Paljonko saatte vanhemmiltanne joululahjarahaa?
Kommentit (49)
Äiti sanoi laittavansa 200e tilille lahjarahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tullut mieleenikään, että aikuisille lapsille anntetaan joulurahaa?!
Ei todellakaan olla saatu enkä kyllä ottaisi vastaankaan. Me pyöritetään kotimme ja taloutemme omilla rahoillamme.
Niin mekin mutta vanhempani harrastavat verosuunnittelua ja haluavat antaa rahaa jo ennen perintöä jotta tuleva perintövero on mahdollisimman pieni.
Vanhempien on kärkevä jakaa 5000e kolmen vuoden sisään ajatellen jo mahdollista perintöä ja verotusta. Turha makuuttaa rahaa tilillä. Vanhempani laskeneet jo kovat verot ja sit pitäisi vielä kuoltuaankin maksaa. Ei mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien on kärkevä jakaa 5000e kolmen vuoden sisään ajatellen jo mahdollista perintöä ja verotusta. Turha makuuttaa rahaa tilillä. Vanhempani laskeneet jo kovat verot ja sit pitäisi vielä kuoltuaankin maksaa. Ei mitään järkeä.
Eli jouluisin saadaan kiva summa. Reilu tonni. Pointti unohtui. 🙈
Saan n. 200e ja lisäksi lahjakortteja mm. S-ryhmään yms
En ymmärrä miksei voisi vanhemmilta ottaa jos kerran heillä on :)
0e. Miehen vanhemmat lahjoittaa jouluna lapsellemme rahaa mikä auttaa perheen menojen kattamista.
En yhtään. Kuulen saman hokeman aina joka joulu ja joka syntymäpäivä. Että eihän aikuisille työssäkäyville mitään lahjoja enää hankita. Olen itse eri porukkaa ajatuksineni. Minusta on ihan sama, onko joku lapsi, aikuinen, töissä tai ei, lahjat eivät liity siihen. Minusta ne ovat muistamisia kyseiselle henkilölle, kaunis ajatus takana.
Vierailija kirjoitti:
Rahaa? Meille? Työssäkäyville eläkeläisiltä? Joo ei yhtään. Tulis mieleenkään.
Miksi ei? Mun eläkeläis vanhemmat antaa yleensä 400e.
Minusta vanhempana ei ole ollenkaan outoa.
Itselläni on jo kaikki, mitä tarvitsen ja haluan auttaa lapsiperhettä, joilla sitä rahaa ei ole aina riittävästi.
Kun joskus kuolen niin ei niitä minun rahojani haudata kanssani.