.12.2020 |

Saimme maksusitoumuksia joulu”lahjaksi” ruokakauppaan. Pärjäämme joulun yli. Tarkoitettu ruokaan ja lasten leluihin.
Hävettää mennä niiden kanssa ostoksille.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hävettää, niin älkää käyttäkä niitä ja olkaa ilman ruokaa. Kuuleppas äityli, joskus on vaan sellainen tilanne elämässä että ylpeys on nieltävä jos meinaa syödä. T. Nainen joka pakottavista syistä joutui tukeutumaan ensimmäistä kertaa kelan apuun, eikä hävetä yhtään.

Vierailija
2/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeät ja menet

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi sossu maksaa lapsille leluja.

Mekin halutaan hei lapsille läjäpäin ilmaisia leluja ja sossu kustantakoo

T:nettomaksaja.

Vierailija
4/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeät ja menet

Monet vastaukset täällä ovat ilkeitä.

Ymmärrän, että hävettää ja se on tuossa tilanteessa normaalia. Käy hiljaiseen aikaan kaupassa, niin voit olla ainoana kassalla. Toivon sinulle ja lapsillesi hyvää joulua!

Vierailija
5/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne eivät ole osoitettu mihinkään tiettyyn kauppaan, niin käykää sellaisessa kaupassa missä että yleensä asioi, se madaltaa kynnystä. Älkääkä olko huolissanne, kukaan kassatäti ei kiinnitä niihin maksusitoomuksiin huomiota, he tekevät vaan työtään ja niitä on muillakin asiakkailla. Ei muuta kun ostoksille,.saatte ruokaa ja lapsillekkin jotain kivaa jouluksi. Hyvää joulun odotusta😊

Vierailija
6/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsis. Kauppaan vaan, ajattele asia kiitollisuudella. Ja sitä paitsi, sulla on maski , sua kukaan tunnista edes. Hyvää joulua teille.

Vierailija
7/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen käynyt töihin ostamassa semmosella lapulla,ei kassat jouda niitä sen kummemmin tarkastelemaan,ja tuskin ne edes muistaa sua!

Vie takaisin sinne mistä sait jos hävettää ja olkaa ilman ruokaa sitte.

Vierailija
8/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun jotkut kassat ei tiedä mitä niillä tehdään. (Joo niitä tulee varmaan harvoin ettei uusille ehkä opeteta kun vasta sitten kun semmonen tulee) Käyn isäni kanssa (ei osaa laskea, edes laskimella) kaupassa auttamassa jotta saa kerättyä ruokaa tasan sen 20€ summalla. Sit kun on maksun aika kassa kysyy mikä tää on? Soittaa infoon, kukaan ei vastaa, soittaa uudestaan ja infosta tulee joku kassalle näppäilemään kun kassa ei ohjeista huolimatta saa maksua tehtyä. Jonohan on sitten jo aika kärsimätön... mutta ei siinä mun eikä mun isän mielestä meille mitään noloa ole!

Vierailija
9/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla tuo apu menee ruokaan jne eli siis oikeaan tarkoitukseen, lastesi hyväksi. Mietipä niitä, jotka saavat vuosikausien sossuapua ja ryyppäävät ja röökaavat kaiken ja hakevat vielä lisää, kun eihän noita herranterttuja voi heitteillekään jättää. Lisäksi kipaisevat ketterästi marketista juoksukaljatkin, vaikka rahaa syydetään ja autetaan. Ei näytä häpeänpunaa poskilla olevan.

Lämminhenkistä ja rauhaisaa joulua perheellesi!

Vierailija
10/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävää, että ihminen voi tuntea häpeän tunteita, kun syystä tai toisesta ei ole pystynyt itse asioistaan huolehtimaan.

Mutta nyt vain olet kiitollinen siitä, että joku auttaa, hoidat tämän joulunajan ja uskot jatkossa parempaan. Seuraavana vuonna omin voimin, ja kukaties voit vaikka auttaa toisia.

Vierailija
11/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne eivät ole osoitettu mihinkään tiettyyn kauppaan, niin käykää sellaisessa kaupassa missä että yleensä asioi, se madaltaa kynnystä. Älkääkä olko huolissanne, kukaan kassatäti ei kiinnitä niihin maksusitoomuksiin huomiota, he tekevät vaan työtään ja niitä on muillakin asiakkailla. Ei muuta kun ostoksille,.saatte ruokaa ja lapsillekkin jotain kivaa jouluksi. Hyvää joulun odotusta😊

Älä puhu potaskaa. He kuuluttavat aina koko nimesi infopisteellä niin että kuulutus kuuluu koko kaupassa kun joku tulee maksusitoumuksella hakemaan jotain.

