Miten köyhillä on varaa elää luksus de luksus -elämää kun minullakaan ei ole....
....ja tienaan kuitenkin rutkasti köyhiä enemmän?????
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä elämää?
Luksuselämää!
Hirveen hyvä kysymys kyllä, samaa olen joskus pohtinut!
Jos ne köyhät on joskus vaikka tehneet jotain ?
Sincc
Jos seuraat elämää vaikka instagramissa, niin sinne on kyllä hyvin helppo feikata mitä tahansa. Esim kalliit vaatteet ja laukut voi palauttaa kuvien oton jälkeen. Kuvissa ei muutenkaan näy kovin hyvin esimerkiksi vaatteiden laatua (ja täten hintaa). Moni elää myös velaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sincc
Eipä juuri, kun katsoo vaikkapa näitä joitain julkkisnaisia jotka elävät köyhyysrajoilla ja silti kaikki ympärillä on kallista ja parasta.
Luulen, että monen kohdalla he ovat köyhiä juuri siitä syystä, että rahat menee kalliisiin tavaroihin. Jostain syystä toisilla on tarve osoittaa tietynlaista imagoa ulospäin, mutta valitettavasti moni tekee sitä joustoluottojen, pikavippien ja osamaksujen kustannuksella
Köyhänä oppii luovimaan ja säätämään juttuja vuosien aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sincc
Eipä juuri, kun katsoo vaikkapa näitä joitain julkkisnaisia jotka elävät köyhyysrajoilla ja silti kaikki ympärillä on kallista ja parasta.
Ovat ovelia
Sinc
Pimeää työtä tekevät monet. Pummaavat paljon. Ostelevat osa-maksulla ja pikavipeillä ja päästävät ulosottoonkin. Hyväksikäyttävät muita.
Ehkä joku verohallinnolle ja pankille sikana velkaa oleva on sijoittanut ne vikat kymppitonnknsa johonkin osakkeeseen, jonka arvo on kymmenkertaistunut? Harvemmin kyllä! Eiks nuoret naiset harrastanut näitä sugardaddyja?
Ehkä ne saa kamaa miesystäviltään tai asuvat ilmaiseksi äidin ja isin asunnossa? Asuminenhan on se isoin kulu.
Mikä on luksuselämän määritelmä?
Minun on vaikea uskoa, että köyhät esim. asuvat merenrantahuvilassa, matkustelevat ja omistavat kesäasunnon järven rannalla, tai että heidän ei koskaan tarvitse miettiä rahankäyttöään, vaan voivat ostaa mitä lystää, ja rahaa tulee pääomatuloista niin, että voivat itse päättää tekevätkö töitä huvikseen vai ryhtyvätkö vaikka (taidoista riippumatta) kokopäiväisiksi taiteilijoiksi, vai haluavatko vain harrastaa ja viihtyä ilman työntekoa). Voisin kuvitella, että joku tällainen voisi olla Suomen olosuhteissa luksuselämää (joskin itse en kokisi tuotakaan niin luksukseksi, mutta eihän tässä minun näkökulmastani olekaan kysymys).
Jos mielestänne on luksuselämää joku osamaksulla ostettu merkkilaukku tai rakennekynnet, niin teillä ei ole kovin hyvä mielikuvitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sincc
Hankkikaa parempaa luettavaa ja unohtakaa ne Seiska-lehden höpöjutut.
Ei varallisuus näy verokalenterissa. Tilillä voi maata vaikka 5 miljoonaa, vaikka palkkatuloja ei olisi. Käytännössä tosin yleensä jos on 5 miljoonan omaisuus, niin se näkyy sikäli tuloissa että sijoitetut rahat tuottavat jotakin. Mutta usein tämä tarkoittaa vaan osinkoja, joten summa voi olla pienikin.
Jos vaikka Tauno tienaa vuodessa 15k€ ja on saanut vanhemmiltaan 200k€ perintöä, niin taunolla voi olla varaa ostaa kalliita matkoja vaikka tulot ovat olemattomat.
Mäkin ihmettelen: kaiken maailman 20-30 v. lippalakkijäbät hippiparroissa ajelee autoilla, johon menisi lääkärinpalkasta sivuun jäävästä usean vuoden rahat.
Siis mitä elämää?