Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa ei-uskonnollisia luostareita, joihin voisi vetäytyä elämään hiljaista elämää mutta ilman uskontoa?

Vierailija
11.12.2020 |

?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesämökki, aika monta noita on.

Vierailija
2/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai näitä jooga juttuja. Mutta näistä usein muotoituu kaikkein sairaimpia kultteja kun joku guru pääsee aivopesemään, ja sitten kaikki murhaa itsensä kaasulla. Uskonnollisissa luostareissa on se hyvä juttu, että niitä usein kuitenkin jotenkin säädellään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon miettinyt kans joskus, että voisikohan sitä mennä johonkin uskonnolliseen luostariin vaan asustelemaan ilman sitoumuksia uskonnonharjoittamiseen, jos kuitenkin tosiaan aikoo elellä vaan ihan hiljaksiin eikä häiritse niitä nunnia tai munkkeja? Ja osallistuu työntekoon?

Vierailija
4/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykö vankila?

Vierailija
5/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekoyhteisöt.

Vierailija
6/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon miettinyt kans joskus, että voisikohan sitä mennä johonkin uskonnolliseen luostariin vaan asustelemaan ilman sitoumuksia uskonnonharjoittamiseen, jos kuitenkin tosiaan aikoo elellä vaan ihan hiljaksiin eikä häiritse niitä nunnia tai munkkeja? Ja osallistuu työntekoon?

Mielenkiintoinen ajatus. Kuka osaa vastata?

Vierailija
7/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni oli joskus 90-luvulla Lintulan luostarissa viikon tai kahden ajan jollain kurssilla. Tästä on nyt niin pitkä aika, etten muista yksityiskohtia, mutta muistan, että hän lähetti sieltä kirjeen. Oli sääntöjä, joita piti noudattaa esim. pukeutumisen suhteen, mutta uskonnollisiin tilaisuuksiin ei ollut pakko osallistua. Kurssi maksoi jotain + osallistuivat töihin. Kasvimaan perkuuta ja sellaista.

Vierailija
8/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaa Pohjois-Suomeen mökkiin. Näinä aikoina niitä saa aika edullisesti.

Yleensä yhteisöihin muodostuu johtaja kulttia sekä laumasieluisuutta.

Itse voin pienessä maaseutukaupungissa viettää juuri niin hiljaista  ja yksinkertaista elämää kun tahtdon. Metsää, rantaa ja peltoja ympärillä, mutta ei silti eristyksissä.

Vaikka elämää ympärillä, voi sulkea  mielensä häiriötekijöiltä vain piittaamatta niistä.

Vierailija
9/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekokylät. 20 laiskaa makaa ja 1 tekee.

Vierailija
10/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti teillä on se ajatus että luostarissa vaan ollaan ja ihmetellään ja muut tekee hommat:D Se menee niin että maksat olemisesi siellä tekemällä kotitöihin verrattavissa olevia juttuja mutta olet jatkuvasti jonkun valvonnan alla. Vähän niinkuin vankila tai nuorisokoti mutta muut asukkaat ovat vähemmän väkivaltaista ja rikollista porukkaa ( yleensä) . 

Vierailija
11/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjyyden Ylistyksen Jatkoaikojen Kirkon Nyt Riitti - retriitti.

Vierailija
12/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että saisit olla toimettomana? Hah, helpommalla pääset kun nostelet toimeentulotukea ja asutat jotain mummonmökkiä.

Vierailija
13/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti teillä on se ajatus että luostarissa vaan ollaan ja ihmetellään ja muut tekee hommat:D Se menee niin että maksat olemisesi siellä tekemällä kotitöihin verrattavissa olevia juttuja mutta olet jatkuvasti jonkun valvonnan alla. Vähän niinkuin vankila tai nuorisokoti mutta muut asukkaat ovat vähemmän väkivaltaista ja rikollista porukkaa ( yleensä) . 

Eikä kun just niin että tekis duunia.

Vierailija
14/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko että saisit olla toimettomana? Hah, helpommalla pääset kun nostelet toimeentulotukea ja asutat jotain mummonmökkiä.

En luule. Jos sellaista tilannetta kaipaisin, muttaisin hotelliin asumaan.

Vierailija
15/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni oli joskus 90-luvulla Lintulan luostarissa viikon tai kahden ajan jollain kurssilla. Tästä on nyt niin pitkä aika, etten muista yksityiskohtia, mutta muistan, että hän lähetti sieltä kirjeen. Oli sääntöjä, joita piti noudattaa esim. pukeutumisen suhteen, mutta uskonnollisiin tilaisuuksiin ei ollut pakko osallistua. Kurssi maksoi jotain + osallistuivat töihin. Kasvimaan perkuuta ja sellaista.

Valamoon otetaan talkoolaisia, kannattaa katsella sivuja. Siellä on myös hiljaisuuden retriittejä, joskin tyyriitä. Kukaan ei pakota yhtään mihinkään, mutta on mahdollisuus moneen. Muitakin kursseja löytyy pilvin pimein. Ympäristönä Valamo on ideaali ihan kaikkeen hiljentymiseen.

Vierailija
16/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viherhörhöjen kommuuneja on kyllä olemassa. Sellaiseen muuttamista en kuitenkaan suosittele.

Vierailija
17/17 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voisit muuttaa kainuuseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän