Onko kotisi arki muuttunur korona-ajan myötä? Millä tavoin?
Millaiset asiat kodin arjessa oli ennen koronavirusta tärkeitä ja vastaavasti vähemmän tärkeitä? Entä nyt korona-aikana?
Millaisia tunteita koti sinussa herätti ennen koronaa? Millaisia tunteita se herättää nyt?
Kommentit (26)
Ei ole muuttunut, paitsi että nyt en ainakaan pysty löytämään uusia ystäviä tai puolisoa.
Ei ole muuttunut mitenkään. Samat asiat tehdään, samoissa paikoissa käydään ja ravintoloissa syödään. Ei kai sitä nyt yhden flunssan takia elämää tarvi lopettaa?
Mikään ei juuri ole kotona muuttunut. Töissä ja koulussa käydään kuten ennenkin.
Teini on nyt pitänyt taukoa salilla käynnissä. Itsellä ei ole ollut menoja kuten ennen. Ravintolasyömiset on jääneet. Se harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan olla niin, että s eporukka, jonka arki ei ole muuttunut miksikään, on juuri ne, jotka koronaa levittävät....
Tuskin minä ainakaan. Käyn normaalisti töissä, mutta siellä on samaan aikaan vain 0-3 henkilöä, viimeksi näin siellä ihmisen torstaina, pidettiin muutaman minuutin palaveri.
Kaupassa käyn noin viikon välein, ennen koronaakin toimin näin. Muilla asioilla tarpeen mukaan, mutta kun kaiken voi oikeastaan jo hoitaa netissä, niin ei tarvitse lähteä mihinkään.
Mun arki ei ole muuttunut koronan myötä, paitsi että käytän sitä maskia ihmistenilmoilla.
Hei te kaikki tähän ketjuun vastanneet:
Teen korona-arjesta ja kotielämästä pro gradu -tutkielmaa. Haluaisitteko avata elämäänne lyhyen tai pidemmän kirjoitelman muodossa tutkimuksessani?
Kirjoittamisessa auttavat apukysymykset. Tutkimukseen saa vastata täysin anonyymina tai laittaa yhteystiedot, jos haluat osallistua S-ryhmän lahjakortin arvontaan.
Tutkimukseen pääset seuraavasta osoitteesta:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSefTAUi1EpK7JyooYeTeQu6N__UAtE…
Ei mitenkään muuttunut. Meillä on aina ollut kotona kaikki harrastukset. Omakotitalossa riittää tekemistä. Tilaa on kuntoilu laitteille ja puuhasteluun. Talonmiehen työt tehdään itse. Ei me olla kerrostalo ihmisiä ollenkaan.