Tuttuni "painostaa" minua ostamaan myymänsä asunnon
En osaa ajatella täysin objektiivisesti kohteesta ja tekisi mieli ostaa se vain "mieliksi", mutta muuten olen hyvinkin tarkka ja kriittinen. Asia stressaa suuresti.
Kommentit (24)
Sulla on ilmeisesti rahaa kuin roskaa, kun pystyt ajattelemaan asunnon ostamista niin kuin kyse olisi jostain suklaapatukasta tai vastaavasta?
Arvioisin tarjousta objektiivisen ihmisen kanssa. En ostaisi mitään painostettuna.
Tiedän tapauksen, jossa vanhemmat myivät "halvalla" ja painosten viallisen talon lapselleen kun tämä oli niin vietävissä, ettei uskaltanut valittaa mistään.
No et osta. Tietäisit kyllä jos haluaisit sen.
Mitä ihmettä höpötät? Sinun ei ole pakko ostaa mitään, jos et halua. Se, jolla on rahat on päätösvalta.
Jos olet alustavasti lupaillut ostavasi asunnon tai olevasi kiinnostunut niin sano, että muutit mieltäsi. Perustella ei tarvitse. Muutit mieltäsi, koska voit.
Äh, en jaksa näin typeriä aloituksia.
Mä en osta tuttavilta edes käytettyä paitaa saati jotain asunnon hintaluokkaa :D
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä höpötät? Sinun ei ole pakko ostaa mitään, jos et halua. Se, jolla on rahat on päätösvalta.
Jos olet alustavasti lupaillut ostavasi asunnon tai olevasi kiinnostunut niin sano, että muutit mieltäsi. Perustella ei tarvitse. Muutit mieltäsi, koska voit.
Pelkään, että ystävyyssuhteet käsivät pahasti asian vuoksi.
Teet ison palveluksen itsellesi, kun sanot ei. Sano tutulle vaikka, että asunnolla on varmaan myyjälle tunnearvoa ja ymmärrät, että hän haluaisi myydä sen tutulle, mutta että se ei ole oikea asunto sinulle, vaan ehkä jollekin toiselle.
Ei kai siinä jos sulla rahaa on jouten.
Miten voit sen asunnon edes ostaa jos hän on sen jo myynyt?
Et osta. Älä tee sitä toisen mieliksi. Pahimmillaan siinä on jotain hämärää takana ja toisella yliote sinuun. Painostaminen ei kuulu tuttavuussuhteeseen. Kyllä niitä ostajia riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sit ne vaan käsii jos on käsiäkseen. Muista desi.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä jos sulla rahaa on jouten.
Ei ole, vaan pitäisi luopua nykyisestä kämpästä ja muuttaa sinne siis. Jos olisikin ylimääräistä, hankkisin sen kakkosasunnoksi. Lisäksi en haluaisi edes tehdä huonoja sijoituspäätöksiä, vaikka sinänsä minulle asunnolla on lähinnä käyttöarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sit ne vaan käsii jos on käsiäkseen. Muista desi.
Kärsivät. Typo tuli.
Häh? Tuttava on myynyt asunnon ja nyt pyytää sinua ostamaan sen?
Joo, tutulta ostaminen on aina virhe. Jos asunnossa onkin kaupan jälkeen jotain häikkää, mälsä alkaa riidellä kaverin kanssa. Sama pätee autoihin.
Vierailija kirjoitti:
Miten voit sen asunnon edes ostaa jos hän on sen jo myynyt?
Ok, siis asunnon, jota on myymässä. Kännykän kosketusnäppis, hämärä huone ja huono näkö = kirjoitan vähän niin ja näin.
Miten oppisin ajattelemaan objektiivisesti? Olen ajanut itseni tilanteeseen, jossa mun on ilmeisesti pakko ostaa se kohde.
T. Kiltin tytön syndroomainen ap