Vierailija
12/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää kun jotkut kassat ei tiedä mitä niillä tehdään. (Joo niitä tulee varmaan harvoin ettei uusille ehkä opeteta kun vasta sitten kun semmonen tulee) Käyn isäni kanssa (ei osaa laskea, edes laskimella) kaupassa auttamassa jotta saa kerättyä ruokaa tasan sen 20€ summalla. Sit kun on maksun aika kassa kysyy mikä tää on? Soittaa infoon, kukaan ei vastaa, soittaa uudestaan ja infosta tulee joku kassalle näppäilemään kun kassa ei ohjeista huolimatta saa maksua tehtyä. Jonohan on sitten jo aika kärsimätön... mutta ei siinä mun eikä mun isän mielestä meille mitään noloa ole!

Lidliin saa maksusitoumukseksi sellaisen kortin, ihan kuin pankkikortti, ja maksu käy huomaamattomasti. 

Vierailija
13/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu potaskaa. He kuuluttavat aina koko nimesi infopisteellä niin että kuulutus kuuluu koko kaupassa kun joku tulee maksusitoumuksella hakemaan jotain.

Ihanko oikeasti? Tuollaisen pitäisi olla laitonta!

Vierailija
14/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Vierailija
15/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti? Tuollaisen pitäisi olla laitonta!

Lol sä uskoit xD

Vierailija
16/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen käynyt maksusitoumuksella ruokaa ostamassa ja kassa teki siitä ison numeron, kailotti vielä et ostokset ei saa sit mennä yhtään yli lappuun merkitystä summasta. Ihan kuin en olisi sitä tiennyt kun se lapussa luki ja diakonikin sen kertoi kun lapun sain.

Mutta se auttoi kovasti tuossa tilanteessa ja 60 eurolla sai todella paljon ruokaa kun tarkkaan osti.

Eli reippaasti Ap vaan ostoksille, et ole ainoa.

OT, mutta niin vaikeaa oli apua saada seurakunnasta etten ikinä enää siihen lähde, ennemmin kiristän vyötä entisestään ja mietin mistä vielä voisin nipistää. Sitten jotkut saavat sielläkin laskunsa maksettua ja rahaa lasten harrastuksiin.

Vierailija
17/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se srk:n lappu on ahdistava, joutuu näyttään henkkarit.

Oon pari kertaa herännyt klo 4 aamuyöllä sitä varten että lähden kauppaan.

Vierailija
18/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se hävettää mutta ei ole sen kummempi tuki yhteiskunnalta kuin mikään muukaan esim lapsilisä jota saavat kaikki.

Vierailija
19/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 80-luvun alussa kassatyössä opiskelijana ja silloin näitä maksusitoumuksia oli aika usein.

Niillä ei saanut tupakkaa ja kaljaa antaa.

En kyllä asiakkaiden naamoja olisi muistanut.

Ainoa asia, mikä harmitti, niin käyttivät rahan esim naudan sisäfileeseen, kun jotain halvempaa olisivat saaneet enemmin, kun sitä uutta sitoumusta ei kuitenkaan saanut heti, kun vanha oli käytetty.

Itselläkin oli jo perhe ja opiskelut, mutta ei ollut rahaa fileisiin.

Hyvä kuitenkin, jos oikeasti tarvitsevia autetaan, hyvää joulua kaikille😃

Vierailija
20/28 |
12.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran kassajonossa, kun edessäni oli maksusitoumuksella ostava. Vähän hävetti itseäni, kun kassa ei tiennyt mitä sen kanssa pitää tehdä, ja miten se maksetaan kassakoneen kanssa. Lisäksi ostokset meni pari euroa yli, ja se piti kuulemma maksaa käteisellä, kortilla ei voi. Asiakas siinä sanoi, että hän voisi kortilla maksaa, mutta ei hänellä ole käteisenä sitä rahaa. Myyjä alkoi tahkoamaan jotain, että mitäs nyt, mitäs nyt...

Kyllästyin siihen myyjään, ja sanoin, että minä maksan ylimenevän summan käteisenä, ja annoin rahat. Se toinen asiakas kiitteli kovasti, ja minä sanoin, että ei se nyt mikään maatakaatava summa ollut, kaikki on ok. 

Paitsi se myyjä ei vieläkään tiennyt mitä pitää tehdä, ja lähti hakemaan toista myyjää. Toinenkin myyjä siinä ihmetteli, että miten tehdään. Sanoin vielä sille, että minä äsken maksoin sen ylimenevän osan käteisellä, ettei yritä periä sitä toista kertaa siltä maksusitoumusasiakkaalta. Mutta siinä kohtaa päätin vaihtaa kassaa, että pääsen itse joskus kaupasta ulos. 

Toivottavasti se toinen asiakas sai ostoksensa. Hävetti kaupan myyjien osaamattomuus. Ei toi edes mitään superharvinaista ole, vaikka suurin osa maksaisikin ostokset omista rahoistaan, eikä sossun lapuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän