Vinkkejä kangasmaskeista tänne!
Suositelkaapas hyviä ja ohuita kangasmaskeja eli sellaisia, joissa olisi helppo hengittää. Mielellään ei hirmu kalliita. Mistä ja millainen on oma maskisi?
Kommentit (14)
Mulla on 2 Huhtamaskin maskia. Hyvä istuvuus, miellyttävä päällä. Miinuksena värit.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kellään mitään?
Noh, oon sitten ilman maskeja...
Ei väliä, kangasmaskit ovat ihan silmänlumetta, jotkut vetävät naamariin kun kokevat sosiaalisen paineen maskin käyttöön niin pahana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kellään mitään?
Noh, oon sitten ilman maskeja...Ei väliä, kangasmaskit ovat ihan silmänlumetta, jotkut vetävät naamariin kun kokevat sosiaalisen paineen maskin käyttöön niin pahana.
Millähän tavalla silmänlumetta?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on 2 Huhtamaskin maskia. Hyvä istuvuus, miellyttävä päällä. Miinuksena värit.
Kiitos vastauksesta. Onko miten tiivis? Ja osaatko sanoa mistä näitä voisi ostaa? Itse olen pari kangasmaskia ostanut, mutta ne on niin tiiviitä, että tuntuu, että tukehtuu niihin. Ei pysty käyttää ja yhtään hutiostosta en haluaisi enää tehdä...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Onko miten tiivis? Ja osaatko sanoa mistä näitä voisi ostaa? Itse olen pari kangasmaskia ostanut, mutta ne on niin tiiviitä, että tuntuu, että tukehtuu niihin. Ei pysty käyttää ja yhtään hutiostosta en haluaisi enää tehdä...
Ap
Mulla ei ole ollut muita kangasmaskeja kuin nuo. Niiden pitääkin olla aika tiiviitä, että niistä on hyötyä. Parissa käyttökerrassa totuin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö kellään mitään?
Noh, oon sitten ilman maskeja...Ei väliä, kangasmaskit ovat ihan silmänlumetta, jotkut vetävät naamariin kun kokevat sosiaalisen paineen maskin käyttöön niin pahana.
Ihan sama, mutta joissain tilanteissa sen käyttöä silti edellytetään. Ja en esim taksissa kehtaa istua ilman maskia, vaan haluan edes näyttää välittäväni kuskin terveydestä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Tamsilk trikoinen, postiluukusta.
Prismassa näitä näyttäisi olevankin. Onko ollut helppo hengittää tyämän kanssa? Onko tässä jokin sisävuori erikseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onhan sen oltava tiivis, jos sen tarkoitus on suodattaa yhtään mitään! Trikoinen maski? En ole hullumpaa kuullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOnhan sen oltava tiivis, jos sen tarkoitus on suodattaa yhtään mitään! Trikoinen maski? En ole hullumpaa kuullut.
Joo, toki on. Siksi en olekaan aiemmin käyttänyt näitä kangasmaskeja, koska en ole saanut niissä henkeä. On astmaa. Mutta nyt olen herkistynyt jo noille kertakäyttömaskeille ja jo 5 min käytön jälkeen alkaa naama turpoamaan. Siksi yritän nyt edes jotain etsiä tilalle, kun ei kehtaisi aina olla ilmankaan.
Ap
VTT:n tutkimus osoittaa, että kankaiset kasvomaskit eivät toimi suojaimina. Niiden käyttö kuitenkin lyhentää pisaroiden lentomatkaa yskäisyn jälkeen, jolloin pisarat eivät saavuta helposti muita läsnäolijoita. Jollei pisaroita pysäytetä, ne lentävät muutaman metrin etäisyydelle. Pisaroita leviää myös, kun ihminen puhuu, huohottaa ja niistää. Kangas suun edessä hidastaa pisaroiden etenemistä, ja niiden lentomatka jää alle puolen metrin.
Turvavälit.
Mä ostin sellasen kolmikerroksisen maskin ja leikkasin siitä yhen kangaskerroksen pois ni on paljon parempi hengittää eikä mitään eroa ulospäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOnhan sen oltava tiivis, jos sen tarkoitus on suodattaa yhtään mitään! Trikoinen maski? En ole hullumpaa kuullut.
Joo, toki on. Siksi en olekaan aiemmin käyttänyt näitä kangasmaskeja, koska en ole saanut niissä henkeä. On astmaa. Mutta nyt olen herkistynyt jo noille kertakäyttömaskeille ja jo 5 min käytön jälkeen alkaa naama turpoamaan. Siksi yritän nyt edes jotain etsiä tilalle, kun ei kehtaisi aina olla ilmankaan.
Ap
käy ostamassa venttilillisiä maskeja (niitä laadukkaampia). ovat rumia, mutta on helpompi hengittää.
Eikö kellään mitään?
Noh, oon sitten ilman maskeja...