Imperial care -kissanhiekka, onko ever cleanin tasoa?
Tekisi mieli kokeilla kun lähin eläinkauppa ei enää tilaa everiä. Hinta on sama, onko laatu? Mä en voi sietää rainbow-hiekkoja ja muita markettijuttuja, nenä ei enää kestä.
Kommentit (11)
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 17:58"]
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 17:55"]
Eikö kellään ole kissaa?
[/quote]
On meillä kissoja, mutta ei käytetä ever cleania eikä imperial carea. Meillä käytetään Topkattia. Kerran päivässä pökäleet vessasta alas ja kerran viikossa suurin piirtein koko hiekan vaihto. Iso säkki maksaa 11e ja siitä riittää kahteen pottaan kuukaudeksi. Inhoan paakkuuntuvia hiekkoja, ne sotkee vessan lattian jos siellä on vähänkään vesitippoja lattialla.
[/quote]
Meillä ei sotke kun pidetään laatikko pikkuvessassa, jossa ei ole suihkua. Ever clean tarvitsee vaihtaa 1 krt/kk kokonaan. Se ehkä kertoo jotain hajuttomuudesta. Teillekin tulisi paljon halvemmaksi ostaa hyvää hiekkaa eläinkaupasta, mutta miten vain.;) mä haluaisin vieläkin kokemuksia imperialista!
Ap
En tunne tätä Imperial-hiekkaa. Ever Cleaniin olen aina palannut kokeilujen jälkeen, vaikka niin kallista onkin. Parempaa en ole löytänyt.
Me käytetään tuota rainbow versiota ever cleanista. Rainbowssa isommat kiteet niin ei tartu katin käpäliin niin herkästi.
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 18:02"] [quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 17:58"]
Eikö kellään ole kissaa?
[/quote]
On meillä kissoja, mutta ei käytetä ever cleania eikä imperial carea. Meillä käytetään Topkattia. Kerran päivässä pökäleet vessasta alas ja kerran viikossa suurin piirtein koko hiekan vaihto. Iso säkki maksaa 11e ja siitä riittää kahteen pottaan kuukaudeksi. Inhoan paakkuuntuvia hiekkoja, ne sotkee vessan lattian jos siellä on vähänkään vesitippoja lattialla.
[/quote] Meillä ei sotke kun pidetään laatikko pikkuvessassa, jossa ei ole suihkua. Ever clean tarvitsee vaihtaa 1 krt/kk kokonaan. Se ehkä kertoo jotain hajuttomuudesta. Teillekin tulisi paljon halvemmaksi ostaa hyvää hiekkaa eläinkaupasta, mutta miten vain.;) mä haluaisin vieläkin kokemuksia imperialista! Ap[/quote]
No meillä se laatikko on pikkuvessassa, mutta jostain syystä lapset onnistuvat käsipesulla lutraamaan vettä lattiallekin. Kokeilin Evercleania, mutta se sotki vessan ihan hirveään kuntoon. Yksi kissoista hylki sitä hiekkaa, ja alkoi tekemään pissat pyykkikoriin. Mieluummin vaihdan koko hiekan kerran viikossa kuin olen koko ajan lattiaa pesemässä. Se lieju ei helposti siitä lattiasta irtoa. Meillä on ollut kissoja jo kohta 30 vuotta, eikä sellaista paakkuuntuvaa hiekkaa ole tullut vastaan, joka olisi siistiä ja helppoa käyttää. Sepioliitti on meidän valinta.
Ei kuule yksikään hiekka pärjää Ever Cleanille. Tilaa sitä Peten koiratarvikkeesta. Otat pari pakettia niin ilmainen toimitus ja jos haluat kotiin niin maksaa 5 euroa. Itse tilaan sieltä koska hiekka on siellä halvempaa, alle 20 euroa paketti.
Rainbow on hajutonta ja pöllyävää halpis hiekkaa. 10
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 21:20"]
Ei kuule yksikään hiekka pärjää Ever Cleanille. Tilaa sitä Peten koiratarvikkeesta. Otat pari pakettia niin ilmainen toimitus ja jos haluat kotiin niin maksaa 5 euroa. Itse tilaan sieltä koska hiekka on siellä halvempaa, alle 20 euroa paketti.
[/quote]
Kiitos vinkistä, mutta asun ulkomailla mistä luonnollisesti hiukan liian pitkä matka peten koiratarvikkeeseen.:) Jokin toinen nettikauppa tietysti voisi asiaan auttaa.
Voin sen verran sanoa, että eilen laitoin laatikkoon imperialia ja tuntuu olevan kuten ever clean. Huonomma hiekat haisisivat jo tässä kohtaa järkylle.
Ap
Käytän rainbowta ja se ei tosiaankaan haise jos putsaa 1-2 krt päivässä!
[quote author="Vierailija" time="01.05.2014 klo 17:49"]Käytän rainbowta ja se ei tosiaankaan haise jos putsaa 1-2 krt päivässä![/quote]
Anteeksi mutta kyllä se haisee, ainakin mun nenään.:/
Ap
Eikö kellään ole kissaa?
[/quote]