Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri huomautteli painosta ikävään sävyyn

Vierailija
11.12.2020 |

Pääsin lääkäriin 3kk odottamisen jälkeen. Polvi oli mennyt sijoiltaan ja polvi magneettikuvattiin. Menin lääkäriin julkiselle puolelle ja hän ei edes päivää sanonut ennenkuin alkoi puhumaan mun ylipainosta.

Sanoi ihan jokaisessa lauseessa että sinun pitää kyllä pudottaa painoa. Muista pudottaa painoa, eivät nivelet kestä tuota sinun ylipainoasi.

Käski menemään puntarilla käymään ja menin. Sanoin etten haluaisi mennä kun niin ikävään sävyyn puhui mulle.

Ja kun lähdin pois sieltä hän huikkasi perään että katsotaan sitä leikkausta sitten kun olet kevyempi 20kiloa.

Sanoin että ei ikinä. Ajattelin mielessäni etten anna tuon leikata polveani enkä enää suostu polvileikkauksiin.
Yksi on leikattu ja siihen jäi pysyvä tunto puutos. Sekä krooninen kipu.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei huvin vuoksi puhu ylipainostasi tai kehota laihtumaan. Siihen on ap hyvä syy. Pudota painoa ja saattaa olla että polvesi ei edes tarvitse leikkausta. Lääkäri teki työtään. On se kyllä kumma että kaikkia pulleroita pitää paijata myötäkarvaan ja sääliä kun ovat itse terveysongelmiaan aiheuttaneet.

Kaiva pilkkusäännöt esiin.

Vierailija
42/54 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka käski olla läski?

Sun kanssasi oli varmaan hauskaa olla koulussa. Ai niin, ethän sä koulua ole käynyt. Toivottavasti et ole lisääntynyt; lisää kaltaisiasi ei kaivata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis eihän ne polvet kestä jos on 20 kg ylipainoa.

No siis... Oletko katsonut Dr Now'ta kuinka tämä laittaa 300-kiloiset kävelemään?

Vierailija
44/54 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan mielestä lääkärin tapa huomauttaa ylipainosta oli asiaton. Luulen kuitenkin, että miten tahansa lääkäri olisi asiaan  puuttunut, osisi ap kokenut sen ikävänä. Minun mielstäni lääkäri ammattilainen jonka ei trvitsekaan puhua kukkasin. Suora lähestymistapa on mielestäni ihan ok.

On jotenkin hullunkurista, että ylipainoinen pystyy vuosia ja vuosia hämäämään itseään. Että pikkasen on tässä kertynyt. Ei saa sanoa kumppani, ei sukulainen... Ihan hyvä, että lääkäri sitten sanoo, semminkin kun on tuki- ja liikuntaelimet leikkaushoitoa vaativassa kunnossa jo.

Turha loukkaantua. Mutta mitä tästä voi ajatella kun tältäkin palstalta olemme saaneet lukea, että ruokavaliota ei kevennetä vaikka jotkin vakavat sairaudet kuten kakkostyypin diabetes ja verenpaine voitaisiin laihtumalla saada kuriin. Ei, mielummin lääkkeillä hoidetaan.

Luuletko sä ihan oikeasti, että se lääkäri sanoi jotain sellaista Ap:lle, mitä tämä ei jo tiennyt? Luuletko ihan oikeasti, että ylipainoinen ei tiedä olevansa ylipainoinen sekä sen, että tämä vaikuttaa terveyteen monella eri tavalla? Mitä kaikkea sulle pitää kertoa susta, mitä et tiedä jo ihan itse?

Vierailija
45/54 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöppä lisää!

Vierailija
46/54 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vaikeaa kuulla TOTUUS.

On. Suomalaismiehistä vain 75 prosenttia on YLIPAINOSIA.

Niin? Läskien osuus on lähes sama milemmissa sukupuolissa. Ja pieni ylipaino ei vielä niveliä riko.

Vierailija
47/54 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka käski olla läski?

Sun kanssasi oli varmaan hauskaa olla koulussa. Ai niin, ethän sä koulua ole käynyt. Toivottavasti et ole lisääntynyt; lisää kaltaisiasi ei kaivata.

Läskejäkin pitäisi kieltää lisääntymästä, koska eivät pysty puuhailemaan lasten kanssa riittävästi.

Vierailija
48/54 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se vaikeaa kuulla TOTUUS.

On. Suomalaismiehistä vain 75 prosenttia on YLIPAINOSIA.

vähintään ylipainoisia*

Ja naisista 70%

Naisissa onkin sitten enemmän LIHAVIA

Vierailija
49/54 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittajan mielestä lääkärin tapa huomauttaa ylipainosta oli asiaton. Luulen kuitenkin, että miten tahansa lääkäri olisi asiaan  puuttunut, osisi ap kokenut sen ikävänä. Minun mielstäni lääkäri ammattilainen jonka ei trvitsekaan puhua kukkasin. Suora lähestymistapa on mielestäni ihan ok.

On jotenkin hullunkurista, että ylipainoinen pystyy vuosia ja vuosia hämäämään itseään. Että pikkasen on tässä kertynyt. Ei saa sanoa kumppani, ei sukulainen... Ihan hyvä, että lääkäri sitten sanoo, semminkin kun on tuki- ja liikuntaelimet leikkaushoitoa vaativassa kunnossa jo.

Turha loukkaantua. Mutta mitä tästä voi ajatella kun tältäkin palstalta olemme saaneet lukea, että ruokavaliota ei kevennetä vaikka jotkin vakavat sairaudet kuten kakkostyypin diabetes ja verenpaine voitaisiin laihtumalla saada kuriin. Ei, mielummin lääkkeillä hoidetaan.

Luuletko sä ihan oikeasti, että se lääkäri sanoi jotain sellaista Ap:lle, mitä tämä ei jo tiennyt? Luuletko ihan oikeasti, että ylipainoinen ei tiedä olevansa ylipainoinen sekä sen, että tämä vaikuttaa terveyteen monella eri tavalla? Mitä kaikkea sulle pitää kertoa susta, mitä et tiedä jo ihan itse?

Kyllä. Mitä ilmeisimmin lääkäri sanoi ap:lle jotain sellaista mitä tämä ei tiennyt: että ennen polvinivelten leikkausta pitäisi laihduttaa 20 kiloa. Vai miten se meni...

Vierailija
50/54 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups

Vierailija
51/54 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla parani diabetes ja migreeni, kun pudotin painoa 12 kiloa, nivelrikko on pysynyt aisoissa myös, ei tarvitse leikata. Painonpudotus on lääke. Ja minä olin aluksikin normaalipainoinen, mutta silti painonpudotus n auttoi. 165cm ja 68 kiloa oli aluksi , nyt 56 kiloa ja olen terve! Cartexan nivelrikkolääke auttaa myös, mutta laihdutus oli se tärkein apu.

Kannattaa yrittää laihduttaa pätkäpaastolla, minulle se sopi ja jatkan niin loppuelämäni. Tv mummo 65v, joka vältti leikkauksen

Vierailija
52/54 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aiheesta lääkäri puhui! Itse 180cm 100kg mies. Liikuntaa harrastan, mutta ruokavalio mättää. Kyllä ylipaino on oikea ongelma ja aiheuttaa sairauksia!

Vierailija
53/54 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis eihän ne polvet kestä jos on 20 kg ylipainoa.

Kyllä polvet parinkymmenen kilon ylipainon vielä kestää, mutta sitten, kun sitä ylipainoa alkaa olla 50-100 kg, onkin jo eri asia. Esimerkiksi polven tai lonkan tekonivelleikkaukseen ei lähdetä, jos BMI>35, koska lihavuus lisää leikkaus- ja anestesiariskejä. Moni muukin kuin ap on tänä päivänä saanut määräyksen pudottaa painoa, ennen kuin leikkaukseen lähdetään.

Vierailija
54/54 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten lääkärin olisi pitänyt ottaa asia esille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän