Pilvenpolttajien puolisot
Olen yrittänyt hakea asiallisia kokemuksia mutta joka ketju on täynnä kommentteja: se on laitonta! tai alkoholi yhtä vaarallista/vaarallisempaa.
Mua on ruvennu häiritseen miehen pilvenpoltto, aiemmin oli satunnaista nyt lähes päivittäistä.
Se mikä siinä on ristiriitaista on se että pilveä polttaessa on hauska,puhelias,huomioonottava jne.. mutta haittana on myöhemmin, esim seuraavanapäivänä se että on ihan erilainen, passiivinen, ei puhu, poissaoleva ja joskus harvoin agressiivinen.
Kun koitan puhua kieltää ton. Kohta en enää itsekään tiedä, liioittelenko vai mitä. Eli niitä kokemuksia kaipaan kiitos!
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 18:34"]
Kuulostaa tutulta. Pilvenpolttoon voi addiktoitua. Se vaikuttaa persoonaan ja käyttäytymiseen. Ulkopuoliset eivät välttämättä huomaa mitään (kuten alkoholismissa). Itse olen tosi onnellinen, että tajusin monen yrityksen jälkeen jatkaa elämääni ilman pössyttelijämiestä. Mies yritti lopettaa ja minä yritin hyväksyä, kumpikaan ei onnistunut.
[/quote]
kuinka kauan sun mies oli polttanut? Millä tavalla käytös muuttui ja kuinka usein käytti?
kiitos ap
Et liioittele. Se että kieltää sen on aika hälyttävää.
Mies on aloittanut jo teini-ikäisestä satunnaisen polttelun. Nyt on päälle kolmekymppinen ja edelleen jatkuu vaan. Käytös oli juuri tuollaista kuin kuvailit oman miehesi kohdalla. Aina pössyissä rakastava ja huumorintajuinen, mutta vaikutuksen lakatessa kärttyinen, ilkeä ja jotenkin ahdistavan hermostunut. Toinen seuraus on tyhmemmäksi muuttuminen ja
lievä todellisuudentajun heikkeneminen. Jutut jauhaa samaa rataa, samoja asioita toistellaan, järjettömiä ajatuskulkuja, jne.
Mies polttelee pitkin päivää. Pari kertaa lopettikin ja nautti raittiudesta(oli ihan erilainen). Addikti kun on palasi kuitenkin poltteluun. Yrittihän tuo satunnaispolttelua, muttei onnistu häneltä.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 18:47"]
Mies on aloittanut jo teini-ikäisestä satunnaisen polttelun. Nyt on päälle kolmekymppinen ja edelleen jatkuu vaan. Käytös oli juuri tuollaista kuin kuvailit oman miehesi kohdalla. Aina pössyissä rakastava ja huumorintajuinen, mutta vaikutuksen lakatessa kärttyinen, ilkeä ja jotenkin ahdistavan hermostunut. Toinen seuraus on tyhmemmäksi muuttuminen ja
lievä todellisuudentajun heikkeneminen. Jutut jauhaa samaa rataa, samoja asioita toistellaan, järjettömiä ajatuskulkuja, jne.
Mies polttelee pitkin päivää. Pari kertaa lopettikin ja nautti raittiudesta(oli ihan erilainen). Addikti kun on palasi kuitenkin poltteluun. Yrittihän tuo satunnaispolttelua, muttei onnistu häneltä.
[/quote]
Niin se on juurikin vaikeeta kun poltellessa on ihana ja hauska, siten perusteleekin että näetkö nyt,ei tästä ole haittaa, kunhan vaan poistaa stressiä jne..Mutta kun on niitä päiviä sitten kun on poissaoleva, ihan muissa maailmoissa, tooodella kireä ja apaattinen..ja ei usko että voisi mitenkään johtua polttelusta. ei kiva, joskus tekis mieli sanoa että polta sitten 24h putkeen niin ei tuu vierotusoireita. ollaan oltu yhdessä 2vuotta ja mies 35 vuotias, toisaalta tuntuu että mitäs jos se vaan on tommonen, jos en sitten tunnekaan sitä...ärsyttää :/
Lisää kokemuksia? Tai te jotka poltatte itse niin huomaatteko tai huomaako puoliso haittavaikutuksia?
Kyselen koska mietin jatkaako näin, vaatiako mies lopettamaan (20v käyttänyt..) vai lähteäkö suhteesta?
Ap
Minuakin alkoi vaivaamaan se, etten lopulta enää tiennyt mikä on miestä itseään ja mikä on kannabiksen vaikutusta. Nyt vuosien yrittämisen ja lopulta eron jälkeen asia on täysin selvä. Tajuan, että kannabiksen vaikutus oli tosi suuri ja negatiivinen. En enää ikinä ryhdy suhteeseen päihderiippuvaisen kanssa. Tunteesi ovat siis aivan terveitä reaktioita tilanteeseenne.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 19:11"]
Minuakin alkoi vaivaamaan se, etten lopulta enää tiennyt mikä on miestä itseään ja mikä on kannabiksen vaikutusta. Nyt vuosien yrittämisen ja lopulta eron jälkeen asia on täysin selvä. Tajuan, että kannabiksen vaikutus oli tosi suuri ja negatiivinen. En enää ikinä ryhdy suhteeseen päihderiippuvaisen kanssa. Tunteesi ovat siis aivan terveitä reaktioita tilanteeseenne.
[/quote]
hoitiko sun mies kotihommat ja työn/perhesuhteet ok? Mun hoitaa, olisi selkeämpi syy jos ei hoitaisi, nyt syyt perustuu vaan mun tunteisiin kun ei ole mitään konkreettista.
Mä lähdin lapsen kanssa kun pössyttelijä sairastui skitsofreniaan ja siltikään ei nähnyt mitään haittaa polttelussa...
Mies hoiti kyllä hommansa kotona ja kävi töissäkin. Tietenkin mies vetosi tähän eron uhatessa. Henkinen ilmapiiri oli kuitenkin niin huono, etten kadu eroa ollenkaan.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 19:39"]
Mies hoiti kyllä hommansa kotona ja kävi töissäkin. Tietenkin mies vetosi tähän eron uhatessa. Henkinen ilmapiiri oli kuitenkin niin huono, etten kadu eroa ollenkaan.
[/quote]
Kiitos. Mulla se ero vasta harkinnassa mutta varmaankin edessä. ap
Toivotan onnea prosessiin! Selviä ja seesteisiä päiviä elämääsi :-)
Kuulostaa tutulta. Pilvenpolttoon voi addiktoitua. Se vaikuttaa persoonaan ja käyttäytymiseen. Ulkopuoliset eivät välttämättä huomaa mitään (kuten alkoholismissa). Itse olen tosi onnellinen, että tajusin monen yrityksen jälkeen jatkaa elämääni ilman pössyttelijämiestä. Mies yritti lopettaa ja minä yritin hyväksyä, kumpikaan ei onnistunut.