Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi koti ei tunnu kodilta

Vierailija
01.05.2014 |

On ihmisellä taas murheet, mutta. Ostin miehen kanssa uuden asunnon. Se on näppärä pohjaratkaisultaan, kymmenen vuotta vanha niin että tekniikka on kunnossa, hyvällä sijainnilla. Oikein järkevä ratkaisu ja hintakin oli järkevä.

Mies suunnittelee innoissaan pintaremonttia ja kesän grillaamisia. Minä vaan en pääse nyt samaan intoon mukaan. Olen aina tykännyt sisustaa, laittaa kotia, suunnitella, mulla on kansiollinen kuvia sisustuslehdistä että mistä pidän ja missä on hyviä ideoita. Olen opiskellut värioppia, materiaaleja ja tyylikausia omaksi iloksi, olen remontoinut ja kunnostanut huonekaluja, kiertänyt huutokauppoja jne. Se on tuonut paljon iloa. Nyt vain masentaa ajatella että perkele, pitäisikö jotain tehdä, en halua.

Yleensä näen heti mielessäni että miten tekisin jonkin tilan, nyt ei raksuta yhtään. Asunnon tapetit yms eivät ole yhtään makuuni, mutta en keksi mitään tilalle.

Pieni asiahan tämä on, ja kai asumalla ajan kanssa alan taas laittaa paikkoja. Nyt en ole purkanut edes muuttolaatikoita kunnolla, mitä aletaan jo ihmetellä lähipiirissä. Reilu kuukausi ollaan asuttu.

Miten tällainen iloinen asia voi tuntua nyt niin vastenmieliseltä, uusi koti? Ja miksi ennen niin rakas harrastus lähinnä oksettaa? Onko teille käynyt niin että johonkin asiaan vaan kyllästyy? Mistä se ilo löytyy takaisin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti vuoden ennen kun koti alkoi tuntua kodille ja aloin laittamaan paikkoja kuten halusin. Unohda koko juttu nyt vaan hetkeksi, ja keskity vaikka ruuanlaittoon. Kyllä se fiilis sieltä kasvaa, kunhan sen aika on. 

Vierailija
22/25 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano ajoissa miehelle. Uusi muutto? Ehkä muiden energiat on siellä, ei tuttuja. Ei se uusi asunto ole, jos siellä asui joku ennen teitä. Mikä asuinalue on sulle tuttu ja paikka, miellyttävä. Mitkä alueet tai alueen koet resonoivan sulle. Onko luontoa tai kodikkuutta enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni vuosia kotiutua, koska pitkään oli hyvin vähän mitään omaa, koska rahan puutteen takia piti tyytyä ilmaiseen tai hyvin halpaan. 

Vierailija
24/25 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ekaa kertaa lähes uudessa asunnossa, ja minusta tämä on sieluton. Asunto, ei koti.

Vierailija
25/25 |
28.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs vaihtoehto voi olla tämä:

Jos olette hankkineet sijoitusasunnon, joudutte tietenkin elämään täysin sen ehdoilla. Mitä saa, mitä ei missään nimessä saa tehdä, mikä lisää ja mikä vähentää asunnon arvoa. Kaikki vaikuttaa ja täydellistä pitää olla.

Jos näin on, sinun pitää ajatella kuin ammattilainen ja sisustaa kuin ammattilainen. Ilmeisesti tarkoitus on sitten joskus myydä asunto ja siitä pitää saada enemmän kuin mitä ostohinta oli. Nyt ei ole kysymys kodista vaan sijoituksesta, jonka voi myydä verovapaana kahden vuoden asumisen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi