Voiko hmisen kalloon tulla painaumia/klommoja vuosien varrella? Ihmettelen vain,
kun omasta mielestäni kallonion ollut melko tasainen mutta nykyisin ihan keskellä päätä hiusten alla tuntuu outo painauma kooltaan useita senttejä. Asia vaivaa mua mutta en kehtaa sen vuoksi lääkäriin mennä.
Kommentit (45)
pikkuaivot valuneet selkäydinkanavaan jolloin kallon alle jää kuivunutta verta. paineen muutos aiheuttaa kuopat kallossa.
Muita oireita kova päänsärky, huimaus...
Oisko lääkäreitä vastaamaan? Ihan kunnon lommo mullakin takaosassa päätä. Olisinko voinut pudota vauvana jostain kunnolla? Ja ei kiitos roskakommentteja.
on mullaki kuoppia kallossa vaikka kuinka monta :)
Mulla on kuunnon kuhmu vasemmalla puolen otsalla hiusrajan tuntumassa. Sain pesäpallomailasta iskun 13-vuotiaana kun seisoin pelatessa liian lähellä lyöjän takana. Lääkäri sanoi että kuhmu laskee muutamassa viikossa. Siitä on nyt 28 vuotta aikaa. Muutama viikko tosiaankin mennyt jo...
Minulla on aivan sama havainto omasta päälaestani kuin sinulla! Luin että voi olla kyse niskalihasten jumiutumisesta, joka vaikuttaa aivan päälakeen saakka. Jos on hartiajumeja, istuu paljon koneella ja jännittää, niin se voi heijastua päähän. Ehkä meillä on samaa 'vikaa', mutta kuvailemasi kohouman olen huomannut myös aivan viimeisten viikkojen aikana, enkä ole varma kauan se on ollut siinä, mutta nyt se selvästi tuntuu tunnustelemalla.
Outo ja mielenkiintoinen ketju. Lääkärit hoi! Mistä johtuu kallon kuopat?
Mulla on tullut silmälasien sangoista urat korvien taakse.
Kaipa se kallo iän muötä muokkautuu, muuttuuhan kasvotkin eri mallisiksi iän myötä.. kulla mihinkin suuntaan, toisilla kapenee, toisilla kenties levenee jne. Että kallo siellä sitten taitaa muokkautua naaman alla..
Olen huomannut saman, kalloni tuntuu nykyään olevan täynnä muhkuraa ja alhoa.. melkonen perunapelto, ikää 46 mulla. Kyllä se perusmalli on pysyny, siinä on aina ollut toi päälaen keskikohta korkeampi ja sen sivuilla ikään kuin vaot ja sitten sivulta taas levenevä. Leveä iso kallo.
painauma täälläkin. ilmestyi vasta aivoleikkauksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Teidät päät luhistuu pikkuhiljaa kasaan.
😂 hyvää yötä, illan paras kommentti taas bongattu...
Nostelen tätä. Onko kellekään selvinnyt asia?
Juuri eilen huomasin päälaessani painauman, joka ei mielestäni ole ennen ollut siinä... Mieskin sen tunsi. Päätä särki eilen vähän siitä kohtaa. Googlailin tätä ja eipä tosiaan paljoa löydy tällaisesta asiaa. Lähinnä tämä ketju.
Voihan sitä olla kaiken maailman klohmuja päässä eri ihmisillä vaikka imukuppisynnytyksestä ym. johtuen. Mutta voiko olla, että tulee näin aikuisiällä pieniä kuoppia päähän?
Vierailija kirjoitti:
pikkuaivot valuneet selkäydinkanavaan jolloin kallon alle jää kuivunutta verta. paineen muutos aiheuttaa kuopat kallossa.
Muita oireita kova päänsärky, huimaus...
Tarkoittikohan tämä kirjoittaja Arnold Chiaria? Sitä meillä suvussa ja muiden oireideni takia olen sitäkin joskus epäillyt itselläni, täsmäisi nimittäin tosi moni.
Ei kai tämä voi olla Chiari-oire?
33
Itse huomasin saman painauman ja pienen selvityksen jälkeen tajusin sen tulleen aurinkolasien nenätyynyistä, joita olen pitänyt päälaella. Voisiko muillakin johtua silmälaseista, aurinkolaseista, kuulokkeista yms. jotka painavat päätä? :)
Hei! En tainnut oikein vastausta löytää niin mahtaisiko kyse olla aukileesta. (occipital fontanelle adult).
Nopeati tarkasteltuna hieman harvinaista, ettei aukile ole kasvanut umpeen, muttei tästä terveellä ihmisellä mitään haittaakaan ole.
Ps. Täältä löytyy päältä/takaraivolta myös ”pehmeä kuoppa”
Mulla hirvee painauma/muita kohtia huomattavasti epätasaisempi kuoppa keskel päätä meen lääkärii noin viikon päästä ku varattu aika nii voisin kysyä samalla täst
Voi, jos on pehmeä pää eli epäkehittynyt yksilö. Tunnetko olevasi jollain tapaa vajaa elämän eri osa-alueilla?
Sitä arvelinkin. 'Sairauden'tunnottomuus liittyy tähän vahvasti.
Lil222 kirjoitti:
Mulla hirvee painauma/muita kohtia huomattavasti epätasaisempi kuoppa keskel päätä meen lääkärii noin viikon päästä ku varattu aika nii voisin kysyä samalla täst
Lil222; kysyitkö tästä lääkäriltä?
Minulla myös ilmestynyt pitkä klommo kallon keskelle kummallekin puolelle, oikealla syvempi painauma. Ainoa paikka joista löysiin aiheeseen liittyvää on englanninkielisiltä sivuilta googlettamalla.
...he eivät koskaan enää palanneet....