Konttorirotat (tradenomit yms) hoi!
Työsopimukseni on vakituinen ja palkkani yli 2600 euroa kuussa. Sitten saan konttoriduunareilta osakseni mitätöintiä ja vittuilua kun käyn joissakin pikkufirmoissa tekemässä viikkosiivouksen. Joskus tekisi mieli lyödä faktat pöytään ja kysyä niiltä jos vituttaa.
Kommentit (7)
Vähän epäselvä aloitus. Niin siis olet siivooja? Mikä siivooja saa tuollaista palkkaa? Onko sinulla oma yritys?
No, onneksi mä meillä isossa firmassa kohtelen siistijöitä asiallisesti ja jopa poistun huoneestani siivouksen ajaksi, jotta saat siivota rauhassa. T. Tradenomi 3 500 €/kk.
Hauskaa tämä tradenomien mollaaminen. Kaikki opiskelukaverini ovat työllistyneet mukavasti ja suurin osa on varsin hyvissä ja vastuullisissa työpaikoissa. Tämä tosin IT-tradenomipuolella, en osaa sanoa tilannetta muiden linjojen osalta. Itselläni n. 4 vuotta työkokemusta ja palkka 3700€. Ylennys esimiestehtäviin tulee hyvin todennäköisesti vuoden sisällä ja tällöin palkka nousee reippaasti neljän tonnin paremmalle puolelle. Itse asiassa minulle tarjottiin jo ko. pestiä, mutta se lykkääntyi firman sisäisen byrokratian vuoksi. Aika moni korkeammin koulutetuista tutuistani tekee töitä selvästi huonommalla palkalla.
Jossain vaiheessa meinasin jo itsekin uskoa, että tradonomeista ei ole mihinkään, mutta onneksi nyttemmin olen huomannut, että nykyajan työelämässä koulutuksella ei ole juurikaan merkitystä, vaan tärkeintä on hoitaa hommat hyvin.
Ps. en halveksi siivoojien työtä. Se on myös tärkeää ja harmillisen aliarvostettua.
Mua vituttaa meidän siivooja, kun joskus saa tarttua harjaan ja rikkalapioon vaikka siivooja on just käynyt. Tänään just katselin pöytäni alla juoksevia villakoiria ja siivosin oman pöytäni märällä, kun ei siivoojaa kiinnosta kuin roskisten tyhjennys.
Meillä on hassu konttori. Siellä ovat sulassa sovussa merkantit, merkonomit, tradenomi, maisteri, pari sosionomia, tohtori, insinööri ja ekonomi. Oletko nyt varmasti tarkastunut kaikkien paperit ja tulotason, että uskaltaudut siivoamaan alhaista paperinpyörityskonttoriamme?
Tuohan on hyvä palkka!