Voinko perua asuntokaupan kun naapuri metelöi silloin tällöin?
Ostin rivarin ja naapurista on kuulunut kovalla soitettua musiikkia minun puolelle kerran kuukaudessa puolessatoissa. Olen käynyt sanomassa kyllä hänelle pari kertaa ja on luvannut aina hiljentää musiikit, mutta sitten taas seuraavien juhlien aikaan on musiikki taas kuulunut kovana. Yleensä musiikki on laitettu pois viimeistään klo 23-24 eli osin mennyt kyllä hiljaisuuden puolelle.
Muiden naapureiden mukaan aikaisempi omistaja (lapsiperhe) tiesi, että toisinaan naapurissa on juhlia ja musiikki raikaa. Aikaisempi omistaja oli vielä hallituksessa, mutta ei kuulemma tehnyt ikinä kirjallista valitusta, vaikka asiasta oli muiden kanssa jotain puhunut. Ilmeisesti piti tätä niin satunnaisena normaaliin elämiseen kuuluvana, että ei nähnyt tätä ongelmana, mutta minä näen!
Onko myyjä tehnyt virheen, kun ei ole kertonut tästä naapurista minulle yhtään mitään? Voiko tämä olla kaupanpurkamisen peruste? Espoossahan se yksi paritalo kauppa peruttiin kun se toinen terrorisoi toistaosapuolta, tosin siinä taisi olla kysymys vakavammasta asiasta mutta silti!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2014 klo 13:52"]
AP soitin edelliselle omistajalle! Hän myönsi siis myönsi, että naapurista on joskus kuulunut meteliä ja hän on käynyt sanomassa, että nyt hiljempaa. Tosin kun aloin puhumaan kaupanpurusta entinen omistaja kysyi lakonisesti "Oletko nyt ihan tosissasi?" Kerroin, että olen.. no entinen omistaja sanoi, että mikään taho ei tässä universumissa tule tällaisesta syystä kauppaa purkamaan. Tämä ärsytti niin paljon, että otin yhteyttä lakimieheen! Tosin eipä hänkään ymmärrä tuskaani vaan sanoi, että voidaan kyllä viedä käräjille, mutta tuo nyt taitaa kyllä mennä ihan normaalin yhteisöasumisen piikkiin!
[/quote]
Siis sinä olit tämän kanssa tosissasi?!
Jos sitä musiikkia kuuluu kerran kuussa tai harvemmin, se menee normaalin piikkiin. Valitukset voit osoittaa siis ko. asunnon omistajalle, siis sille naapurille, tai isännöitsijälle. Suosittelen kuitenkin, että otat ja menet sen naapurin luokse kun sitä musiikkia kuuluu, ja huomautat ystävällisesti, asiasta. Usko tai älä, se toimii useimmiten. Jos ei toimi, otat yhteyttä isännöitsijään.
Mutta kuten asuntosi entinen omistaja sanoi, kukaan universumissa ei lähde purkamaan tuota kauppaa tuosta syystä.
Ja ihan tosissan. Kerran kuussa/puolessatoista kuuluva meteli on sinusta jatkuvaa? Missä akvaariossa sinä olet aiemmin asunut? Tässä tapauksessa veikkaan että se äänieristetty korpimökki on ap:lle sopivin asumismuoto...