Paljonko saatte vanhemmiltanne joululahjarahaa?
Kommentit (49)
Ei ole tullut mieleenikään, että aikuisille lapsille anntetaan joulurahaa?!
Ei todellakaan olla saatu enkä kyllä ottaisi vastaankaan. Me pyöritetään kotimme ja taloutemme omilla rahoillamme.
Haudan takaa on vaikea antaa mitään.
En mitään, isä on kuollut ja äiti muistisairas. En kyllä tarvitsekaan rahaa.
Vanhempana kerron, että ostan lapselleni kuivausrummun ja annan saman verran rahaa toiselle lapselleni.
En saa varsinaisesti joulurahaa, mutta saan vanhemmilta muuten sen, mitä verottomasti saa antaa eli 5000 kolmen vuoden aikana. En tarvitsisi, mutta kun vanhemmilla on liikaa rahaa, niin antakoot.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan olla saatu enkä kyllä ottaisi vastaankaan. Me pyöritetään kotimme ja taloutemme omilla rahoillamme.
Aika outoa 😦
Viime jouluna tuli 500€ ja luulen että tänä vuonna sama.
Höh, en saanut rahaa tai muutakaan lahjaa edes silloin, kun olin opiskelija ja tosi tiukoilla. Nyt en enää ottaisi edes rahaa vastaan, pitäisin sitä loukkauksena ja v-tuiluna. Se riittää, että veljeni ja sisareni kuppaavat eläkeläisvanhempiani minkä ehtivät. Ainoa järkevä syy minulle ottaa vastaan rahaa vanhemmiltani olisi jo aiemmin ketjussa mainittu ennakkoperinnön jakaminen. Mutta että joululahjaksi? Todella outo ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Niin suomalaista. Kärsi.... kärsi kirkkaimman kruunun saat.
Saan jouluna äidiltä pyjaman ja villasukat tms. perinteisiä joululahjoja ja olen oikein tyytyväinen niihin. Mielestäni jouluun ei oikein kuulu rahalahjat vaan kivempi saada jotain vähän henkilökohtaisempaa. Minulla itselläni on ihan ok palkka jolla voin ostaa niitä juttuja mitä haluan mutta rahan saaminen jouluna tuntuisi oudolta. Joskus nuorempana kun ei ollut rahaa ja asuin yksin vanhemmat saattoivat ostaa pesukoneen tms. mihin itsellä ei ollut silloin varaa.
Mikä joululahjaraha!?! Ensinnäkin ovat molemmat kuolleet, ja toiseksi, en heidän eläessäänkään saanut heiltä mitään rahaa, en jouluna enkä muutenkaan.
En ole vuosiin saanut vanhemmiltani mitään, eikä lapsetkaan.
Appivanhemmat saattaa muistaa lapsia jollain lahjakortilla. Mutta en laske heidän varaan.
Eli ihan omilla palkoilla maksetaan joulu ja lasten lahjat.
Emme ole lasten isovanhempien kanssa erityisen paljon tekemisissä. Välit hyvät.
Toivoisin, ettei äiti antaisi mitään. Viime vuonna käytiin siellä just ennen joulua, lähtiessämne äiti sujautti mun taskuun 2 kaksikymppistä ja supatti, että osta toisella jotain itsellesi ja toisella jotain lapsille. En olisi halunnut ottaa, mutta äiti kyynel silmäkulmassa vaati. Oli tosi raskas ottaa ne, koska se oli hänen viikon ruokabudjetti 😢
Vierailija kirjoitti:
Otatko vastaan perintöä kun vanhempasi kuolevat? Samaa rahaahan se on. Jotkut jakaa sitä jo eläessään, ja jotkut sitten kerralla koko summan kun kupsahtaa. Tekopyhää sanoa ettet ottaisi vanhemmiltasi rahaa, ellet aio kieltäytyä perinnöstäkin. Minusta on fiksumpaa jakaa rahaa vähitellen vuosien varrella, silloin siitä on usein enemmän hyötyä ja verojakin säästyy.
Äiti antaa joka joulu 500€, kuten myös synttärinä. Luultavasti tänäkin jouluna.
Äitini on tarkka raha-asioissa ja siirtää näin rahojaan pikkuhiljaa lapsilleen, jotta säästytään sitten perintöverolta, kun sen aika tulee. Hän ei ole mikään erityisemmin varakas.
Lapset saa 200€/hlö ja minä ja siskoni kumpikin yleensä 500€.
500. Vanhemmat myivät lapsuudenkodin muutama vuosi sitten ja ovat sen jälkeen antaneet rahalahjoja ikäänkuin ennakkoperintönä.