Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttuni "painostaa" minua ostamaan myymänsä asunnon

Vierailija
11.12.2020 |

En osaa ajatella täysin objektiivisesti kohteesta ja tekisi mieli ostaa se vain "mieliksi", mutta muuten olen hyvinkin tarkka ja kriittinen. Asia stressaa suuresti.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä höpötät? Sinun ei ole pakko ostaa mitään, jos et halua. Se, jolla on rahat on päätösvalta.

Jos olet alustavasti lupaillut ostavasi asunnon tai olevasi kiinnostunut niin sano, että muutit mieltäsi. Perustella ei tarvitse. Muutit mieltäsi, koska voit.

Pelkään, että ystävyyssuhteet käsivät pahasti asian vuoksi.

Oikea ystävä ei painosta ystäväänsä. Ystävältä ei oikeasti kannata ostaa mitään, jos ystävyyden haluaa säilyttää. Hometalo tai -huoneisto vie ystävyyden sekunnissa.

Epäilykseni heräisivät, jos joku painostaisi ostoon. Hyvä asunto myy itse itsensä.

Vierailija
22/24 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä osta missään tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai siinä jos sulla rahaa on jouten.

Ei ole, vaan pitäisi luopua nykyisestä kämpästä ja muuttaa sinne siis. Jos olisikin ylimääräistä, hankkisin sen kakkosasunnoksi. Lisäksi en haluaisi edes tehdä huonoja sijoituspäätöksiä, vaikka sinänsä minulle asunnolla on lähinnä käyttöarvoa.

Jos sinulla ei kerran ole joutilasta rahaa, niin miten ihmeessä koet että sinun olisi pakko ostaa yhtään mitään asuntoa? Etkö voi sanoa sille tuttavallesi, että ei ole varaa ostella asuntoja ihan tuosta vaan? Mistä hän ylipäätään on saanut päähänsä että sinun pitäisi se ostaa?

Vierailija
24/24 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehdot

1. Kieltäydyt kohteliaasti mutta määrätietoisesti. Jos ystävyys normaali niin se eiaiheuta mitään ongelmia. Jos ”ystävä” vain rahan perässä ym hyötymismielessä kanssasi niin saattaa ystävyys väljähtää mutta ei siinä tapauksessa ole huono asia.

2. Ostat asunnon. Pahimmassa tapauksessa et saa vanhaa asuntoasi kaupaksi. Olet kahden asunnon loukussa. Ystävältä ostamastasi asunnosta löytyy ongelmia etkä kehtaa reklamoida niistä ”ystävää”. Lopulta olet ulosotossa ja ihmettelet miten tässä näin kävi.

Eli nyt on aika sanoa ei kiitos en osta. Laskin ettei minulla ole varaa, tai olen miettinyt paljon asiaa ja haluan jäädä nykyiseen asuntoon. Tai sitten vaan kieltäydyt suoraan mitään selittelemättä.

Tsemppiä ap!